Te grote baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elmo89, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Donderdag bevallen van een zoon die werd geschat op de p98 lijn. Hij was uiteindelijk 4300gr met 39+4 en dus p96. Goed geschat dus.
    Bevalling is overigens goed gegaan terwijl ik hiervoor keizersnede heb gehad.
     
  2. liefsvanha

    liefsvanha Niet meer actief

    @San195 van harte gefeliciteerd!! :)

    Ik lees even mee hier.. ben zelf “pas” halverwege van mijn 1e. Maar aangezien ik 1m89 ben en mijn vriend 2m05.. en m’n broer en neef 4500 wogen bij de geboorte.. ben ik heeeeeel benieuwd wat de verloskundige gaat zeggen vrijdag met de 20wk echo haha! Vanwege verhoogde BMI door oedeem val ik al in het hokje extra groei echo’s dus ik zie de bui al wel een beetje hangen ;)

    Erg fijn om positieve verhalen hier te lezen over grote kindjes! :):thumup:
     
  3. Elmo89

    Elmo89 Actief lid

    5 mrt 2012
    214
    649
    93
    Beverwijk
    Veel verschillende verhalen dus...;)

    Ik zie het wel. Ik ben afgelopen week getest op zwangerschapssuiker en die uitslag hoor ik aankomende week. Ik ben benieuwd.

    Meer als afwachten kan ik toch ook niet doen.
     
    sannekrul vindt dit leuk.
  4. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Ik ben mega benieuwd hoe groot deze baby zal worden . Bij de eerste zeiden ze , tussen de 3300 gram en 3800 gram , ze hadden het niet helemaal goed ( madam wilde er ook niet echt goed uitkomen) toen ze eruit was bleek waarom
    Ik krijg deze keer ook suiktertesten en extra groeiecho’s
     
  5. Finley123

    Finley123 Lid

    15 mrt 2019
    56
    50
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij ons ook groot kindje voorspeld. Morgen voor zekerheid even nuchter glucose prikken. Loop 1 week voor volgens echo. Ze vroegen me ook al of er diabetes in de familie zit. Nou weet ik dat grote baby s sowiezo van mijn kant en partner in familie zit. Partner was bij 10 pond met geboorte. Mijn broertje ook bijna 10 pond N ik was ook maar net onder de 4000 gram. Dus ben bang dat bet m in de genen zit bij ons. Zal zodra ik uitslag heb van het bloed een update geven :)
     
    liefsvanha vindt dit leuk.
  6. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn jongste werd 10 pond geschat,kreeg elke week een groeiecho. Omdat ik geen diabetes had en mijn eerste bevalling makkelijk was verlopen wilde ik niet ingrijpen,vk en gyn ook niet.
    Hij werd spontaan geboren in 20 minuten met 39+3 en woog 3965,bijna 8 pond dus. Hij was (is) gewoon heel lang.
     
    liefsvanha vindt dit leuk.
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Kennissen van mij hadden dit ook! (Al is zij 1,85m dus iets kleiner ;) ). De baby was ‘maar’ 3400 gram met 41 weken, tegen alle verwachtingen in!
     
    liefsvanha vindt dit leuk.
  8. liefsvanha

    liefsvanha Niet meer actief

    @zeilbootje ja het maakt dus blijkbaar toch niet zoveel uit :) heb wel al een aardige buik voor 20w van de 1e. We hebben morgen de 20wk echo. Ben heel benieuwd haha!
     
  9. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou die schatting niet vertrouwen.

    Mijn tweede baby werd geschat op 3000 a 3500 Gr met 40 weken.

    Hij werd geboren met 40 weken en woog 4690 Gr.
    Ik had geen zwangerschapsdiabetes.

    Tijdens deze zwangerschap krijg ik extra groeiecho's en vanmorgen suikertest gedaan. Suiker was laag.
    Ze kunnen over deze baby zijn gewicht en afmetingen weer van alles zeggen maar ik zie wel wat eruit komt.
    Baby kan altijd kleiner of groter blijken te zijn dan de schattingen.

    Ik had bijna besloten voor een vaginale bevalling te gaan op basis van het geschatte geboortegewicht.
    Omdat mijn eerste kind (3950 Gr) te groot was voor mijn bekken .
    Ik, en de gynaecoloog achteraf ook, ben zo blij dat ik toch voor de geplande keizersnede heb gekozen destijds. Want dit kind was er vaginaal echt niet uit gekomen.

    Ik heb over 2,5 week de eerste groeiecho, meer omdat de gynaecoloog dat graag wil ivm de verrassing van de grootte van mij vorige baby. Niemand had dat aan zien komen. Maar ja ...wat nou als die groeiecho's het nu weer verkeerd hebben?
    Leuk hoor die echo's, maar mij zegt het niks meer ;)
     
    sannekrul en liefsvanha vinden dit leuk.
  10. liefsvanha

    liefsvanha Niet meer actief

    Nou, krijg nou wat :roflmao: Wij hadden vrijdag de 20 weken echo en wat blijkt, mevrouw haalt net aan de P44 o_O een klein meiske dus nog maar! Gelukkig was alles verder goed maar we wisten niet wat we hoorden haha! De echoscopiste zei dat ze nog nooit had meegemaakt dat een baby van die score richting de P90 groeide in de resterende tijd, de score die ik wel had verwacht :roflmao:
     
  11. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik ook 185 en man 205. Wel grote baby's maar allemaal prima te doen
     
    liefsvanha vindt dit leuk.
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Hier 32.3 wkn en vd week zei de verloskundige ik schat je baarmoederstand op 34 wkn.

    Vandaag een groeiecho en meneer word 2460 gram geschat op ruim 35 wkn. Ook alle andere metingen waren 35+ haha dus denk een flinke baby.
     
  13. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Hier ook een grote baby en veel vruchtwater. Heb een heleboel extra echo's gehad, een GUO en 2x keer glucose test. Ik heb geen diabetes maar wel heel veel vruchtwater en een grote baby. Het hoofdje liep eerst 4 weken voor samen met het buikje maar vallen nu nog net binnen de curve. Wel groot op p90-p95. Beentjes wel gemiddeld. Met 32 + 3 was de grootte en gewicht baby al rond de 37 a 38 weken.

    Ik heb aanstaande vrijdag weer een groei echo en tevens liggingsecho bij de gynaecoloog met 34+4. Ben benieuwd wat daar uit komt. Kindje lag de vorige keer nog in stuit. Het liefst beval ik wel wat eerder, ik vind de buik echt zwaar en heb pijn in mn gewrichten, maar het is de eerste en ik weet niet of het kan.
     

Deel Deze Pagina