Te hoge hartslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Voel me al een aantal dagen niet lekker. Slecht slapen, erg duizelig en misselijk, zwaar gevoel in mn buik. Nu heb ik net mn bloeddruk en hartslag laten meten. Bloeddruk was prima, 120/81 maar mn hartslag was veel en veel te hoog. 110 slagen per minuut in rust, ipv de gebruikelijke 60-70, vandaar de duizeligheid en moeheid. Is nu niets aan te doen helaas behalve rustig aan doen.

Wie heeft dit nog meer gehad en wat heb je er toen aan gedaan?

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Was je bij de HA geweest? Ik had een tijdje ook een hoge hartslag na de bevalling omdat ik veel bloed was verloren en mn hb waarde te laag was. Ik kreeg toen ijzerpillen en uiteindelijk bloedtransfusie.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb het regelmatig/chronisch. Ik heb er in het begin wel medicatie voor gehad maar die vond de arts te heftig om langdurig te genruiken. In mijn zwangerschap had ik helemaal uitschieters van 140/150 slagen p/m. Toen een holter registratie gehad en een hart echo om ernstige afwijkingen uit te sluiten. Ik mankeer dus niets aan mijn hard maar heb wel een chronisch hoge polsslag. Mijn moeder heeft het ook. Ik ben dus ook veel moe en ook snel duizelig. Wel heb ik ook een lage bloeddruk wat de combi wat vreemd maakt.

Mijn advies; even langs de huisarts, want als je je nu op je pols gaat focussen blijft hij hoog.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ik heb mn bloeddruk laten meten bij de HA.... niet zelf :)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik heb hetzelfde als jij nu sinds 1,5 week. Ik voelde ook een hele nare overslag in mn borst erbij. In rust bij de dokter had ik 120, en 130/90 bloeddruk. Krijg vrijdag een ipt kastje en hartfilmpje. Weet niet of jij ook hartkloppingen erbij voelt ?

Thuis varieer ik nu tussen 108 en 114 qua ritme, maar het kan heel goed stress zijn wat dit veroorzaakt, heb ik gemerkt. Als ik AL mijn rust neem, voel ik me ook beter.

Sterkte ermee in ieder geval.. tis geen pretje. Gaan ze ook nog onderzoeken doen verder bij je ?

6. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Stress? Snelle schildklier? Ijzertekort? Die 3 dingen kwamen volgens de cardioloog vaak voor icm hoge hartslag.

Bij mij was hij tijdens de zwangerschap standaard 120-130 in rust.. Toen hartonderzoeken gehad en echo's, kwam gelukkig niks uit..
    Nu is mijn hartslag netjes 60-70 in rust.

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    En was je hartslag niet hoog omdat je het spannend vond bij de HA?

Meet hem zelf eens met een stopwatch

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb 3 jaar geleden een spoedconsult gehad bij een cardioloog. Ik reed in de auto en werd inene niet lekker. Erg veel pijn op mn borst en mn linkerarm. Heb de auto op de vluchtstrook gezet en was vlakbij huis en de HAP gebeld. Die zeiden dat er geen tijd was die dag voor een afspraak en dat ik de dag erna maar terug moest bellen. na 5 min ging het beter en de laatste km naar huis gereden. 's Avonds kreeg ik hartkloppingen, alsof je hart eruit komt zeg maar, en weer flinke druk, en ben ik naar de HAP gegaan. Die stuurden me weg omdat het niet dringend genoeg was. Ik ben toen zelf naar de Spoedpost gegaan van het ziekenhuis (de HAP ass lachtte me letterlijk uit en zei dat ze me daar toch niet zouden toelaten, kansloos) Werd binnen 5 min geholpen en heb echt een uur aan een apparaat gelegen en er zijn echos gemaakt. Er was iets met een spiertje wat trilde wat boezenfibrilleren veroorzaakte. Cardioloog wilde niet meteen medicatie voorschrijven en moest rust nemen. Na een week was het over.

heb nu af en toe wel last van steken in mn hartstreek maar dit zijn volgens mij gewoon spieren. Alleen nu krijg ik hier dus weer last van. 's Nachts trillen mn handen en armen ook heel licht, erg vreemd.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Snelle schildklier vermoed ik al jaren ivm de aanhoudende honger, gejaagdheid etc maar 6 bloedtesten verder en op alles wat met schildklier te maken heeft, dus ook , T3, FT4, T4 etc komt gewoon niets uit... alles is helemaal prima. Ijzer is prima, zit op 7.0, vitamine B is prima, stress niet dat ik weet...

