mijn zoontje is nu 4,5 maanden en weegt al bijna 9 kilo..... De maxi cosi wordt nu echt te klein voor hem en dus moet er een autostoeltje voor hem komen. Maar is een autostoeltje wel geschikt voor hem, aangezien hij nog niet zelf kan zitten? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Hallo Mijn zoontje en dochtertje zijn nu net 8 maanden en zitten al in een autostoeltje. Ze kunnen nog niet zelf en alleen zitten maar wel onder begeleiding. De laatste tijd Week voor kerst. gingen ze elke x echt krijsen en gillen bleren noem maar op en dan waren ze ook echt overstuur. Maar 4.5 maand is wel wat jong maar kwa gewicht is het een aardige baby. Zo eigenlijk niet weten wat je moet doen, maar wou je mijn ervaring daarmee toch niet onthouden xx jessey
onze maxicosi (oke, we hadden een ander merk, maar maxicosi heeft ze ook) ging tot 13 kilo, maar Sam is er met een maand of 10 uitgegaan naar de autostoel. Deze kan wel in ligstand, maar ik vind het meer een "hang" stand, het is niet liggen maar ook weer niet rechtop zitten. Ik zou het toch eens met het cb overleggen wat je het beste kunt doen. En om nou een nieuwe maxicosi erbij te nemen, dat is ook wel een beetje veel van het goede lijkt mij. Je hebt ook stoeltjes die je achterstevoren kunt zetten misschien is dat iets? (zijn eigenlijk wel beter voor de nekjes bij een ongeluk).
Je heb ook autostoel van 0-18 kilo. Die heb ik dus voor Jørre gekocht want die was met 3 maanden al echt uit de maxi-cosi. Die stoel zet je achterste voren op de achterbank en daar zitten ze hetzelfde in als de maxi cosi. Stoel is van Britax-Romer http://www.britax.co.uk/index.php?optio ... &Itemid=31 Die stoel kan je namelijk iets verder onderuitzetten, zit een extra steun op enzo
het beste is wel om te proberen hem zo lang mogelijk in de maxi cosi te houden. Dat is wel het veiligste. Het is pas niet meer veilig als hij met zn hoofd er bovenuit komt. Maar vaak past het eerder al niet meer. Bij Rick wordt het ook al krap hij is nu al zo'n 10 kilo. Maar het lukt nog wel! Ik doe hem geen winterjas aan in de MC maar alleen een vestje en daaroverheen een fleece dekentje, warm zat. Hij klaagt niet dus zolang blijft hij lekker in de MC. Pas als hij echt klem zit of gaat huilen als hij erin moet doe ik hem over naar een groter stoeltje.
indd kijken zolang het nog wil mijn zoontje is 10 kilo en past nog wel in de mc al gaat het zeker niet lang meer duren maar het past nog wel indd geen winterjas aan doen en dekentje over hem heen ze kunnen op die leeftijd het beste nog even tegen de rijinrichting in zitten ivm hun nek
Lastig! Onze baby is nu ook 9 kilo (8 maanden oud) en we hebben hem ook net vorige week naar een groter autostoeltje verhuisd. De MC ging niet lekker meer bij de schouders, zeker niet met jasje aan wat ik toch wel lekker vind met het koude weer nu. Qua gewicht zou je kindje het dus al wel kunnen, maar zolang het op zich nog past, zou ik de MC nog houden als ik jou was.
Er zijn inderdaad autostoeltjes geschikt vanaf 0 maanden. Ik zou het even navragen als ik jou was. Maar ze zijn er wel!
Hier toen ook een autostoel aangeschaft (was hij net 6 maanden volgens mij) die van 0 jaar was. Idd achterstevoren in de auto en op ligstand. In die ligstand en achterstevoren is het net een grote maxi-cosi..
Cecile zat met 7 maanden gewoon in de autostoel, want de maxicosi wou echt niet meer omdat ze met haar voetjes erbuiten kwam waardoor ze vrezelijk afzetten tegen de leuning. Waardoor de maxicosi niet meer in de ligstand stond maar echt staande stond, waardoor ze ook niet meer lekker zat. Eenmaal in de autostoel zat het prima en had ze ook iets meer bewegingsruimte dan in de maxicosi. Alleen als ze nog zo jong zijn moet ze tegen de rijinrichting zitten dat kon ook met mijn autostoel want vanwege dat het nekje nog niet stevig genoeg is. Nu heb sinds een maand andersom gezet met de rijrichting mee.