Te groot voor 30 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door futuremama, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hoi meiden,

Wij zijn gister geweest voor een pretecho op 30 weken.. Alleen ons eigenwijze meisje wilde zich zelf niet laten zien.. Ze lag met haar gezichtje tegen de placenta aan.. Volgende week in de herhaling :)

Maar nu hebben ze haar ook opgemeten en nou woog ze dus 1851 gram.. Ze had uitgerekend dat ik volgens de groei in plaats van 29 weken en 5 dagen was 32 weken en 5 dagen ben.. Nu hebben wij een hele slordige 20 weken echo gehad binnen 15 minuten stonden we weer buiten.. Zou t kunnen zijn dat ze het toen verkeerd gemeten hebben.. ( Heb met 8 weken ook een echo gehad.) Ik ben er een beetje onderste boven van...
    Ik snap t ook niet helemaal..

Liefs

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kan later gewoon flink gegroeid zijn onze zoon was bij de 20 weken ook nog "normaal"qua groei (een paar dagen vooruit) maar liep met 36 weken 3-4 weken vooruit op de groei..

3. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Bedankt voor je snelle antwoord.. Dit hoeft dus niks te betekenen.. Maar wordt ze dan niet extreem groot.. Ik vraag me dan af of ze niet eerder gehaald moet worden.. Ik word trouwens volgende week ook getest op zwangerschapssuiker..

4. fluffie

fluffie Lid

26 jun 2008
    30
    0
    0
    arbeidster
    hej futuramamam,

wij hebben gisteren ook een pretecho laten maken... MOOI HE?
    ik ben nu 23 weken, en volgens de metingen van de pretecho zou ik ook al 25weken zijn.
    Op 12januari waren we nog op controle geweest bij gyneacoloog, toen was onze baby 25cm en woog het 485gr.
    Volgens de metingen gisteren op pretecho was hij/zij nu 30cm en woog het 791gr! Ik sta hier toch ook versteld van dat dat op 14dagen 5cm is gegroeien en 300gr is bijgekomen...
    volgens mij is dat ook niet helemaal correct hoor!

groetjes

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    @futuremama: zou kunnen dat ze wat groter wordt dan gemiddeld, maar dat kun je niet met 100% zekerheid zeggen bij 1 echo hoor.

En in het algemeen wordt het kindje dan niet eerder gehaald hoor. Mijn zoontje was 10 pond toen ik met 42 weken werd ingeleid, ik kreeg uiteindelijk een ks en de volgende waarschijnlijk ook, omdat het niet pastte. Maar het heeft vaak wel de voorkeur om gewoon af te wachten en de natuur zijn gang te laten gaan.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat is nu het leuke van pretecho's! ze kunnen je danig van je stuk brengen terwijl het geen artsen zijn. als het goed is is je dat van te voren ook verteld. ze mogen geen diagnoses of wat dan ook gaan roepen nl. en ik vind als je mensen zoiets meedeelt toch aardig iemand van zijn stuk brengt. er zit dus niks anders op dan je verloskundige deze vraag voor te leggen. er is namelijk wel een verklaring voor maar het is aan een arts om je die te melden vind ik.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou de natuur met een KS? dan kan je beter mnet 38 weken inleiden en natuurlijk bevallen lijkt mij heel wat beter voor de beeb en jouw lijf..
    Als je dat daarmee kan voorkomen, een goede en oplettende dokter zal altijd daarvoor kiezen ipv een KS riskeren lijkt me, iemand die daar anders over denkt vind ik onverantwoord eigenlijk voor hetzelfde geld gaat het mis TIJDENS je bevalling.

Nu geld dat natuurlijk alleen in jouw geval en niet echt voor TS..

8. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Zegt helemaal niets. Ons ventje werd met 30 weken op 1900 gram geschat, 3 weken te groot dus. Ze passen dan echt de datum niet aan hoor! Bij mijn vorige zwangerschap zeiden ze dat ons meisje zeker 8 pond zou gaan wegen. Bij precies 40 weken geboren en 3190 gram. Ook nu: ik ben nu 37 weken zwanger en hij wordt gewoon gemiddeld geschat door de verloskundige. En ik had dus een oficiƫle groei-echo, niet eens een pretecho. Laat je niet gekmaken, gewoon lekker doorzwangeren. Alles komt goed!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    @imd: ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik wilde dat al die vk en eigenwijze doktoren eens gingen nadenken. Helaas volgens de vk die ik had ging het helemaal goed komen, een groeiecho vonden ze niet nodig en er waren genoeg vrouwen die die een 9ponder op de wereld hebben gezet! Tja, wat moet je ermee? Ik ben hierdoor ook onzettend afgeknapt op de vk, want idd een inleiding met 38 weken is natuurlijker dan een ks! Helaas zijn er tegenwoordig nog steeds veel vk die er zo over denken hoor.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja de mijne ook ik heb ze bijna over het bureau heen moeten halen om een groeiecho te krijgen bij Dean ik heb gewoon hele goed zelfkennis en probeer daar op te vertrouwen en voelde dat het "niet goed" zat dus heb hem afgedwongen ik vind het al erg dat het daartoe moet komen... en ja een 9 ponder ter wereld zetten lukt wel meer mensen maar te licht is niet goed maar te zwaar voor gezondheid van je kindje ook niet (glucose waardes e.d.) dus het zou dan aan te raden zijn om zoiezo al in het ziekenhuis te bevallen (om een voorbeeld te noemen)

Maar ze houden het nu wel goed in de gaten? laat je niet zomaar afschepen hoor, spaar maar een weekje hormonen op voor ze ;) :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    Haha, nee dit keer laat ik me niet zomaar afschepen hoor. Ik heb wel redelijk wat zelfkennis, maar niet altijd het lef om genoeg voor mezelf op te komen. Dit keer gaat het me in elk geval niet weer overkomen. Ik ga wel weer eerst onder controle bij de vk, maar wordt daarna doorgewezen naar de gynaecoloog en die heeft bij de nacontrole van de ks al aangegeven dat ik die niet weer hoef door te maken en dat ik vanaf 32 weken groeiecho's ga krijgen.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    fijn! dat het deze keer goed geregeld is :) ja een voordeel van heel je leven lang ziek zijn is dat je het op den duur wel e.e.a. leert ik ben er ook niet echt goed in hoor maar was het zo beu! :)

Deel Deze Pagina