iemand tips voor mij?? echt hulp nodig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van JS, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Hallo,

Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik word echt knettergek van mijn zoontje ( ik hou ook zielsveel van hem hoor maar zit met m`n handen in t haar )

Hij heeft nogal een temperamentje en kan heel driftig zijn. De hele dag loop ik achter hem aan en pak ik dingen af waar hij niet aan mag zitten ( en het meeste ligt al omhoog ) of moet ik hem steeds ergens weghalen. Soms begint hij hard te lachen als je hem `straft` maar meestal begint hij bij de minste `nee` al te gillen. Aangezien dit de hele dag doorgaat, huilt hij ook bijna de hele dag. Ik weet echt niet meer wat ik hiermee moet.

Ik werk 2 dagen in de week momenteel, wel thuis, dus heb ook geen moment zonder hem eigenlijk. Het maakt ook niet uit wat ik doe, ook al hebben we een lekkere wandeling gemaakt of wat dan ook. Als we thuis zijn is het vaak weer gillen omdat iets niet mag.

Heeft iemand tips voor me, want ik weet het echt niet meer.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Helaas geen tips. Ik heb er hier ook zo een rondlopen. Ik was me tijdens het koken aan het bedenken dat ik maar 2 zinnen de hele dag tegen d'r zeg: Jorja, nee niet aan komen en Nee, Jorja niet doen.

Maar die van jou is nog maar 10 maanden? Jeetje dan maak je borst nog maar nat. Sterkte.

3. mama van JS

mijn borst is ondertussen al drijfnat, echt waar. Ben stiekem best wel bang voor wat er komen gaat, als hij nu al zo is. En ik weet echt wel dat een kindje energie kost en dergelijke maar dit is gewoon niet leuk meer. Bij een ander gaat het wel goed, alleen bij mij niet. En vaak springen bij mij ook gelijk de tranen in mijn ogen als hij weer zo doet of word ik boos, en dat helpt natuurlijk ook niet echt.

Echt moeilijk hoor

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    nee joh, die tijd rond 11 maanden vond ik het pittigst (en bij 14 ook wel)
    het stil liggen is gewoon voorbij en het opvoeden gaat beginnen. wedden dat het over een week of 3 makkelijker gaat/

alle spullen die echt niet kapot mogen wegleggen en dan is hetde kunst van de herhaling. telkens weer je kind uit de situatie halen

5. mama van JS

dit is niet nu pas zo hoor. hij is echt sinds de geboorte al driftig. Denk dat het gedonder is begonnen met 8 maanden ofzo al. Dus die `fase` zou dan toch wel voorbij moeten zijn.

En herhaling lijkt bij hem ook niet echt te werken.

6. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ow jeetje, misschien wordt het beter als hij kan lopen.. Meid, ik hoop het zo voor je! Helaas werd het bij ons alleen maar erger, en hij is nu bijna 4, en wil hem vaak genoeg nog achter het behang plakken.
    Dus nooit is het over gegaan hier.

Succes ermee!

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ook hier een peuter van ruim 2,5 die constant nee roept, te bazen en te etteren. tis zwaar idd. ben regelmatig blij dat het half 8 is en ze naar bed kan. en als ze dan heerlijk frisgewassen tussen de dekens ligt vind ik haar zo lief. maar soms hahahhaa

ja niet echt tips.. ik hou haar vrij kort. anders neemt ze een loopje met me

8. mama van JS

Jeetje, dat is ook heftig. Hoop toch wel dat het hier nog over gaat.

Ik ben ook gewoon 24-7 bij hem, wat me behoorlijk opbreekt. Kan momenteel niet wachten tot hij naar de PSZ kan. Of wie weet toch maar nadenken over een paar uurtjes opvang in de week, zodat ik even tijd voor mezelf heb ( lees, rustig het huishouden kunnen doen enzo )

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar waar moet je hem zoals weghalen dan? Ik heb hier in de huiskamer bijv niks waar hij in of aan zou kunnen zitten. Idem voor de meeste plekken in het huis.

Ik zou vooral daar aan werken.

10. mama van JS

@ eefke, was dit ook al zo toen ze nog geen 1 was?
    En wat is de beste manier om ze kort te houden?

Ik ben wel duidelijk in wat hij wel en niet mag, maar toch lijkt hij soms de baas in huis ( en dat met 10 maanden, wow )

Moet wel bekennen dat ik hem heel soms gewoon laat gaan, omdat ik te moe ben om er nog wat van te zeggen

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb ook alles omhoog of weg liggen, maar dan gaat meneertje gewoon vrolijk aan de bloempotten/afstandsbedieningen/fotolijsten/babyfoon zitten of gooien

Ze vinden altijd wel wat :p

12. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik heb een traphekje zodat ze in iedergeval niet in de keuken en in de hal kan komen. Dat scheelt al een hele hoop hoor! In de woonkamer mag ze gewoon lekker rond kruipen alleen niet overal aan zitten. Als ze iets doet wat niet mag zeg ik "Charlize, dat mag niet" (ik wil geen "nee" zeggen...)

