Tips gezocht lunch

Discussion in 'Gezondheid' started by madelein, Jun 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Sinds een week of 2 krijg ik geen brood meer weg. Als ik het zie begin ik al te kokhalzen, en het eten lukt echt niet. Heeft ook een hele vieze nasmaak.
    Nu heb ik een aantal vervangende dingen bedacht, maar die begin ik ook al zat te worden, en sommige dingen zijn moeilijk meenemen naar m'n werk. Dus ik hoop op briljante tips hier ;)

Wat ik zelf al maak/eet en afwissel:
    Rijstwafels
    Verse soep ( dagelijks, ook ivm lage bloeddruk)
    Ontbijtkoek
    Pannenkoeken met bacon en stroop ( kan je me nu voor wakker maken)
    Bladerdeeg met ham uit de oven
    Beschuit met jam
    Alles uit de frituur pan :cool:
    Fruit

No go momenteel: crackers ( te lang kauwen en dus misselijk), noten, de meeste groente ( ben anders gek op salade) eieren, en melkproducten ( ben allergisch voor melk en soja).

Wie o wie heeft er goede tips?

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Grote kom yoghurt of kwark met fruit en muesli? Makkelijk mee te nemen naar je werk en op een bak van 300gr kwark houd ik het een flinke tijd uit. En andere soorten brood? Bolletjes, kadetjes, of bijv desem, of je brood eerst roosteren oid. Ik wilde ook zeggen salade of een hartige taart maar dat zit vol met groente.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Bedankt voor de tips! Ben alleen bang dat ik er niet ver mee kom ;)
    Yoghurt is helaas ook een melkproduct en daar ben ik allergisch voor.
    Salade krijg ik echt niet weg helaas. Losse dingen als tomaatjes en komkommer lukt af en toe wel nog. Hartige taart zit ook kaas in dus dat gaat ook niet.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Dan is een goedgevulde soep toch de beste optie. Die kan je mooi van te voren maken en flink mee variëren! Of babypotjes:)?

5. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Koude wrap, dun laagje mayo, plakjes komkommer (kaasschaaf), plakjes gerookte kipfilet. Rollen en smullen maar.

6. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    gewoon een boterhammetje krijg ik ook niet meer naar binnen maar een pistoletje ed wel.
    of zo.n lekker broodje bij lidl weg berliner bol en zo heerlijk!
    suikerbrood lukt ook nog wel al is het niet heel gezond

7. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Ik kook vaak met de lunch een gourgette die ik in reepjes heb gesneden (dan hoeft t maar heel kort) en maak er een zelfgemaakte pesto bij (van bascilicum, pijnboompitten pf amandelschaafsel, wat Italiaans schaafsel kaas (misschien voor jou een vervanger hiervoor maar kan ook zonder), knoflook en wat peper en zout; mixen klaar!) en gooi er dan wat mozzarella bij maar kan ook zonder. Verdraag je wel sojamelk? Misschien iets als havermout pap? Een salade? Groente reepjes met een dip? Succes!

8. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,273
    3,239
    113
    Female
    Je zou nog havermout kunnen proberen. Hoewel ik persoonlijk vind dat je nog een erg groot lijstje hebt hoor zo. Dit zijn fases en gaan weer voorbij. Even doorzetten dus. Oh en waarom maak je geen groene smoothies? Dan krijg je je groentes binnen zonder dat je het door hebt, hoef je niet te kauwen en het vult als een malle.

In de blender:
    - flinke handvol verse bladspinazie
    - 1 banaan
    - 2 kiwi's
    - 1 mango
    - 1 glas water

Je kan eeuwig varieren.

9. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ah jullie hebben goeie tips! Die wraps vind ik een goeie, smoothies ook altijd lekker. Gekookte courgette ga ik eens proberen, hoop dat ik dat weg krijg.

Havermout eet ik als ontbijt, met kaneel en aardbei. Dat gaat ook goed.

10. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

May 28, 2015
    328
    97
    28
    Female
    Beste Madelein,

Ik zie dat je 's ochtends Havermout met aardbeien en kaneel eet. Ik heb gelezen dat overmatig gebruik van kaneel niet goed is tijdens de zwangerschap:
    Wat kan ik wel en niet eten tijdens mijn zwangerschap? | Voedingscentrum

Omdat ik niet weet hoeveel kaneel je bij je aardbeien eet, wilde ik je hier toch even op wijzen.

Misschien zou je kunnen kijken of de producten van Alpro iets voor je zijn? Hier heb je amandeldrinks en amandelyoghurts van. Volgens mij hebben ze ook producten op basis van soja.
    Ik weet niet hoe ze smaken, maar het kan een fijne afwisseling zijn en is een variant op de gewone yoghurt(drink)

Liefs!

11. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik doe maar een paar snufjes kaneel erin dus dat zal wel meevallen. Helpt enorm tegen misselijkheid dus blijf het gebruiken. Het gevaar van teveel kaneel is dt het bloedverdunnend kan zijn, maar daar ben ik met zulke kleine hoeveelheden niet bang voor.
    Helaas ben ik ook allergisch voor soja dus alpro gaat niet lukken. Havermout maak ik op basis van rijst melk.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Koude pasta? Dus eigenlijk pastasalade, maar dan niet teveel groente er doorheen, alleen wat je wel aanstaat? Evt. met tonijn, gerookte kip oid?

13. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    O lekker! Dat is ook wel een hele goeie!

14. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Nav de tip van cactusje net in de supermarkt voor het brood schap gaan staan om te kijken wat me aan stond. Resultaat: ik zit nu met smaak wit tijger brood met vlokken weg te werken :D
    Niet zo gezond maar ach ;)

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Krentenbollen werken voor mij erg goed op het moment.

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Haha ik zit net havermout met kaneel te eten. *strooit nog even wat bij* Dat kan echt geen kwaad hoor. ;) Je heb supplementen met kaneel als je daar structureel te veel van binnen krijgt zou het misschien eventueel nadelige gevolgen op de gezondheid kunnen hebben.

17. Aries

Aries Niet meer actief

Couscoussalade vind ik ook altijd lekker. Bijvoorbeeld met gedroogde abrikozen of dadels, feta, citroen, pistachenoten, munt, peterselie en wat je eventueel wel lekker vindt aan groente.

18. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

Feb 9, 2013
    999
    1
    0
    O dat had ik rond jou zwangerschapsduur ook, dat ik geen (volkoren) brood kon eten. En ik hoor er meer vrouwen over. Wel lukte bij mij het heel lichte en zachte brood, met beleg wat ik anders nooooooit eet (chocopasta, aardbeien, kaas (voor jou geen optie, I know)...).
    Andere dingen die je misschien kan proberen. Havermout van soyamelk (ik vond het iewhll, maar toch). Soepstengels en soep (zelf maken dmv pak tomatensap, water, bouillon en soepgroente uit een zak (goed koken) OF uit een pak, opwarmen).
    Maar waarom neem je die pannekoeken niet gewoon mee? Het is maar voor een paar weekjes joh, over twee weken kun je waarschijnlijk alweer veel meer eten.

19. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

Feb 9, 2013
    999
    1
    0
    Overigens las ik ergens dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel grote hoeveelheden soyamelk niet geschikt is voor zwangere vrouwen omdat er veel fyto-oestrogenen in zitten.

20. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Ik heb vandaag wentelteefjes gegeten.. is wel brood, maar toch ook niet. Pannenkoeken kun je nog wat vullender/gezonder maken door ipv bloem voor ongeveer de helft volkorenmeel te gebruiken of wat gekookte (zilvervlies) rijst, rozijnen en kaneel door het beslag te doen. Erg lekker en hou je het weer wat langer op uit dan een gewone pannenkoek..

Share This Page