Hallo Mijn grootste droom is zwanger worden moeder worden van een gezond kind én dit opvoeden met mijn allerliefste vriend. Nu, ben ik januari gestopt met de pil. Op 3 juni heb ik mijn laatste menstruatie gekregen, en wat blijkt nu ben ik al 8 dagen overtijd. Heb maandag ll. een test gedaan, maar was negatief. Soms denk ik, dat ik alles verzin, symptomen ed., gewoon omdat de wens zo groot is. Ik denk er elke dag aan Kan je menstruatie daardoor ook uitblijven? Nu, heb sinds enkele dagen ook zon steken in mijn onderbuik (de ene keer links, en dan weer rechts). Heb ook (denk ik) een beetje een harde onderbuik. Wanneer ik mijn buik intrek, gaat het niet zo goed meer als vroeger. Begrijp je? Voel me ook misselijk (niet braken, maar mijn maag die precies krimpt), maar dat is minder dan enkele dagen geleden. Ook is er slijmverlies Andere symptomen, zoals pijn in de borsten ed heb ik niet. Wanneer test ik nog eens? Zou ik zwanger kunnen zijn? Of nog worden? Of zouden er nog niet genoeg zwangerschapshormonen in mijn lichaam circuleren, zodat mijn test niet positief wordt? Groetjes uit België Xx Liesje
Hoi Liesje, We zien wel dat wanneer je heel erg met zwangerschap bezig bent, dit zijn invloed kan hebben op de cyclus, met andere woorden de menstruatie uit kan blijven. Ik zou voor de zekerheid wel nog een test doen een dezer dagen. Je bent dan alweer een week verder dan de eerste test. De eerste test kan negatief hebben gegeven omdat je op dat moment nog te weinig HCG, zwangerschapshormoon in je lichaam had. Lonneke