Te grote baby???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Laluna34, 6 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Haihai,

    Niet dagelijks actief op het forum maar hoop op ervaringsverhalen.
    Ik zit hem een beetje te stressen.
    Halverwege mijn zwangerschap ben ik getest op glucose.
    Waardes waren in orde, en nu moet ik weer opnieuw gaan testen!!
    De verloskundige heeft mijn baby gemeten en hoofdje+ lengte is iets boven het gemiddelde maar in de curve nog wel dus daarover geen zorgen.
    Buikje van de baby zit op p99 (2 weken voor op groei gemeten)
    Ik raakte helemaal in shock omdat ik nu 32wk+2 zwanger ben.
    Ze had het al over een inleiding.
    Ze zei ook dat het niets hoefde te betekenen en dat 20% klopt volgens de metingen, daarom blijft het een schatting... Het hoeft niks te zijn...
    Maar toch ben ik wel ongerust erop pffff.
    Hebben jullie dit ook meegemaakt???
    En dan bedoel ik meer: te grote baby (buik hoofd of lengte) en dat er uiteindelijk een ''kleintje'' of prima kindje uit is gekomen qua gewicht en formaat met 37/38 weken????
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Ja bij de eerste getest was in orde en de rest van de zwangerschap volgde het netjes de p99 lijn. Uiteindelijk geboren met 43 weken, 55 cm en 5 kg

    Nr2 was ik onder controle van een gynaecoloog ivm eerdere keizersnee. Test 1 bloedsuikers kwan in orde terug toen moest ik een glucose intolerantie test die kwam ook in orde terug, toen wilde hij een dagcurve prikken, ook niets op te zien, maar hij was overtuigd dat ik zwangerschapsdiabetes moest hebben want kindje was p95. Uiteindelijk heeft de verloskundige gevoeld en hem gebeld dat het nu genoeg was. Uiteindelijk was de kleine 3860 gram en 51 cm en zaten de metingen er wel degelijk die 20 % ernaast.

    En beide keizersnedes waren ivm met hun ligging ( nr 1 sterrenkijker nr2 lag overdwars) en niet ivm hun geschatte grootte.
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  3. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.986
    1.753
    113
    Hier iets anders maar misschien wel een geruststellend verhaal.
    Bij de 20 weken echo een P100 baby. Dus echt groot. Men sprak al over eerder inleiden. Moest suiktest en iedere 3 weken groei echo's. Suikertest was prima. En bij de groei echo's zakte bany weer iets omlaag in de curve. Maar nog steeds wel groot.
    Uiteindelijk spontane bevalling bij 39 weken en baby van 3260 gram. P30 lijn meen ik. Dus verre van groot.
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  4. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.237
    113
    Vrouw
    Bij m'n zoon ook 2x de suikertest moeten doen, omdat hij zo groot was. Niks aan de hand qua suiker gelukkig. Inleiding stond gepland op 39 weken, omdat ze bang waren dat hij bij 40 weken 5 kilo of meer zou wegen. Hij is spontaan gekomen op 38wk2d, met 3860 gr en 50 cm. Mooi gemiddeld kindje dus, maar wel bij 38 weken. Dus geen idee hoe groot hij zou zijn geweest bij 40 weken.
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  5. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal, bedankt daarvoor!!
    De vk vertelde mij ook -dat ik als ik het wel blijk te hebben- 4x per dag moet prikken. Pff hoop dat er niks aan de hand blijkt te zijn en de volgende meting prima is.
     
  6. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen, dit geeft de burger wat moed ;) merk dat ik er constant mee bezig ben en nu al op mijn eten wil letten...
    Zo ontzettend veel suikers neem ik ook niet dus verwacht niet dat de suiker test nu iets anders aan zal geven.
     
  7. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Fijn dat hij spontaan is gekomen en alles er prima uit zag.
    Inleiding schijnt ook nog wel wat te zijn lees ik. Ik ben heel benieuwd....
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.496
    2.323
    113
    Ook Ik had bij 32 weken bij ons laatste kind op basis van de groei echoe een voorspelling van een groot kind. Ik weet niet meer de exacte P waarde maar ik geloof zo rond de 94. Bij 36 weken leek het toch weer mee te vallen en uiteindelijk ben ik met 39 weken en 4 dagen ingeleid omdat ik al 40 was. Op basis van het voorspelde gewicht was het niet meer nodig om in te leiden maar ik ben toch blij dat ik niet tot 41 weken ben doorgelopen.
    Ons kind was toen 4310 gram, ongeveer een kilo zwaarder dan alle drie de andere kinderen, dus toch wel erg groot. Overigens had ook ik geen suikerziekte
     
    esklessebes en Laluna34 vinden dit leuk.
  9. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Wat een verschillende reacties zeg.
    Hierin klopt het dus wel.
    Mijn andere kind was gemiddeld toendertijd in lengte en gewicht rond 2960 gram.
    Ik zie het nu heel anders voor mij....
    Bereid mij onbewust wel voor op het "ergste" maar hoop natuurlijk op een zelfde soort verhaal als bij mijn eerste.
     
