Bij Layla is het nu 30-31 graden op haar kamertje, ze kan er gewoon niet van slapen Ze wordt altijd om 7.30 op bed gelegd, maar ze ligt nu nog steeds te krijsen. Helaas is het overal op dit moment zo heet bij ons... (zon staat nu op alle slaapkamers en we hebben veeeel glas, maw we wonen in een broeikas) Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, maar dit is TE heet!
even buiten een stukje wandelen? het begint nu lekker af te koelen, wij houden overdag alle gordijnen dicht en alle ramen tegen elkaar open, anders is het hier ook niet te harden.
erg he. je zou haar sowieo extra drinken kunnen geven om af te koelen en ff de waaier in haar kamertje zetten(zonder haar erin tuurlijk) hier is t ook zo belachelijk heet in huis en nikita heeft ook regelmatig last van de warmte. sterkte ermee en zorg dat ze niet uitdroogt he
Ramen tegen elkaar openzetten, deuren open en een ventilator bij het open raam zetten, zo komt er frisse lucht binnen. Sterkte!
Ze heeft een hele grote ventilator, overdag zijn alle gordijnen dicht, alle ramen staan wagenwijd open... En uiteraard extra drinken, ze heeft nu een extra flesje water in dr bedje. Maar helaas nog steeds gillen Ze heeft nu ff beneden vlak bij de tuin gezeten om wat af te koelen, ik leg madame nu toch echt weer terug in dr bedje Arm meisje ....
Bij ons in Portugal is het overdag ook goed heet, zo´n 33 graden momenteel. Wij doen overdag de gordijnen dicht, maar ook de ramen. Warme lucht kan anders ook binnenkomen. Pas ramen openzetten als de zon weg is en de lucht afkoelt.
In wat voor kleding slaapt ze? Dat maakte hier enorm verschil.. Toen we de dunne slaapzak weglieten en hem alleen in romper lieten slapen ging t al beter met die warmte. Bij hem ist ook rond de 28 graden en wat we ook doen, word niet koeler dan 26/27 graden helaas! Gelukkig daalt de temp binnekort weer wat.
Ik liet mijn dochter in de kinderwagenbak buiten in de schaduw slapen.. hoewel ik moet zeggen dat wij hier wel de luxe hebben dat er door de serre geen zon op onze woonkamer komt en die lekker koel blijft.. en we hebben boven rolluiken, dus blijft redelijk koel, alleen moet de ramen dan 's avonds wel open zetten, zodat het goed doorwaait...
Hier is de kinderkamer zo'n 27-28 graden. Ook warm dus (maar nog niet zo warm als bij TS.. pfff). ukkie slaapt nu in alleen een rompertje met korte mouwen. Laken schopt hij ook weg. Er staat een ventilator op de kamer en 's nachts staat er een groot raam op de gang open, zodat er wat koelere lucht kan circuleren. Overdag alles dicht, ramen & gordijnen. En voor het in slaap vallen dep ik z'n koppie met een nat lapje. Dat herinner ik mij ook nog van vroeger; was ik natuurlijk wel wat ouder; maar dat geeft echt de meeste verkoeling.
Probeer de zon aan de buitenkant al te weren.. Dus plak bijvoorbeeld kranten tegen de (buitenkant!) van de ramen of een dik doek. En hou gordijnen e.d. ook aan de binnenkant dicht. Zet aan het begin en einde van de dag ramen tegen elkaar open om het zo goed door te waaien.
Ik leg Charlotte met dit hete weer niet zo vroeg op bed. Ze heeft nu gewoon een ander ritme, 's ochtends langer slapen en 's avonds later naar bed (ze is 5 maanden). Als ze niet naar KDV of zo hoeft, maakt het toch ook niet veel uit als ze later naar bed gaat? Verder kun je onder de ventilator een (diep) bord met ijsklontjes zetten, de koele lucht die daar vanaf komt waait dan de kamer door. Helpt écht, dat deed ik altijd wanneer ik nachtdienst had in de zomer en overdag moest slapen. Succes!!
@Merleq: Ja heb het meteen geprobeerd, helaas zonder succes.. Ze trok het zo van dr af. @Missyzuilen: Ze lag in een t-shirt en dr pamper, that's it! Maar wellicht dat het inderdaad helpt om overdag ook de ramen en deuren potdicht te houden! Helaas staan ze nu allemaal open, maar ga ze morgen dicht houden!
Hier in huis is het ook erg warm. Op het kamertje van mijn zoontje staat nu de airco aan. Hij is 7 weken en slaapt dus nog veel..als hij wakker wordt voor een voeding meteen de airco aan totdat hij weer naar bed gaat. Heel koel wordt het niet, nog rond de 25 graden, maar doordat ook het vocht uit de lucht gehaald wordt voelt het zéér aangenaam..slapen is gelukkig geen probleem! Verder hier ook gordijnen en dergelijke dicht maar wel een klein raampje open, ook overdag anders wordt het snikheet en heel broeierig...Voor het slapen gaan lekker even in bad/douche en dan de temp. net iets wat koeler dan normaal. Je voelt dan gewoon dat het huidje lekker koel is geworden..
Mijn zoontje slaapt op zolder en is het ook zo rond de 30 graden. Echt zielig! We hebben al een plafond ventilator gekocht en opgehangen...maar ook dit werkt niet super. Ook hebben we een losse ventilator staan die hebben we ook maar aan staan. Helaas krijgen we het niet onder de 28 graden....nou ja een mazzeltje ons zoontje slaapt eigenlijk wel goed. Ook slaapt hij uit nu het zo warm is tot ongeveer half tien. Oja hij slaapt verder alleen in een luier en een dunne slaapzak. Nog even dan is het vast weer even wat minder....al mag het van mij wel echt een keer zomer blijven in nederland!
Even fietsen?? Lekker in een lauw badje? Wij hebben een ventilator bij onze dochter op de kamer staan die overdag constant aan staat. Ook heeft ze alleen een luier, een broekje over de luier en de slaapzak aan met een lakentje. Dus geen rompertje of zo. Erg vervelend die hitte....
M'n meisje slaapt nog bij mij op de kamer en het lastige vind ik s'nachts, als ze even wakker wordt en een beetje huilerig is, dat ik het raam dan weer dicht moet doen, anders is de hele buurt natuurlijk wakker... Pffffffff, mag van mij wel koeler worden, vind dit weer niet te harden. Leuk al die mensen die zeggen dat het best te doen is, maar ondertussen prima slapen omdat ze een superwerkende airco-installatie hebben. Ja dan trek ik het ook wel hoor