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als je in het verleden al bij een cardioloog bent geweest, zou ik toch vragen of je doorverwezen kan worden.
    Het gaat tenslotte wel om je hart, en zo'n hoge hartslag is niet goed.
    Is het niet zo, dat als je eenmaal bij de cardioloog bent geweest en je via hem medicatie hebt gehad dat je zonder doorverwijzing wederom een afspraak kan maken met hem?

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja maar heb geen medicatie gehad toen.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Sorry ik las het verkeerd ;)

Maar misschien toch nog wel n doorverwijzing vragen?

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

nee joh haha, vaste prik tegenwoordig bij de HA. :)

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dan zou ik jouw geval toch even een extra check up laten doen, en ook vitaminen laten checken. Ik heb zelf vitamine D tekort gehad 6 maandjes geleden, dus ik slik dat nu weer extra. Boezemfibrilleren is op zich onschuldig. Anders flink je rust nemen en kijken of het verbetert, luister gewoon goed naar je gevoel. Ik had geen fibrilleren maar overslaande slag (pvc) dus wat dat betreft is het toch iets anders wat jij hebt.. Zit het ook in de familie hartritmestoornissen ? Wel gek dat het zo verdwijnt en jaren later weer terug lijkt te zijn. Zou dan misschien een andere onderliggende oorzaak voor te vinden zijn, zoals vitaminetekort of onbewuste stress.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hartklachten zitten sowieso in de familie. Mn broertje heeft een ruisje in zn hart en mn opa kreeg op zn 25e zijn eerste hartinfarct en is daar ook aan overleden op zijn 63e. Ik slik elke dag vitamine B12 complex en multivitamine. Vitamine D weet ik niet, ga dat eens checken, thnx!

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ijzer is 7,0 zeg je?

Bedoel je daarmee je hb? Want dan is 7,0 sowieso erg laag!
    Heb je ook je ijzer en ferritine afzonderlijk laten prikken?

Mijn hb is bijvoorbeeld 9,8 maar mijn ijzer en ferritine zijn drastisch teaag en slik daarvoor wel ijzertabletten.. HB zegt dus nooit zoveel..

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    HB, de huisarts zei dat dat voor niet zwangeren gewoon normaal is tussen de 7.0 en de 9.0, dus niet laag, zwangeren moeten tussen de 13-16 zijn. Vertelde ze mij. Wist niet dat dat verschilde met ijzer. Ga morgen denk ik ijzerdrank halen dan, tabletten krijg ik verstopping van :)

thnx meid!

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Das ook reden genoeg voor extra onderzoeken. In mijn familie hetzelfde. Blijven toch dingen om alert op te zijn!
    Succes en sterkte

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Hb is tussen de 7,5-10 normaal voor niet zwangere vrouwen.
    HB van 7 voor een niet zwangere is laag hoor! 7,5 is al aan de lage kant

Zwangere tussen de 13-16? HB gaat maar tot Max 10 :p

Maar je hb is dus wel laag. Idd floradix ofzo halen en niet icm melkproducten innemen maar bijv jus d'orange.

Maar mijn hb is dus 9,5 terwijl 10 het hoogste is en toch dik ijzertekort! HB is namelijk een combinatie van meerdere dingen zoals bijv je B12.

Sterkte ermee!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Floradix heb ik inderdaad altijd gehad.Die vieze drank.... en maar tot 10? huh? Op Sanquinn staat dit:

Hemoglobine (Hb) bevindt zich in de rode bloedcellen en vervoert zuurstof naar de cellen. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) valt een gezond Hb-gehalte voor mannen tussen de 8.1 en 11 mmol/liter en voor vrouwen tussen de 7.0 en 10 mmol/liter. We noemen een Hb te hoog als deze bij mannen na herhaald gemeten boven de 12 komt en bij vrouwen boven de 11.

Dus het kan wel hoger :p

Deel Deze Pagina