En ooooh wat kan ze toch boos worden! Maar ze leert het zo wel... Dus tja gewoon doorzetten ben ik bang. :(

13. mama van JS

Hij trekt alle kasten open ( meeste zit een slotje op )
    Hij trekt mijn wasrek om
    Hij trekt de vriezer open en trekt de lades eruit
    Hij zit aan telefoons en dergelijke ( laten we hem soms ook gewoon doen )
    Hij trekt de schoenenkast open en haalt de plankjes eruit
    Als ik de was aan het doen ben, haalt ie alles weer uit de mand ( moet ik vaak ook wel om lachen
    Als ik even op de pc bezig ben voor werk of iets trekt ie steeds aan het scherm

Moet ik nog verder gaan?
    De meeste dingen kan ik niet eens wat tegen doen

14. mama van JS

Wij hebben een open keuken, dus daar kan geen hekje in ( wel jammer nu )

We hebben gelukkig een deur tussen woonkamer en hal maar die staat meestal wel open. Daar doet hij niet heel veel namelijk.

Ik zal het ook eens proberen met dat mag niet ipv nee

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja sorry, maar dit is denk ik toch ook wel een beetje baby/dreumes eigen? Hier net ook een puzzel uit een doosje door de hele kamer gesmeten toen ik even op het toilet zat. Het is hier ook nooit helemaal opgeruimd met een peuter en een dreumes.

Op zit moment zijn ze aan het spelen in de kamer van mn dochter, weet dat het zo weer een enorme bende zal zijn.. het zij zo.

16. mama van JS

ik vind de bende ook niet erg hoor, dat hoort erbij.

Mijn probleem is dat hij geen nee accepteert, soms als ik alleen zijn naam roep op zo`n moment is het al gillen. Ik ben dat constante gehuil gewoon zat.

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook geen tips helaas. Ik heb inmiddels wel alle stopcontacten beveiligd. Was voor de kruipfase nog zo, ze moet maar leren dat ze daar niet aan mag komen. Maar na 100 keer het mag niet op een dag, heb ik ze beveiligd.

Voor de rest is het hier overdag een teringbende, over ligt speelgoed en de inhoud van de dvdkast ligt meestal ook door de kamer. 's avonds ruim ik altijd netjes maar tussendoor doe ik dat echt niet meer..

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eerlijk gezegd vind ik dit ook wel meevallen en dreumes eigen:)

Ik denk dat je je alvast kunt voorbereiden op het peuter zijnde. Nu is je kindje je nog niet aan het uittesten hoe ver hij kan gaan. Dadelijk komt de "nee" fase en de echte driftbuien en dat ze express overal aanzitten ( zoals bijv een koekje in de Wii duwen ofzo)

Hier een peuter met woedeaanvallen die de bloempotten en stoelen door het huis smijt als hij zijn zin niet krijgt. Zou willen dat hij nog zo braaf was als dat hij als dreumes was :p

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    tis de leeftijd
    Hier zet ik haar altijd ff in de box en bij mega huil gedrag mag ze ff in de doek of in de mei-tai
    Hier kijkt ze me aan als ze iets van plan is en lacht dan en als ik dan zeg nee dan doet het juist.

Hier ook veel dingen die wel mogen maar de dingen die niet mogen blijven het leukste.
    Ik maak me gewoon niet druk erom en bij extreme huilbuien mag ze een uurtje slapen. Ik merk dan dat ze moe is.
    Huilen hoort er denk ik ook wel bij.
    Wat ik nu doe is mee huilen en dan kijkt ze me raar aan en stopt dan hahahah

20. Purk

Purk Niet meer actief

Kindjes van deze leeftijd gaan die nee ook nog lang niet accepteren, pas vanaf ongeveer 14 maanden kun je een kind echt gaan opvoeden, daarvoor is het idd afleiden maar nee zeggen heeft nog geen zin. Zoals adi zegt ze snappen het verband nog niet want hun cognitieve ontwikkeling is nog niet zo ver. Hun ontwikkeling zorgt er wel voor dat ze op ontdekkingstocht gaan. Kost je alleen maar energie om steeds dat nutteloze nee te zeggen, dus afleiden afleiden afleiden

Deel Deze Pagina