  10. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    314
    251
    63
    Vrouw
    Hier een zoontje die op alles boven de curve zat. Maar wel allemaal in verhouding. Ook geen zwangerschapdiabetes. In principe zou ik eerder ingeleid worden (bij 38 weken). Gynaecoloog besloot anders en ben ik bij 40+3 ingeleid en bevallen met 40+4 d.m.v. semi-spoedkeizersnede. Zoontje bleek bij geboorte ruim 4800 gram te zijn :roflmao:. Flinke man, maar dat was de reden waarom het stagneerde met 8 cm ontsluiting (en deels liggend als sterrenkijker).
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  11. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.213
    5.437
    113
    Hier twee keer een grote baby, maar twee keer voor de 40w bevallen (37w en 36w), waardoor ze mooi allebei ongeveer 3600gr waren (p98 en p99 voor die termijn) :)
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  12. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.043
    3.778
    113
    Vrouw
    Bij de derde was mijn groeiecho met 31 weken p80. Hij zou ongeveer 4 kilo wegen met 40 weken. Ik ben uiteindelijk met 41+2 natuurlijk bevallen van een baby van 4615 gram(p96) en 56 cm lang(in 2 x persen)

    Ik ben nooit getest op suiker, maar ik denk dat ik dit wel had.
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  13. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Zoontje zou 4 kilo zijn kwam 3080 uit (meerdere groei echo’s gehad). Dochter zou 3400 gram zijn > was 4 kilo. Deze zwangerschap zat buikje steeds op p70 hoofd op p99, beentje p50. Opeens was hoofd nog maar p50 en zou baby overall van p70 naar p45 zijn gegaan. Dat was natuurlijk niet zo. Geboren op p71. Op zich hoeft een 4 kilo baby helemaal geen probleem te zijn, het was mijn makkelijkste bevalling. Ligt aan de ligging en bouw van jouw bekken. Zou over inleiding niet lichtzinnig denken … ze doen dat wel heel makkelijk tegenwoordig vind ik. Eerst maar eens over 2 weken nog een groei echo doen ..
     
    Laluna34 vindt dit leuk.
  14. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je verhaal! (En natuurlijk alle overige dames ook).
    Ik moet nog een extra suiker test doen dus ben benieuwd wat daaruit komt.
    Maak me toch onbewust wel wat zorgen erover terwijl ik nu ook weet niets aan de situatie te kunnen veranderen op dit moment.
    Hoop dat ze er naast zitten en het kindje "een normaal gewicht" heeft zonder een te bolle buik.
    We gaan het zien met de volgende echo!
     
  15. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Wat verschillend dan he!
    Het is en blijft een schatting natuurlijk maar ik lees wel veel verhalen dat ze er toch ook flink naast zitten of in het zh een totale andere meting hebben gedaan dan de vk.
    Ik maak mij nog niet eens zozeer druk over de bevalling zelf want bij iedereen is dit anders maar wat eruit komt voor een baby :eek: dat vind ik wel spannend!!!
    Ben geen snoeperd, niemand in ons gezin is groot is waar deze "grote" baby vandaan kan komen....... :roflmao:

    Ze zei het indd heel makkelijk "dan leiden we je eerder in".
     
  16. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.432
    2.597
    113
    Onze oudste was ook heel groot ' nu nog' geboren met 32 weken en 2295 gram. Nu door de 1.55 en 9 jaar.

    De ochtend voor hij gehaald werd, was hij 1750 geschat.
     
  17. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Oh ja, jeetje vroeg inderdaad.
    Zal uiteindelijk ook wel bijtrekken, althans dat lees ik uit veel verhalen.
    Ik begrijp ook niet waar het vandaan komt.
    Alles gemiddeld, al die tijd en plots buikje flink te groot.
    Kan ook dat de kleine net een groeispurt heeft gemaakt natuurlijk.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar wat maakt het uit hoe groot de baby is dat je je daar drukt om maakt? Een baby is een baby en gewoon lief en schattig, of ie nou 2500 of 4500 gram weegt :)
    (hier 2 grote baby's, 4350 en 4490 gram)
     
  19. Laluna34

    Laluna34 Lid

    23 nov 2023
    28
    9
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Vanwege prive omstandigheden is een grote baby wel erg spannend.
    Inhoudelijk wil ik er liever niets over kwijt, maar we verschillen wel in mening met de term 'een baby is een baby' ;).
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ik ben nu wel heeeel nieuwsgierig ;)
    Kan me helemaal niet voorstellen wat er erg zou zijn aan een grote baby :)
     

Deel Deze Pagina