Hallo lieve mensen, Ik weet niet zo goed hoe ik eigenlijk moet beginnen. Dus ik begin maar bij het begin. Ik ben al ruim 4 jaar samen met mijn vriend, en we wilde al vrij vroeg in onze relatie beginnen met eventueel kinderen. Maar ik zat nog aan de prikpil dus ik ben daar mee gestopt op 16-4-2015. Er ging een ruim jaar over heen voordat ik eindelijk weer ongesteld werd. Natuurlijk wisten wij dat het een poos kon duren, Maar ik werd voor het eerst weer ongesteld op 12-5-2016 Maar de mentruaties waren maar heel licht vergeleken met wat ik voor de prikpil had ( ik heb de prikpil ruim 3 jaar gebruikt) Maar goed we probeerde dus om natuurlijk op de gok af zwanger te worden. Maar naar 8 maanden op teleur stellingen dachten we we doen iets fouts of er is iets nier goed met ons. Dus ik besloot om ovulatie testen te gebruiken. Maar zelfs daar had ik niet 1 keer een positieve test op . Door al die stress van het niet lukken on zwanger te worden hadden we besloten om er dan maar niet te veel mee bezig te zijn, en onze dekbed avonturen de vrije loop laten geven. Naar een hele lange tijd en het nog steeds niet zwanger zijn hebben we de draad toch maar weer opgepakt om ovulatie testen te doen. Want ja mijn menstuaties waren al weer een beetje meer als voorheen. Bij de eerste 2 maanden weer niks. En ik testen 3 dagen voor en 3 dagen na de eisprong. Maar in de 3e maand testen ik weer 3 dagen voor en na en 2 dagen voor een heel licht streepje maar die dag naarna was het weer niks.. dus die maand kon ik ook alweer doorstrepen. En zo ging het bijna iedere maand.. Tot ik op heden een echte positieve ovulatie test had. Dus mijn zorg was ook weg genomen over eventuele ovulatie problemen. Maar het was niet raak. Maar 2 maanden geleden dacht ik toch echt eindelijk zwanger te zijn. Ik had een licht positieve zwangerschapstest eindelijk vast na al die jaren van proberen, emoties, diepte punten. Dus ik hen toen gelijk de huisarts opgebeld. En gezegt dat ik een groot vermoeden had dat ik eindelijk zwanger was. Dus heb die zelfde middag een bloedtest gedaan. Die dag daarna nog een test gedaan om te kijken of het streepje donkerder was. Maar toen zag ik dat het streepje lichter was als die dag er voor. En niet veel later belde de huisarts op dat het bevrucht was maar ook heel snel weer heeft los gelaten. Dus een mini miskraam Maar nu ben ik nog steeds niet zwanger naar 2 en half jaar. Zijn er vrouwen die het zelfde of zoiets ook hebben mee gemaakt? Ik wil er echt met iemand over kunnen praten die mij kan begrijpen. Of hoop kan geven. Heel veel liefss ❤
Hallo @Mellie15694 Wat vervelend voor je om te horen dat het na zolang nog niet gelukt is. Ik hoop dat jullie snel verblijd worden met een wondertje. Ik heb geen vergelijkbare situatie en ben ook maar 4 maanden bezig nu. En zelfs dat duuurt mij te lang, elke keer weer die telleurstelling. Dus ik snap heel goed je wanhoop. Ik heb wel echt respect voor je dat je het zolang volhoudt en hoop blijft hebben. Ik zou denk ik toch na 2 jaar de medisch molen vragen om hulp. Dan heb je in ieder geval zekerheid.
Hallo Queen23, Mijn vriend en ik gaan als het nog steeds niet is gelukt in het nieuwe jaar, de medische molen in. Want dan heb ik echt een gevoel dat wij geholpen moeten worden met zwanger worden. Xxxx