Te groot voor de kinderwagen te klein voor wandelwagen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Balou, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap niet zo goed waarom veel mensen de kindjes al zo vroeg naar de wandelwagen doen... iedereen zegt ook altijd dat de bak zo klein is. Maar als je het met 63 cm al niet vindt passen :(, tja, dan is de bak klein, maar dat is dus helemaal niet zo. Als het met 66 cm past (en Eva is dus best breed), moet het met 63 cm zeker nog passen toch?

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb Manon zelfs al een paar weken in de wandelwagen zitten. Niet omdat ze te groot is voor de kinderwagen maar omdat ze de hele tijd ging liggen huilen uit verveling. Dan liep ik steeds met haar op m'n arm en met 1 hand de wagen te duwen :rolleyes:
    Ik heb een Y2K en met de onderkant van de voetenzak erin gaat het goed.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ja het hangt ook af welke wagen je hebt, er zit wel verschil in grootte hoor, Snoopy!

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    de onze wil ook niet in de bak want hy wil rond kijken maar het is zo wie zo al een huil kind

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees heel vaak dat de Dreami (van de Quinny Speedi o.a.) zo'n kleine bak is. En dan zijn andere bakken dus blijkbaar groter, dus daar moeten ze dan helemaal lang in passen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C heeft tot zo'n 68 cm in de dreami gelegen. Ach, misschien zijn beentjes iets opgetrokken, en zijn hoofdje bijna tegen de bovenrand. Maar dat ging prima. Het werd hem alleen te saai in de reiswieg, dus vandaar dat we hem met 6 maanden in de kinderwagen (quinny speedy) hebben gedaan. In de ligstand en in de voetenzak. Lekker warm nestje. Nooit problemen mee gehad verder. Pas vanaf 7/8 maanden zetten we de wandelwagen rechterop.

7. liesje1981

liesje1981 Actief lid

25 sep 2006
    176
    0
    0
    hoi hoi

ik zou zeggen gooi er een verkleiner in

wij hadden het zelfde probleem met de bugaboo cameleon!

ik heb van urban jungle z'n inzetje gekocht
    was nog in de aanbieding ook

en dat was gewoon perfecht!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ik heb een Musty, maar zoals al eerder gezegd, het scheelt aardig als je de voetenzak erop doet en de bovenkant er dus afritst. Zo glijden ze wat minder naar beneden ook, doordat die stof wat stroever is en hij is gelijk wat minder groot.
    Ik heb haar met 6 maanden overgezet. Ze trok overal aan, rolde alle kanten op en was bang dat ze opeens uit die bak zou rollen in een onbewaakt ogenblik.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb een Urban Jungle, volgens de verkoopster zou die zowat de grootste bak hebben. Hij was in elk geval practisch, echt rechthoekig. Dax heeft erin gelegen tot bijna 70 cm. Nu ligt hij al een tijdje in de wandelwagen omdat die vrijwel helemaal plat kan.

10. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    En een klein kussentje onderin? Dan zou ze beter in de schoudergordels moeten passen en dus ook meer steun hebben.
    Succes ermee!

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Zo vroeg? als het niet meer past moet je wat he. (die een is groter als de ander met bv 5 maanden).
    Ik zeg ook niet dat het niet meer past, maar het duurt niet lang meer. Ze kan er geen maand meer in hoor, denk ik. Ik vind dat als ze klem ligt zielig en zo lang laat ik haar dus niet in de bak liggen. En je hebt kinderen die het helemaal niet leuk vinden in de bak en dus veel huilen, dan moet je wat.
    De hoofdverkleiner van de maxi cosi wil niet, het kussen zit er vast aan.
    Maar ik zie wel als het zover is.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het met 66 cm nog past en Sanne is nu 63 cm en ze groeit in een maand niet 3 cm, dan past het dus nog wel over een maand...

Maar, ik heb een tip. Ik zou de gordels gaan inkorten en dat heb ik nu dus gedaan.

Zo zag het er voor het inkorten uit:

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    En zo ziet het er nu uit:

Eva vindt het alleen wel jammer dat ze nu de gordelbeschermer nu niet meer in haar mond kan doen ;).

Eva bleef wel netjes rechtop zitten met de losse gordels, ook tijdens een ruige boswandeling gister ;), maar het zag er niet uit vond ik en toen ze in slaap viel zakte ze dus wel naar de zijkant.

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik kan de gordels wel genoeg aantrekken zodat het strak genoeg zit, dus dat is wel handig.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan heb jij vast geen Speedi ;). Heel raar hoe ze die gordels gemaakt hebben :(. Ik heb ze nu op z'n strakst genaaid zeg maar, ze kunnen altijd nog losser.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jeetje wat een grappig gezicht, zo'n "kleine" baby in zo'n grote kinderwagen!

17. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat kan ik ook nog altijd doen.
    Heb Sanne nu meestal in de maxi cosi, en dan klik ik hem zo op het onderstel. Dat vind ze ook geweldig, vind het alleen niet erg goed voor haar rug voor een lange poos. Maar goed dan heeft ze tenminste nog wel wat steun.

18. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    bij de babywinkel kan je ook gewoon nieuwe gordeltjes krijgen dat heb ik ook gehad was ik inmiddels al helemaal vergeten

die had ik indd ook ingekort en als die weer teklein waren deed ik de normale erweer om

die kreeg ik overgens gratis die gordels dus wie weet zou eens naar de winkel gaan

19. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gijs is bijna 70 cm (69,5 volgens mijn laatste metingen) en ligt dus ook bijna klem in de wagen. Maar ja, ik vind hem nog echt te klein voor de buggy-inzet, dus hij doet het er nog maar even mee. Alleen als hij zich helemaal uitstrekt ligt hij redelijk klem, hihi. Ach, zo erg is het niet hoor.

maar 7 cm ruimte is toch nog prima? dan kun je nog even vooruit hoor.

Ze zouden die bakken ondertussen wel wat groter mogen maken, want de kinderen worden steeds maar groter.

Overigens krijgt Gijs het ook voor elkaar om zich om te draaien in de bak, dus op zijn buik. Tsja, hoe hij dat doet? Zoveel ruimte is er niet.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    doodeng draaiende baby's in de wagenbak

Deel Deze Pagina