hallo, onze dochter is woensdag 6 maanden, kan ik dr flesjes met kraanwater klaar gaan maken of vinden jullie nog steeds afgekoeld gekookt water ? wie heeft er ervaringen mee, krampjes bijvoorbeeld? groetjes linda
ik maak mijn dochter haar flesjes al met kraanwater vanaf dat ze 1,5 maand is geloof ik. nooit last van krampjes of iets dergelijks gehad. ik maak de fles met 2/3 kraanwater en 1/3 gekookt water zodat hij gelijk goed op temperatuur is.
Hier altijd met afgekoeld gekookt water de fles gemaakt. Maar nu sinds een maand of 2 geef ik het gewoon uit de kraan. Hier trouwens wel heel veel last van krampen gehda de eerste drie maanden en dat werd alleen maar erger als ik water zo uit de kraan gebruikte. Dus daarom heb ik best een tijd water gekookt
Wij hebben vanaf dag 6 koud kraanwater gebruikt. En dat opgewarmt in de magnetron. Nooit last van gehad qua krampjes..
Afgekoeld gekookt water. Kleine moeite toch! Bij Lisa heb ik het tot het einde vd flessen met 15 maanden zo gedaan.
Je mag als je kunstvoeding geeft al vanaf de geboortedag water uit de koude kraan nemen, dat opwarmen en daar de poeder in doen.
De enige keren dat we gekookt water gebruikt hebben, was als we weg gingen en niet wisten of we tegen een magnetron aan zouden lopen. Verder altijd koud water in de magnetron gedaan en af en toe gewoon warm water uit de kraan.
In de eerste maanden water uit de kraan gebruikt dat we even opwarmden in de magnetron. Sinds Jasmine speciale voeding heeft tegen krampjes (friso comfort) wordt de fles klaargemaakt met afgekookt water. Wanneer ze straks weer helemaal terug is op standaard voeding ga ik weer gewoon water uit de kraan gebruiken en opwarmen in de magnetron
hier kraanwater of barleduq aangezien ze van gekookt water spuugt en echt de hele fles er dan uit gooit
Ik geef Niek op aanraden van mijn kraamhulp (beste vriendin) gewoon het flesje met warm water uit de kraan. Niks mis mee én je hoeft 's nachts niet naar beneden. Neem de poeder al afgemeten in speciale bakjes mee naar boven en maak het 's nachts klaar in de badkamer, ideaal!!!!
Dan heeft je beste vriendin niet goed geluisterd bij de nascholing. Warm water, warm uit de kraan is niet bedoeld om te drinken! Als je het nazoekt op de site van de leveranciers van het water (en je kunt er toch van uitgaan dat die het beste weten wat veilig is) moet je als volwassene al geen water dat warm uit de kraan komt drinken. Ale het voor een volwassene al echt wordt afgeraden, dan ga je dat toch niet aan een weerloze, kwetsbare baby geven? Het is een vaak verkondigde misvatting. In de nieuwe richtlijnen staat 'warm kraanwater'. Daarmee wordt bedoeld: water uit de koude kraan dat opgewarmd wordt. En niet water dat warm uit de kraan komt. Echt niet doen hoor!
@dirksmama, hier ook door 2 kraamzuster gewoon kraanwater aanbevolen. en 1 zuster was er om de ander op te leiden dus helemaal up to date. Edit: Wordt anders natuurlijk als je een oud huis hebt met oude leidingen.
Dit zeggen de waterleidingsbedrijven zelf: Verswater is ... - Vragen over water en gezondheid Oasen Drinkwater - Veelgestelde vragen Waterbedrijf Groningen - Kan ik lauwwarm water uit de kraan zomaar drinken? Pidpa - Uw vragen: waterkwaliteit Brabant Water en andere bronnen: OPGEWICHT: Drink nooit lauw water uit de kraan!!! water
Ik geef Finn ook, op advies van de kraamhulp, warm water uit de kraan, al vanaf dag 4, geloof ik. Het CB is hiervan ook op de hoogte en vond het prima, Finn heeft nooit last van krampjes oid
Al deze bronnen hebben het trouwens over warm water uit een geiser of boiler, wij hebben een gewone cv ketel en dan is het een ander verhaal...
Nee, komt op hetzelfde neer. Water dat warm uit je kraan komt is gewoon niet bedoeld om te drinken. Voor jezelf al niet, dus laat staan voor een weerloos babietje! Ik weet dat men zich over dit wijdverbreide misverstand al aardig zorgen maakt bij de waterleidingbedrijven. Er zijn ook al contacten geweest met CB's. Werkelijk van de gekke dat zoveel kramen dit uitkramen, en dat er nog CB's zijn die zeggen dat het goed is ook!
Dit is van één van de sites die Dirksmama opgaf, lijkt me heel duidelijk: niet doen... Het gaat hier over water dat opgewarmd wordt in boilers, geisers enz. Dat water heeft niet meer de kwaliteit van drinkwater. Door de opwarming worden een aantal processen in beweging gezet. De samenstelling verandert, er zit minder zuurstof in, het smaakt niet lekker meer en er kan zich schadelijk nitriet hebben gevormd. Bacteriën die van warmte houden, hebben het naar hun zin, zeker in die gedeelten van het circuit waar het water lauw is in plaats van heet. Men moet extra opletten in woningen met een gecombineerd systeem voor de centrale verwarming en voor de opwarming van water voor het huishoudelijk gebruik. In geval van een defecte warmtewisselaar zouden beide waters met elkaar in contact kunnen komen. Warm water versnelt corrosie. Doordat het warm is, lost het ook bepaalde stoffen in de boilers en de waterleiding gemakkelijker op. Zo kan warm water uit de waterleiding veel meer koper, ijzer, nikkel en zink bevatten dan koud water. Neem daarom steeds water van de koudwaterkraan om te drinken, te koken of warme dranken te bereiden.