Te hoge FSH waarde man / Azoospermie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door NorahdeVries, 22 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NorahdeVries

NorahdeVries Actief lid

22 mrt 2017
    218
    179
    43
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Zojuist van de Fertiliteitsarts en uroloog de uitslag van het bloed en sperma onderzoek ontvangen. Mijn man heeft een te hoge FSH waarde. Namelijk 24. Daardoor is er ook azoospermie gecontasteerd.
    Ze gaven aan ons niet verder te kunnen helpen en dat we moeten gaan nadenken over alternatieven.

We hebben nu over 2 maanden een afspraak gemaakt in het AMC. Hopelijk kunnen ze daar ons wel verder helpen.
    Ik heb een aantal vragen waar ik geen informatie over kan vinden. Is er iemand die hier antwoord op heeft ? het zou me ontzettend helpen.

- kan icsi en tese worden uitgevoerd met een verhoogd FSH hormoon, of zullen er helemaal geen zaadcellen gevonden kunnen worden ?
    - zijn er zwangerschappen ontstaan na een tese behandeling waarvan de man een verhoogd FSH hormoon heeft en azoospermie?

Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes Norah.

2. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Wat een slecht nieuws, dat zal een klap zijn geweest...

Ik kan je niet helpen wb de fsh vragen. Wat ik je wel wil adviseren: neem contact op met dusseldorf of gent. Ze zijn daar zoveel verder op dit gebied dan in Nederland.

Wij hebben een zoontje door icsi + tese. In Nederland kwamen voor de tese op een wachtlijst van een jaar. Reden voor ons om naar Gent te gaan. Op de dag van de punctie heeft daar de tese operatie plaatsgevonden.
    Dusseldorf heeft weer meer opties dan Gent, ook wb de bewerking van de zaadcellen. Daar ben ik uiteindelijk ook zwanger geraakt.

Sterkte...

3. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Norah,

Hier hetzelfde verhaal. Mijn vriend heeft ook azoospermie en een fsh van 19, dus verhoogd.
    Op allebei je vragen is het antwoord ja, al is de kans niet perse groot

4. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft ook azospermie. Verdiep je in Micro-tese in duitsland. Ik heb nu geen tijd om te reageren maar kom er nog wel op terug.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn man heeft ook een fsh van 24 en dus azoospermie.
    We hebben gekozen voor dusseldorf mijn man heeft een micro tese gehad in Mulheim daarbij is zaad gevonden en is in 2012 een verse icsi mee gedaan en daarvan was ik meteen 1e tp zwanger van onze dochter.
    Nu gaan we weer met icsi beginnen voor een broertje of zusje en wordt het ingevroren zaad van de micro tese gebruikt.
    Wij zijn meteen naar dusseldorf gegaan ze zijn daar zoveel verder dan Nederland.
    Ze hebben daar op de dag van mijn punctie in dusseldorf mijn man in Mulheim geopereerd en dat gevonden zaad meteen vers gebruikt.

Deel Deze Pagina