Te hoge bloeddruk, hartkloppingen en geen oorzaak kunnen vinden. Frustrerend

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat vreselijk vervelend. Ik herken beetje je gevoel. Ik had voor mij doen tijdens de zwangerschap een hoge bloeddruk (normaal 80/50 toen 110/75 )
    En alles wat jij beschrijft behalve de migraine had ik ook. Bij mij was het toch het lagere ijzergehalte. 6.4 dus eigenlijk prima, maar voor mij te laag. Of de hormonen. Het is en blijft zoeken wat het bij jou is. Hormonen is dus heel goed mogelijk. Maar de wat lage ijzer kan ook.

Sterkte! Ik hoop dat het gauw duidelijk is waarom

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heb je al een uitgebreid hartonderzoek gehad? Mijn kat heeft een zeer hoge bloeddruk en die kreeg bij de dierenarts een hartecho omdat een vergroot hart ook een mogelijke oorzaak was.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Toen ik de titel las dacht ik meteen.. de pil! Nu zie ik dat je die (nog steeds) slikt. Een vriendin van mij had ook een te hoge bloeddruk (een hele hoge bloeddruk). Na vele onderzoeken opnames enzo, bedacht een arts om eens te kijken of de pil de oorzaak kon zijn. Ze is er mee gestopt en de hoge bloeddruk verdween.
    Ze slikte trouwens al jaren de pil, voordat ze deze klachten kreeg.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hart Echo onderzoek heb ik ook al gehad. Dat was gelukkig prima.

@Bubbel die slik ik inderdaad nog steeds. Eind augustus word mijn man geholpen en dan stop ik met de pil. Gewoon puur om het uit te sluiten.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Je bloedstolling hadden ze al gecontroleerd toch?

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.
    Waarom ben je niet al gestopt met de pil? Zeker als je er al zo moe van bent zou ik die gewoon weglaten en zien wat er gebeurt.

Sterkte!

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Omdat ik er eerder nooit bij stil heb gestaan dat het daar van zou kunnen komen tot ik eens ging googlen en zag dat mensen heel veel ( voor mij ) zelfde klachten hadden.

Nu wacht ik met stoppen tot mijn man geholpen is omdat wij geen derde kindje meer willen en wij geen seks willen met een condoom. We willen het zekere voor het onzekere nemen ;) En ik ga echt niet tot eind van het jaar geen seks hebben ;)

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ze hebben zo ontzettend veel gecheckt dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;) Denk dat ze dit inderdaad ook al hebben gecheckt.

Heb ook al een hart echo, een MRI scan gehand en daar was dan wel wat kalk te zien in aderen maar nog niet extreem veel.

Ik hoop gewoon dat het aan de pil ligt maar ben bang ( als ik kijk naar mijn moeder ) dat het iets erfelijks is en dat ik er straks gewoon mee moet leren leven. Op zich als ze goede medicijnen kunnen geven ook geen heftig probleem, alhoewel vervelend vind ik het wel maar goed als het zo is dan is het nu eenmaal zo. Maar dan kan ik het wel een plekje geven.

We gaan het zien.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou echt veel liever sex met condoom hebben dan me nog de rest van het jaar zo slecht voelen dat ik met dingen niet mee kan doen. Misschien ligt het niet aan de pil en dan kan je na 2 maanden weer beginnen.

Ctje1987 vindt dit leuk.
  10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik kan niet tegen condooms, als ik het gebruik dan heb ik dagen daarna ontzettende last van mijn buik en daar heb ik ook geen zin in. Ik kan trouwens ook niet tegen tampons, krijg ik het zelfde effect. Loop ik een hele week met een enorme buikpijn

