2e IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Helaas, eerste IUI geen positief resultaat... :(

Nu op naar de 2e (en laatste hopelijk)! :)
    De 2e en 3e zullen bij mij nog in natuurlijke cyclus zijn.

Moet nog wel een kleine twee weken wachten voordat ik weer met ovu-testen in de weer mag.

Wie gaat nog meer starten met de 2e IUI?

2. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Morgen mijn eerste FM voor de tweede IUI. Hier ook de eerste drie in eigen cyclus.

Boterbloempje; Doe jij het ook met FM? of alleen met ovu-testen?

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi hoi, nog geen ongi maar ben er bijna zeker van dat ik ongi word dit weekend dus ik bereid me geestelijk ook al voor op de 2e poging. Ik gebruik clomid en pregnyl.

Succes meiden,

Liefs Zora

4. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Ook bij mij is de 2e poging IUI in wording...
    Morgen heb ik mijn FM meting, ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik spuit overigens Gonal-F.

Hoewel ik met hormoonstimulatie over het algemeen goede ontwikkeling van eitjes heb, blijf ik het altijd spannend vinden. Bij het ziekenhuis in mijn woonplaats ben ik namelijk naar huis gestuurd met de mededeling dat ik in de vervroegde overgang zit en geen eicellen meer heb... Tot nu toe blijkt met stimulatie het tegendeel, maar toch... Ze zouden maar eens ineens "op" zijn.... :rolleyes:

Wordt vervolgd dus...

Gr. Benthe

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou ik meld me ook weer in dit nieuwe topic! Hopelijk hebben we er niet nog eentje nodig!

Ik heb vandaag mijn Clomid en Pregnyl opgehaald. Morgen beginnen met Clomid slikken.

Volgende week op vrijdag 23 januari heb ik mijn eerste FM.

Ik ben op 27 januari jarig dus ik hoop eigenlijk dat we die dag de IUI mogen doen...

Was trouwens teleurgesteld toen ik na de eerste IUI niet zwanger was want dan klopte de pendel niet dacht ik... MAAR een oplettend vriendinnetje van me zei (toen ze hoorde dat ik ongesteld was geworden) "Dus dan komt de pendel misschien toch uit!"

Ik moest even nadenken maar ze heeft gelijk. De eerste IUI was op 29-12 en dus niet in januari. De tweede IUI wél!

Dit moet 'm gewoon worden!

Ga voor ons allemaal weer duimen draaien!

xx

6. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Nuage; ik had precies hetzelfde! Mijn pendel zegt ook januari. Dus we gaan er gewoon voor. We mogen zaterdag komen voor de IUI, dus nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik moet nu zelf pregnyl spuiten! Brrr. En wat denk je kom ik thuis met de ampullen laat ik er eentje vallen! Gelukkig was het het water dat heb ik bij de apotheek kunnen halen.

Benthe, hoe was jou FM vandaag? Ik zie trouwens dat we op dezelfde plek in behandeling zijn! Misschien hebben we elkaar wel gezien vandaag maar wisten we het niet. Hoe laat moest jij er zijn?

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb vorige keer ook al de Pregnyl zelf gespoten. Vind het niet zo spannend. Maar leuk is anders.

Bij de apotheek vandaag gaven ze me wel Pregnyl maar geen spuit. Dus ik daarom gevraagd, zegt ze heel verbaasd `moet je dat zelf doen dan?" hahahaha ja dus!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb het door mijn zus laten doen die is verpleegster. Ze vond het toch wel vreemd om haar kleine zusje te prikken haha. Misschien probeer ik het volgende keer zelf. Maar ik ben altijd al bang geweest voor naalden. Moet zeggen dat dat nu al wat minder wordt ben het afgelopen jaar in de MMM zo vaak geprikt. En ik had het nooit gedacht maar het went.

9. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik heb wel geluk dat ik nu nog niet met medicijnen en naalden in de weer hoef. Het enige wat ik doe in het ziekenhuis is de IUI zelf. Geen metingen of wat dan ook.
    De eerste IUI had ik een erg lange cyclus en dacht dat ik mijn ei misschien wel gemist had. Ik mocht toen wel een bloedtest doen, daar bleek mij LH-piek uit. Uurtje later thuis ook eindelijk de positieve ovulatietest.
    Ik zou eigenlijk wel de metingen willen, dan weet ik ook een beetje waar ik aan toe ben.
    Heb maar weer een berg testen in huis gehaald. Ik hoop over een dag of 12 aan de beurt te zijn.

Liza: spannend, zaterdag is al snel! Veel succes.

Zora: hoop dat het toch in 1x raak is! nog niet de hoop opgeven, hoor.

10. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi Benthe, was je een tijdje niet op forum of heb ik je gewoon niet gezien?
    Vandaag heb je je fm? Ik hoop voor je dat het er goed uitziet!
    Je zult je niet lekker voelen met dit nieuws!
    Ik hoop voor je dat het tegendeel bewezen word!
    Laat je het weten hoe het ging vandaag?

Botervliegje, dat begrijp ik wel. Dan heb je tenminste (letterlijk)een beeld erbij. Ik vind het fijn als ik kan zien wat er gebeurd. Je hebt al nergens controle over. Kun je er niet naar vragen of is het al uitgesloten dat je geen fm krijgt?

Zora, fijn dat je zus het deed. Ik zal ook nog wel een instructie krijgen. Brr, ik vind naalden doodeng, maar misschien valt het wel mee. Er zit toch een bijzondere motivatie achter.

