Hoi allemaal, Een tijdje terug had ik een topic geplaatst ivm het zaadonderzoek van mijn man waarin geen zaadcellen zijn gevonden. Vandaag zijn we bij de uroloog geweest voor de uitslag van het bloedonderzoek en nu blijkt dat zijn FSH waarde 17 is terwijl dat maximaal 11 mag zijn. Ook leek een bal niet geheel goed te zijn ontwikkeld zoals de uroloog kon zien. De ander gelukkig wel en de LH waarde is ook in orde. Een dezer dagen worden teruggebeld voor een goede kliniek waar we terecht kunnen. Dit zal wel Nijmegen of Amsterdam worden. Ben enigzins opgelucht dat het niet perse heel slecht nieuws was maar we weten nu dus ook nog niet of er uberhaupt wel zaad geproduceerd wordt. Ik word ook helemaal gek van alle tegengestelde verhalen die ik op het internet lees maar ik kan het niet laten. Alle steun en verhalen zijn welkom!
Oke heb het even gelezen en hier ons verhaal : November uitslag streekziekenhuis geen zaad gevonden. Een 2 de test; weer geen zaad gevonden. Niks, niet levend, niet dood gewoon helemaal 0,0 Bloedprikken en chromosoom onderzoek. En gelijk doorverwijzing naar Nijmegen omdat ze niks meer voor ons konden doen jn het streekziekenhuis. Nijmegen intake (een hele dag vol) Echo man, zaadonderzoek man, voorlichting mef andere stellen die hetzelfde probleem hebben met de mogelijkheden bij 0 zaadcellen gevonden. Gesprek en onderzoeken uroloog en gesprek en onderzoek gyneacoloog. Bloed was helemaal goed, op fsh waarde na. 12,9 helaas te hoog. Wanneer de fsh waarde te hoog is kom je meteen al in aanmerking voor tese. Dit is Een punctie uit de balzak om te kijken of er zaadcellen zijn. Je vriend zal zich 72 dagen lang aan leefregels moeten houden. Wij krijgen 21-5 uitslag van het bloed , en dan als alles goed is 28-5 een tese behandeling. Super spannend allemaal ! En snap heel goed wat jullie mee maken ! En voor ons was het na de uitslag ook echt een groot vraagteken van wat zijn de mogelijkheden nog, wat zijn de kansen. De kansen zijn bij tese 50/50 is ons verteld.
Die van mijn man was 90, ik vermoed dat 17 nog wel meevalt? Een verhoogde fsh duidt wel op een hormoonstoring en een storing in de aanmaak van zaadcellen. Hoe is zijn testosteron? En is al getest op klinefelter? Het enige advies dat ik je kan geven is: praat met elkaar. Bespreek je angst en gevoelens. Heel veel sterkte de komende tijd.