En die paar maanden overleef ik dan ook wel weer denk ik dan. Ik zal gewoon nog beter naar mijn lichaam luisteren, er komen gelukkig weinig tot geen grote inspannende dingen meer aan zoals bijvoorbeeld een avond4daagse of een fiets4daagse. Ik doe gewoon alles in de rustige modus en dat kan nu ook wel in de vakantie. Even een paar weken geen gehaast omtrent school. We wonen aan de kust dus de kids kunnen heerlijk vertoeven op het strand of in de natuurspeeltuin, straks gaan we ook weer twee weken op vakantie dus dan kan ik ook mijn rust pakken. Nee ik overleef het wel ;)

En ik ben van plan om nooit meer aan de pil te gaan als ik straks ben gestopt, of het nou wel of niet de oorzaak was. Wil gewoon die hormonen zooi niet meer in mijn lichaam hebben.

11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Is het een idee dat je man zich eerder laat helpen?

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou we gaan binnenkort op vakantie en mijn man heeft aangegeven dat hij het liever niet vlak voor de vakantie wilt laten doen dus doen we het direct na de vakantie. De dokter gaf aan dat je tot 3 maanden na de behandeling nog uit moet kijken als je seks hebt. Dus stel hij word geholpen in Augustus dan zou je dus onbeschermd in November weer seks kunnen hebben.

En ik geef mijn man daar ook wel gelijk in, stel je voor dat er complicaties optreden, dan zitten we straks in Frankrijk en daar word je ook niet blij van.

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ze checken juist vaak niet op genetische bloedstollingsafwijkingen, uitslag duurt paar maanden. Mijn moeder heeft factor v leiden en toen ik zwanger raakte hebben ze mij ook gecontroleerd, hoge bloeddruk is symptoom, pre-eclampsie.. tinnitus.. hartkloppingen.. had bij Eef en fien hoge bloeddruk, bij fien ook pre-eclampsie. Ben daarna nooit meer van de medicijnen afgekomen. Familiekwaaltje dus.. maar er zijn ook onderzoeken dat het iets met de evolutie te maken heeft, je bloed stolt sneller, daardoor verlies je minder bloed, wat in de tijd van de holenmens vrij prettig moet zijn geweest :roflmao: .

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik kan sinds een paar jaar niet meer tegen caffeïne, theeïne en alcohol, daar krijg ik hartkloppingen van en een onrustig, gejaagd gevoel, terwijl ik daar vroeger zonder problemen veel van dronk, zat op kantoor en nam de ene na de andere koffie.
    Nu kan ik eens in de zoveel dagen een beker of glaasje nemen, bij meer krijg ik snel weer hartkloppingen.

Verder kan het soms ook door schildklierproblemen komen en die zijn niet altijd makkelijk met een standaard bloedtest te vinden.

Sterkte, heel vervelend.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heerlijk hoe je dat weer beschrijft op het laatst :roflmao:

Ik ben zo'n beelddenker dus zie nu alles voor me hihi.

Maar ik zal eens de gehele uitslag opvragen als ik daar weer ben, dan weet ik precies wat ze wel en niet hebben getest.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dankjewel

Koffie en thee ben ik inderdaad ook gaan minderen. Ben echt alles stuk voor stuk aan het uitsluiten.

17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zou daarin niet minderen maar echt helemaal mee stoppen. Van 1 klein kopje koffie zit ik na een paar uur al tegen het plafond.

18. yaro

yaro Niet meer actief

Eet je dingen die je tijdens het afvallen niet at? Ik zou eerder denken aan een overgevoeligheid, kan natuurlijk van de pil, maar kan net zo goed van voeding komen.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    1 a 2 kopjes per dag kon geen kwaad zei de dokter. De klachten die ik heb konden in zijn ogen niet komen van dat ene kopje koffie per dag. En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat ene kopje koffie in de ochtend echt nodig heb :oops:

Wat ik trouwens niet wist is dat al die kruiden theetjes zo slecht konden zijn. Zoals steranijs of vlierbloesem. Zo leer je nog eens wat ;)

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee niet specifiek. En de klachten waar er al nog ver voor het afvallen dus denk niet dat het daar mee te maken heeft.

Deel Deze Pagina