Nuage, zit jij ook gelijk te rekenen, wanneer het eventueel weer zou kunnen. Ik zat gisteren ook gelijk te kijken. Als ik snel ongesteld word en loopt het een beetje het zelfde als met de vorige fm, dan heb ik nog begin feb mijn 2de IUI. Ik ben 10feb jarig, dus wie weet...

Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn. Ik ga vragen naar de timing van de vorige keer, omdat het met 24 uur was.
    En ik lees bij jullie allemaal dat er een dag tussen zit.
    Ik had er geen vertrouwen in i.v.m het eitje. Ik wist niet wanneer hij zou springen en dat vind ik voor mijn geruststelling toch wel fijn om te weten.
    Ik wil ook weten hoeveel zaadjes erover waren, over die bloedingen en waarom het zeer deed. Ik heb er nog steeds geen goed gevoel over.

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Goedemorgem!

Goed om dat allemaal te vragen Ilonaa, het draait om jou en jou lichaam dus het is wel fijn om dat allemaal duidelijk te hebben.

Liefs Zora

12. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik ben net gebeld door de gyn. Ze wilde weten of ik de uitslag al had gehoord.
    Tja, die is niet veranderd, maar ik ben wel positiever naar de volgende IUI!
    Ze zei, dat we 3miljoen zaadjes hadden!
    En ik zat maar te denken dat het 1,7 was.
    Ik ben helemaal blij met dit aantal(of is het toch niet zoveel?)
    Daar moet toch wel 1 baby-tje vanaf kunnen?

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik wil je niet ontmoedigen Ilonaa, maar wij hadden 2,3 mln en ze zeiden tegen ons dat dat niet zo best is. Maar goed 3 mln is natuurlijk wel weer een stuk meer.

De ondergrens voor IUI is 1 mln dus daar zitten jullie mooi een stuk boven.

14. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ LizaM: ik heb vandaag mijn FM meting om 17.30 uur. Maar zoals je waarschijnlijk zelf ook wel gemerkt hebt, lopen de spreekuren daar nogal uit... ;) Meestal vind ik het niet zo erg, hoor! Er wordt namelijk altijd de tijd voor je genomen en ik heb nooit het gevoel dat er gehaast wordt. Dus in die zin heb ik die lange wachttijden er wel voor over. En jij?

@ Ilonaa: klopt hoor, ben inderdaad de laatste tijd niet zo actief geweest. 's Ochtends ging bij mijn de IUI mis en daar kwam ik achter zo'n 3 minuten voordat ik naar mijn werk moest. Vervolgens rottigheid op mijn werk wat erin geresulteerd heeft dat ik vanaf 11 uur brullend thuis op de bank heb gezeten ;) . Grote voordeel is dat ik wel alles van me af gejankt heb en nu gaat het weer OK.

Of 3 miljoen zaadjes veel zijn... Geen idee eigenlijk! Wij kregen de vorige keer de uitslag van 40,3 miljoen zaadjes maar daar werd wel direct bij gezegd dat dat een hele goede uitslag was. Is volgens mij geen garantie dat het de volgende keer ook zo is...

Ik zal vanavond nog wel even laten weten hoe het is gegaan met de FM.

Gr. Benthe

15. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Benthe, ik denk dat de andere uitslag van de zaadjes over goed levende en bewegende zaadjes gaat. Kan het zijn dat bij jou om een normale zaadtelling gaat? Daar schijnt enorm verschil in te zitten.

Ik heb mezelf gisteren moeten spuiten. Vond het echt heel eng en werd ook onwel er na. Hopelijk hoef ik dat niet nog eens te doen.

De andere meiden even snel een knuffel, zit op mijn werk dus lees jullie berichten vanavond even.

16. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ LizaM: hoe het zit met die zaadjes durf ik niet te zeggen... Eigenlijk heb ik vorige keer alleen maar in me opgenomen dat het goed was! ;) Er is ook nog iets gezegd van 60% goede zaadcellen...

Ocharme, wat vervelend dat je het spuiten zo eng vind. Ik moet zeggen dat ik er als een berg tegenop zag maar het valt me echt 100% mee. Het is een piepklein naaldje, het idee vond ik enger dan de uitvoering. Gelukkig maar, want er zit niks anders op! :rolleyes:

Gr. Benthe

17. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    En dat is ook het belangrijkste!

Vanmogen mijn tweede IUI gehad, dit keer was het pijnlijker dan de vorige keer. Maar goed het zit er weer in. Nu weer wachten en wachten......

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat deed er pijn dan LizaM?
    Hopelijk is deze poging de lucky one :D

19. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Deze gyn kreeg de eendebek niet gemakkelijk in de juiste positie (ik heb een achterovergekantelde baarmoeder). En hij klemde ook iets, ik weet of het een klemmetje was of dat het de eendebek was maar dat deed zeer.
    Hij praatte me er ook niet zo goed doorheen als mijn eigen gyn. En ik had me er veel te druk om gemaakt. Op een of andere manier heb ik er nu een veel minder postief gevoel bij dan de vorige keer.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat was bij mij ook zo met die eendebek. Deed ook echt zeer.

Misschien komt het minder positieve gevoel voort uit dat de vorige IUI mislukt is? Bij mij is dat wel zo, ben nu al veel minder positief over de volgende poging dan ik de eerste keer was.

Maar we moeten gewoon positief blijven! Te hoge verwachtingen zijn niet goed, maar we zijn pas bij poging 2. Het gaat echt lukken :D

XX

Deel Deze Pagina