Mijn man dronk veel koffie, en is bij de cardioloog ed beland. Wat bleek, hij kon er niet meer tegen. Wanneer hij nu 1 kop koffie drinkt heeft hij hartkloppingen, voelt zich mega opgejaagd en beroerd etc. Van 1 kopje kun je dus wel degelijk last hebben! Geen tips verder, lijkt me erg vervelend. Hopelijk kom je snel achter de oorzaak.
Ik geloof ook echt het wel dat je er zo last van kan krijgen maar denk niet dat het in mijn geval door dat ene kopje koffie komt.
Slik je speciale vitamine ivm je maagverkleining (toch)? Is daar al eens naar gekeken? Ik zit trouwens na 1 kopje koffie tegen het plafond. Hartkloppingen, onrustig etc
Toch zou ik het proberen om eens een week geen koffie of thee met theeine te drinken. Dat zijn maar 7 dagen en is toch een kleine moeite? Drink anders decafé als alternatief, dan heb je toch die smaak van koffie sochtends. En inderdaad zijn er heel veel kruidentheesoorten die een effect hebben op je hormoonhuishouding. Daarom ook geen zoethoutthee tijdens de zwangerschap e.d. Ikzelf drink al jaren kamillethee en dat gaat wel heel goed, maar dat moet je maar net lekker vinden natuurlijk. Veel succes!
Klopt, ik slik de multivitamine van het kruidvat huismerk en maagbeschermers. De vitamine waardes waren op zich gewoon ook gewoon goed. Geen tekorten zeg maar. @Glass Dat zou inderdaad geen kwaad kunnen. @rocketscience ik drink nu eigenlijk alleen maar gewone thee of citroen thee. En eens per week een slok na de Yoga maar daar stop ik nu dan ook mee want dat zijn vaak wel kruiden theetjes.
Hier in Engeland had je per direct met de pil moeten stoppen, je krijgt hier elke 6 maanden eerst een bloeddruk check voor je de pil uberhaupt mee krijgt.
Het zou best kunnen dat je vitamine b12 vals hoog is door de vitaminepillen/tabletten maar dat je een opnamestoornis hebt en dus injecties nodig hebt. Ik zou je daar in ieder geval over inlezen. En als de kans er is dat het toch van de pil komt vind ik elke dag dat je door blijft gaan met het slikken wel erg onverantwoord. Liever twee maandjes condooms dan je gezondheid in gevaar brengen lijkt mij.
Hier ben ik het ook mee eens, begrijp ook niet goed dat de internist daar niks over gemeld heeft, de risico's die er aan vast zitten. Ben je je daar wel van bewust? Wat betreft het drinken van koffie en thee, je zegt 'gewone thee' maar bedoel je dan english blend of earl grey of zoiets? Daar zit veel theine in en is niet goed bij een hoge bloeddruk.
Kruidvat vitamines zitten vol vulstoffen en worden slechts 10% opgenomen door het lichaam. Als je multi wilt slikken, slik dan hoogwaardige supplementen (liefst vegan), kost wel wat maar de opname percentage ligt op de 60% (bv Solgar). Dus vals positief door de B12 denk ik niet.
Je hebt ook latexvrije condooms, neem aan het daaraan ligt? Ik zou het zeker overwegen. Tuurlijk kan je je hele leven nu aanpassen, maar het is toch van de zotte als het door de pil zou komen? En wat de anderen later schreven, ik zou ook stoppen met koffie en thee. Ook al kan je echt niet zonder, tuurlijk kan je dat wel
Ik zal het ook wel kunnen ( stoppen met koffie en thee ) maar ik vind dat ene bakje koffie gewoon lekker op de dag en wil ik eigenlijk gewoon niet inleveren. En wat betreft de condooms, geen idee waarom ik daar niet tegen kan, nooit verder naar gekeken, ken mijn man al vanaf mijn 19e en we hebben het in het begin een paar geprobeerd en daarna nooit meer. Ik blijf erbij dat het gewoon niet door dat ene kopje koffie per dag komt. Ik hoop stiekem dat de pil straks gewoon de grootste oorzaak bleek te zijn en de hartkloppingen en hoge bloeddruk verminderd maar ik weet ook dat de kans gewoon heel groot is dat het iets erfelijks is. Als ik kijk naar mijn moeder en naar haar moeder dan heb ik exact het zelfde en dan zal ik er straks gewoon mee moeten leren leven.
Ik slik deze vitamine pillen in overleg met het Sint Sanfriscus ziekenhuis in Rotterdam ( ben ik ik geholpen voor de maagverkleining ). Mag aan nemen dat hun wel weten wat ze mij voorschrijven toch?
Maar je hebt ook niet gekeken wat de oorzaak is. Misschien is het wel latex allergie? Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
Ik heb er inderdaad niet verder meer naar gekeken. Heb namelijk de zelfde klachten als ik tampons gebruik, en die gebruik ik dus ook nooit
Mijn vriendin ook hoor, het blijft gewoon 70% vulmiddel wat er in zit, ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Het is jouw lichaam, mogelijk dat je erop reageert.
Maar de klachten waren er al voor ik deze vitamines slikte, dat is voor mij dus al een reden om het uit te sluiten of althans uit te sluiten, ik zou het vreemd vinden als dat de reden zou zijn, voor mijn operatie slikte ik deze vitamine pillen namelijk nog niet.