Een feest met twee kleuterklassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vinexkindje, 18 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    De juf van onze kleuterklas gaat weg en daarom willen we eind van het jaar een feestje organiseren met twee kleuterklassen. Er is geen budget vanuit school maar ik heb al wat ouders gesproken die best bij willen dragen aan een leuk feestje. Wie heeft er suggesties wat we kunnen doen om het feest tot een succes te maken?

Waar ik al aan dacht:
    - schminken
    - springkussen
    - discolokaal
    - polaroidfoto met de juf

Wie heeft er nog meer leuke ideeën voor een top-kleuterfeest?

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Leuke spelletjes
    Bv stoelendans
    Sjoelen
    Koek happen
    etc vinden kleuters altijd erg leuk

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ouderwetse spelletjes en activiteiten als bliklopen, spijkerpoepen, zakspringen, koekhappen enz.
    Altijd leuk en kost ook niet veel.

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Leuke oud Hollandse spelletjes?
    In groepjes en het dan laten rouleren? Moet je wel ouders hebben die ook willen helpen!
    - snoep happen
    - hengelen
    - zak springen
    - enz.

Ik denk dat het voor kleuters al snel leuk genoeg is!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    feest ontbijt
    knutseltafel/ kleurtafel (knutsel een kaartje) .

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ik zou dan wel in groepjes rouleren. Zo heb je ook de jongste kleuters mee en de verlegen kinderen. Anders voor sommige heel spannend en heb je teveel kinderen bij de springkussen en het schminken en misschien niks bij een ander onderdeel.

Knutsellokaal: kleine kleurplaten ( a5), dan kunnen ze die meenemen of op een groot blad plakken voor juf. Of teken de juf:D

Springkussen.

Schminken en voor die moeten wachten, ranja met wat lekkers. Kan ook gelijk foto met juf.

Oud Hollandse spelletjes en dan per onderdeel 2 of 3 spelletjes.

Dan heb je 2 groepen die spelletjes doen buiten. Bij de wissel hebben ze de andere soorten spelletjes

Gymlokaal: een parcours afleggen of nog makkelijker daar tikkertje.

Hoeveel tijd heb je? Groepjes met 8 of 10 kinderen. Afhankelijk van de hoeveelheid hulp ouders zou je anders ook aan de leerkrachten van gr 7/8 kunnen vragen of er kinderen zijn die mogen helpen bij de onderdelen of begeleiding. ( zou ik 2 doen als ze een gr begeleiden)

Op de school van zoon deden ze dit soort dingen altijd bij sinterklaas. Per groepje hadden ze een kleur. ( In dat geval mutsen)
    Maar kan ook kaartjes zijn zodat ze kunnen afvinken en iedereen weet bij welk groepje ze horen.

7. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Bedankt voor alle suggesties! Groepjes met kleur, oudhollandse spelletjes. Allemaal alvast goede suggesties, ik gooi ze in de brainstorm van het organisatiegroepje.

Hebben jullie ook nog een idee voor een herinnering voor de kinderen van de juf? Ik dacht om iedereen een polaroidfoto met de juf te geven maar het lijkt erop dat er wel meer budget is. Wat zouden we de kinderen kunnen meegeven? Iemand nog ideeën?

En natuurlijk zijn nog meer feest-ideeen of meer afscheids-ideeen ook welkom!

Deel Deze Pagina