te groot kind

Discussion in 'De bevalling' started by moesjeinspe, Aug 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby 2

Baby 2 Actief lid

Nov 12, 2014
    235
    1
    16
    Doe je voordeel ermee dat ze het in de gaten houden! Hier ook 2 baby's van rond de 4 kg. Oudste heb ik ivm megabuik verschillende keren gevraagd, is het geen hele grote, nee, dat leek maar zo.
    Uiteindelijk 2 dagn over de bevalling gedaan, knip en totaalruptuur, het bleek voorhoofdsligging van een baby met een groot hoofd te zijn... Het gaat uiteindelijk om de grootte van het hoofd en de ligging, weet ik hierdoor. Voor de tweede gevraagd om een ks, no way dat ik dit nog eens zou meemaken. Later bleek het nodig te zijn ivm een dwarsligging. Ook zo raar dat het een zware zwangerschap was, dwarsligging van eentje van 3820 Gr met 38 weken!
    Spreek je grenzen af. Hoeveel uur, controle echo's ivm ligging. Ligt een baby goed, niet al te groot hoofd, kan het best te doen zijn.

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,092
    1,080
    113
    Daar ben ik het echt niet mee eens! Natuurlijk is de grootte van het hoofdje heel belangrijk, maar als je kindje verder heel groot is, met brede schouders etc, dan is er echt wel een verhoogd risico op schouderdystocie - en dat wil je niet meemaken.
    Ik zeg helemaal niet dat dat hier het geval gaat zijn, er zijn verder in dit topic al veel reacties geweest over de onbetrouwbaarheid van metingen etc, maar de gedachte van "als het hoofdje erdoor kan, is het geen probleem" is echt niet waar bij grote baby's!

3. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Klopt.. Een groot risico van een grote baby is juist schouderdystocie!
    Dan kan het hoofdje er wel uit zijn maar dan moet de rest nog..

4. moesjeinspe

moesjeinspe Nieuw lid

Nov 17, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel allemaal voor jullie reacties. ik ga er blanco in en ik ga het allemaal wel zien. ze grijpen in ieder geval op tijd in mocht blijken dat het toch niet gaat.

Share This Page