wat voor opvolgmelk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nana79, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Ik geef nu nog volledig BV maar wil toch met opvolgmelk beginnen, eigenlijk BV en KV combineren, omdat ik merk dat mijn melkproductie achteruit gaat en ben bang dat mijn zoontje niet genoeg melk binnenkrijgt. Met KV weet je precies hoeveel hij binnenkrijgt en met BV niet. Uiteindelijk dan denk ik volledig KV geven.
    Ik heb paar keer geprobeerd opvolgmelk te geven aan mijn zoontje, hij weigert het uit een flesje (hij wil niets uit een flesje drinken al 3 maanden) maar als ik een papje maak met opvolgmelk wil hij wel. Alleen ik heb gemerkt dat wanneer ik hem een dag opvolgmelk geef dat hij die betreffende nacht erg onrustig slaapt. Hij wordt huilend/krijsend wakker en dan echt 8 tot 10 keer 's nachts. En dan wil hij niet echt eten, soms valt hij meteen in slaap, soms moet ik hem wel voeden, niet altijd. Ik heb dus een experimentje gedaan: drie dagen lang opvolgmelk gegeven (Friso geprobeerd, Nutrilon en Nestle in een papje)en idd hij slaapt die drie nachten zoooo onrustig. Echt krijsend wakker! En dan drie dagen geen opvolgmelk alleen BV en hij wordt wel wakker maar dan 3 tot 4 keer 's nachts en moet ik hem WEL voeden. dus daarom denk ik dat hij overdag niet genoeg heeft aan mijn BV, omdat er niet genoeg melk is en vraagt hij 's nacht dan de borst. (naast Bv en KV krijgt hij natuurlijk ook warme maaltijd, fruithapje, brood, water/sap, etc. en dta gaat allemaal prima)
    Ik dacht eerst aan koemelkallergie, maar hij heeft nergens uitslag, spugt niet, geen diarre of verstopping, hij groeit goed, weegt nu bijna 9 kg en is 75 cm. Hij heeft nog geen tandjes.
    Wat voor opvolgmelk kan ik hem geven zodat hij 's nachts niet krijsend wakker wordt (als het aan opvolgmelk ligt, ik denk van wel maar ja, het kan zomaar ook iets anders zijn, toch?) en hoe kan ik hem leren om opvolgmelk te drinken en niet alleen in een papje(nu wil hij alleen de borst)
    alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje moet waarschijnlijk even wennen aan de verandering in de voeding. Je kunt kiezen voor een standaard opvolgmelk. Misschien kun je proberen om een deel gekolfde borstvoeding te mengen met een deel aangemaakte flesvoeding, op die manier wennen de darmpjes geleidelijker aan de nieuwe voeding.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina