Vandaag ben ik precies 33 weken zwanger en sinds een aantal weken ligt mijn buik voor in de groei. Volgens de afmetingen van de buik zou ik nu op 36 weken zitten... Nou heb ik met mijn vk afgesproken dat we het nog 2 weekjes aanzien en dan bij de volgende afspraak kijken of de buik nog steeds veel groter is en dan eventueel een echo laten maken. Op suiker hebben ze me getest met 29 weken en die was negatief. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik me toch wel zorgen maak....kan het zijn dan de berekeningen fout zijn gegaan en dat mijn laatste menstruatie misschien een innestelingsbloeding was? (dan zou ik nu 36 weken zwanger zijn)
Hoi Selin, Is er aan het begin van de zwangerschap ook een echo gemaakt? Als dit het geval is, dan is er niet enkel aan hand van de eerste dag van de laatste menstruatie vastgesteld wat je uitgerekende datum is. Lonneke
Lonneke, Ja er is bij week 12 en week 20 een echo gemaakt. Bij de pretecho's erna is wel iedere keer vastgesteld dat de kleine wat groter was. Sinds de 25e zwangerschapsweek ongeveer is mijn buik ook groter... Wat kan dit anders zijn? Groetjes, Selin
Hoi Selin, Dan is het denk ik toch echt zo dat je 33 weken bent. Dat je buik groter is voor de zwangerschapsduur zegt niets over wanneer je gaat bevallen, of je eventueel vroeger zou bevallen. Wel is de kans groter dat je kindje wat groter is bij de geboorte. Weet je zelf nog wat jouw geboortegewicht was? Soms heeft het te maken met dat je zwangerschapsdiabetes hebt ontwikkelt, maar daar ben je op onderzocht en dat is bij jou gelukkig niet het geval. Lonneke
Lonneke, Volgens mij had ik een redelijk normaal geboortegewicht (mams is op vakantie dus kan het haar niet vragen ). Maar wat zou het verder kunnen betekenen (aangezien ik geen suiker heb, de kleine niet veel groter is dan gemiddeld en de buik 3 weken voorligt)? Groetjes, Selin
Hoi Selin, Hebben ze gezegd dat het kindje een gewicht heeft wat past bij 33 weken. Want als jouw buik 3 weken voorligt in groei, dan is de kans aanwezig dat je kindje voorloopt in groei, dus een wat hoger gewicht heeft voor de zwangerschapsduur. De echo over 2 weken zal hier meer over kunnen vertellen. Probeer je voordien niet teveel zorgen te maken. Lonneke
Lonneke, Ze hebben nog niets gezegd over het gewicht van de kleine. Ik hoop eigenlijk dat ze wel een echo gaan maken, dan weten we het in ieder geval zeker! Ik zal nog even moeten afwachten Heel erg bedankt voor je hulp! Groetjes, Selin