Voordat ik zwanger raakte sportte ik fanatiek. Vroeger op landelijk niveau een teamsport gedaan. Maar naar een hardnekkige blessure ermee moeten stoppen. Voordat ik zwanger raakte sportte ik 3 per week fanatiek bij de sportschool, groepslessen en liep ik hard tot 10km. Verder fiets ik als het droog is naar mijn werk, zo'n 20 min. Nu sport ik zo'n 2-3 per week, alleen fitness, geen groepslessen. Maar merk toch dat er nogal naar je gekeken wordt, een zwangere die sport!?! Nou trek ik mij hier niet veel van aan, maar toch. Waarom ligt hier toch een soort van rem op? Ik zie verder bij ons ook geen "mede-zwangere" sporten. Zwangere kunnen zich aanmelden bij speciale fit-clubs, maar eigenlijk zou dit ook prima in de sportschool kunnen. Helaas is er weinig over te vinden op internet merk ik, ik probeer mij hierin te verdiepen. Wie sport er hier ook gewoon op de sportschool, en wat doe je precies? Merk je dat men wat raar naar je opkijkt, of juist helemaal niet?
Ik ben nog niet zo ver als jij maar ik sport ook nog gewoon op de sportschool. Ik doe voornamelijk cardio & Krachttraining maar wil binnenkort ook weer wat lesjes doen (deed ik niet omdat ik in het begin misselijk werd van al die rare houdingen & springen Ik heb er eigenlijk nog niet op gelet of mensen mij raar aankijken. ik denk dat je het misschien ook nog niet genoeg kan zien. Ik ben wel zelf om mij heen gaan kijken of ik andere zwangere vrouwen zag maar dat is niet het geval ...
Ik heb gesport tot 28 weken. Ik deed zumba, dat werd daarna te zwaar. Cardio had ik nog wel gekund denk ik. Nu met 32 weken niet meer. Sportgenootjes vonden het vooral zo knap dat ik nog sportte. Gewoon lekker je eigen gang gaan. Enige waar je op moet letten is dat je je rechte buikspieren niet meer traint. Die wijken nu iets om ruimte aan je buik te geven en als je dat te veel traint blijven ze 'wijkend / krom' staan. Je VK kan je hier meer over vertellen. Sowieso goed om in jouw geval aan je VK te vragen wat je fysiek wanneer nog mag. Ik was ook nog erg actief en heb van de VK een lijstje gekregen van hoeveel kilo ik tot wanneer mag dragen. Bijvoorbeeld. Je klinkt alsof je kennis genoeg hebt om met die informatie vervolgens je eigen sportritme in te richten.
Goed bezig! Hier normaalgesproken ook ontzettend fanatiek sportster, maar tijdens mijn zwangerschap voelde het echt niet fijn. Overigens wel paar keer naar de sportschool geweest en ja; ze kijken je aan. Maar ik denk dat ze je niet per se 'raar' aankijken, maar gewoon opkijken. Een zwangere vrouw valt gewoon op tussen alle sportende mensen, maar dat is helemaal niet erg lijkt me .
Ik ging tm 35/36 weken ook gewoon 2/3 X per week naar de sportschool. Ik ben nooit gek aangekeken. Wel was de intensiteit een stuk lager. Niet omdat t niet kon maar was bang dat t niet goed was voor de kleine als ik te heftig tekeer ging. Ben ook alles blijven doen muv buikspieroefeningen.
Goed bezig! Ik zou je hooguit jaloers aankijken. Ik krijg al giga rugpijn als ik 1 km loop laat staan dat ik nog kan hardlopen... Ben nu maar aan het zwangerschapszwemmen, wat heel wat suffer is dan lekker gewoon sporten
Leuk om te lezen dat er meer vrouwen sporten tijdens de zwangerschap. Voor mijn zwangerschap sportte ik ook fanatiek: hardlopen en bodypump. Ik ben met de pump en hardlopen gestopt. Met hardlopen kreeg ik mijn ademhaling niet onder controle. Nu doe ik een aangepast schema in de fitnessruimte (3x/week). Dat bestaat nu uit 45 minuten cardio (hartslag <140 slagen per minuut) en schuine buikspieren. Vanaf dinsdag start ik met zwangerschapsyoga en zal dan de cardio terugbrengen naar 2x/week. Ik heb geen ervaring dat mensen raar naar me kijken. Iedereen nog veel sportplezier!
Ik deed tot 23 weken 3 keer per week intensieve sportlessen geven. Daarnaast liep ik gemiddeld 1, 5 uur per dag met de hond.. Tot daar ineens abrupt een einde aan kwam. Nu zit ik thuis en kan ik niets meer door pijnlijke harde buiken. Gedwongen rust dus... En ik word er gek van... Ik kan niet zonder sporten, dus ik word echt depri hiervan... Maargoed je doet het niet voor jezelf, maar voor dat kleine ding in je buik. Maaarrr daar gaat het topic niet over Even mijn frustratie kwijt. Ik werd niet raar aangekeken, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de eigenaresse van de sportschool tot maand 8 groeplessen heeft gegeven.. Dus ze hadden het al eerder meegemaakt. Gewoon lekker blijven sporten hoor, het kan zomaar ineens voorbij zijn.. Al is het maar tijdelijk! Ik kijk nu echt uit naar het moment dat ik weer los mag gaan...
Ik sport ook nog wel eens gwn in een normale sportschool.. Word niet raar aangekeken en je kan me toch bijna rollen hahaha Merk wel dat het lastiger word nu, sneller plassen, dus meer onderbrekingen in je oefeningen, vooral Cardio.. Krijg nu eigenlijk wel weer zin om te gaam gaan.. Maandag maar
Ik ben lekker gestopt met sporten vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Heb vanaf mijn 11e gevoetbald, had de laatste tijd al last van een blessure. Na de zwangerschap maar weer eens wat oppakken, heb op het moment meer behoefte aan rust terwijl ik voorheen 3x in de week sportte.
Leuk om te lezen dat er meer sporten hier. Ik merk wel dat er weinig info is voor de al wat geoefener sporter die zwanger is. De klassen "zwanger & fit" zijn er volop. Maar leuke info over oefeningen die je in sportschool kan doen zijn nauwlijks te vinden. Ik ben aan het kijken of ik hier iets mee kan doen, leuke blog/facebook starten o.i.d. Zou er interesse in zijn?
Ik deed voor de eerste zwangerschap al 2x per week 1 1/2uur fitnes/cardio per week. Tijdens de zwangerschap gewoon vol gehouden, tot 3 dagen voor de bevalling. Nooit rare blikken gehad, alleen maar complimenten. Voordeel, twee weken na de bevalling op mijn oude gewicht. Bij de tweede ging ik zwemmen, want ik had om andere redenen mijn fitnessabbo opgezegd. Nooit last gehad van pijn, mijn bekken oid. Lekker doorgaan, zolang je lijf het toe laat!
Vorig weekend ook een hoogzwangere vrouw (tenminste dat denk ik, ze had al een hele flinke toeter) in de sportschool gezien. Ik was ook wat verbaasd, maar dat kwam ik vooral omdat het er apart uit zag tussen allemaal breed gespierde mannen Ik vind het knap en goed dat je gewoon sport tijdens de zwangerschap. Zelf was ik de eerste 15 weken zo moe, dat ik niks heb gedaan en daarna had ik geen zin meer om het op te pakken (sporten is niet mijn favo ding ). Gewoon lekker doorgaan als jij je daar goed bij voelt!