Te hoge bloedruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brien24, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu bijna 13 weken zwanger maar nu al last van een te hogen bloeddruk ben er afgelopen vrijdag ook voor bij de dokter geweest en er werd alleen maar gezegd dat ik op me eten moest letten.

Maar sinds vanavond een uurtje ofzo voel ik me totaal niet lekker. Heb een beetje zweverig gevoel en een beetje hoofd. Ik weet heel eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet doen. Bellen naar de verloskundige of naar de huisartsenpost of gewoon nog even afwachten

Groetjes

Brien

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik zal rustig aan liggen gaat het niet over even de VK bellen voor de zekerheid

liever 1 keer teveel bellen dan 1 keerr te weinig :)

3. Niet meer actief

Wat was je bloeddruk, en wanneer werd die gemeten?
    Ik had zelf namelijk rond die tijd ook een hoge bloeddruk rond de 140/85, maar alleen maar als ik bij de gyn was. Ik heb zelf een bloeddrukmeter, dus was thuis maar eens gaan meten, en toen zat ik, op verschillende momenten op de dag gewoon netjes rond de 115/70. Dus een stuk lager! De gyn zei dat het gewoon van de spanning rondom de afspraak kon komen dat mijn bloeddruk zo omhoog ging, dus ik hoefde er ook geen medicijnen voor te krijgen.
    toen rond de 18e week ging mijn bloeddruk ineens heel erg omlaag, zelfs zo erg dat ik dagen in bed heb moeten liggen omdat ik anders flauw zou vallen omdat mijn bloeddruk zo laag was en ik me continu duizelig en niet lekker voelde. Dus ik was toen erg blij dat ik thuis mijn bloeddruk gemeten heb, en er geen medicijnen voor gekregen had, anders was mijn bloeddruk nog lager geweest, en ik weet niet hoe dat was afgelopen.

Misschien is het handig om zelf een bloeddrukmeter te kopen? Ik heb zelf een vrij eenvoudige van Braun die wel heel goed is. Ik ben er echt superblij mee, en het is fijn om het zelf in de gaten te kunnen houden. Soms als ik me nu niet lekker voel, meet ik mijn bloeddruk en vaak is hij dan wat laag. Een kopje boullion en ik voel me weer een stuk beter.

4. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Hij was vrijdag eerst 144/85 en toen hebben ze nog een keer gemeten en toen was hij 137/85 ik heb overigens bij de dokter mijn bloeddruklaten meten omdat ik elf ook dacht dat het door de spanningen kwamen bij de VK,

Maar het is wel een goede tip om zelf zo'n bloeddrukmeter te kopen.

Overigens toen ik gisteren even rustig bleef zitten begon ik me steeds beter te voelen.

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ze doen niks als je onderdruk niet boven de 100 komt... tenminste dat is mij verteld...

Je moet wel even in de gaten houden dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt!
    Duizeligheid e.d. hoort daar wel bij!
    Al lijkt het me erg vroeg daarvoor. De meeste vrouwen die het krijgen, krijgen het rond de 20e week.
    Ik zou toch even de VK bellen...just to be sure!

6. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ik heb vandaag contact gehad met VK en het verhaal uitgelegd. Ze vonden het raar dat ik niet door was gestuurd door de dokter.
    Ik mag a.s woensdag om half 5 op extra controle komen.

Deel Deze Pagina