te hoge eisen schoonmaakster?

Discussie in 'De lounge' gestart door isabella1980, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou op zoek gaan naar iemand anders
    Ik doe zelf het huis van mijn moeder voor een vast bedrag en ik ben meestal 3 uur bezig.

- huiskamer opruimen
    - keuken schoonmaken incl buitenkant keukenkastjes
    - doekje overal overheen
    - 3 trappen stofzuigen en doekje eroverheen
    - 2 wc's
    - badkamer
    - 3 slaapkamers doekje overal over
    - hele huis stofzuigen en dweilen

Als ik tijd over heb doe ik ook de deuren en de voordeur of zeem ik de ramen.

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik denk dat ze ook wel wat vlotter kan werken. Toen ik nog voor de thuiszorg werkte moesten we een heel huis doen in 3 uurtjes. Dat wil zeggen: Huiskamer stoffen+ stofzuigen en dweilen, wc (of meer) + badkamer. (alles afnemen, ook de tegeltjes e.d. met een sopje),
    Vaak ook de slaapkamer (soms meer) even stoffen en stofzuigen en dweilen. Keuken de bovenkanten aanrecht en buitenkant kastjes. Er als er tijd over was wat extra zoals bv een keer in een kastje of 2, of de ramen zemen.
    Natuurlijk had je ook de moeilijke huizen, waar iemand een kleine verzameling van zo'n 3000 clownbeeldjes had.
    Ja 3000 ik overdrijf niet. Niet normaal meer. Tsja dan ben je wat langer bezig met stoffen.

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hele huis stofzuigen (woonkamer, keuken en zes slaapkamers) kost hier ng geen half uur. Dweilen nog geen tien minuten. Wc soppen 5 minuten en na een half uurtje nog eens vijf. De badkamer kost me een half uurtje. Ramen binnen en buiten beneden met water verschonen en kozijnen iets meer dan een half uurtje. Met een stofdoek door de kamer nog geen tien minuten.
    Keuken wordt hier twee keer per dag bijgehouden dus dat is feitelijk weinig werk. Ik doe ook nooit de hele keuken ineens maar ruim zonu en dan een lade op of zet de oven in de muscle.

Kortom, als ik dit voor m'n werk zou doen en een keer een kwartiertje pauze zou nemen, zou ik m'n hele huis gedaan hebben in de tijd die zij heeft. Ik zeg: zoek een ander.

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Misschien nog een tip. Wij laten onze hulp altijd opschrijven wat ze heeft gedaan. Hiervoor hebben we een schrift. Ze schrijft het ook op als er iets gekocht moet worden. Haar uren houdt ze hierin bij. En we zetten er ook weleens opmerkingen bij als we vinden dat iets (anders) gedaan moet worden

Deel Deze Pagina