Hallo, Mijn bloeddruk is altijd redelijk laag, zit in de familie, de gehele zwangerschap al 110/60 En vandaag was hij dus 110/80, meerdere malen gemeten. Normaal gesproken is dat geen hoge bloeddruk, maar voor mij wouden ze nu wel dat ik volgende week weer even langs kwam. Maar nou vraag ik mij af..... als 'normale' mensen een normale bloeddruk hebben met 120/80 en die hebben dan dus bij boven de 95 een 'te hoge' bloeddruk?? Is mijn bloeddruk dan nu ook al echt te hoog? omdat ik ook 20 hoger ben dan 'normaal ' voor mij is?? of geld voor mij ook dat pas bij boven de 100 onderdruk er echt sprake kan zijn van 'te' hoge bloeddruk? Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje goed verwoord heb, was vanochtend zo snel niet met vragen bij mijn eigen VK hierover Bij voorbaat dank!
Goedenavond, een bloeddruk van 120/80 is een prachtige bloeddruk, alleen voor jou wat hoger dan normaal, maar acceptabel. Zolang je geen klachten hebt (hoofdpijn, bandgevoel, veel vocht vasthouden, sterretjes zien en tintelingen in de handen) kan het geen kwaad. Belangrijk is dat de verloskundige in de gaten houdt dat de bloeddruk niet verder stijgt. Vandaar dat je eerder terug moet komen. Bij jouw geldt net als alle andere zwangere dat een onderdruk van 90-95 te hoog is of dat je bij een lagere bloeddruk klachten krijgt. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique