Ook ik heb last van een te snelle/hoge hartslag. Mijn hartslag was in rust altijd 70. In 2006 kreeg ik ineens last van hartkloppingen, en een hartslag van 155 pm. Naar de spoedeisende hulp geweest, maar er kwam niets uit. Vanaf dat moment zit ik aan de medicatie om mijn hartslag wat rustiger te houden, en zit nu al jaren op een hartslag van 90 per minuut in rust, en dat is gewoon goed.
Onschuldig wil ik AF toch niet noemen hoor.. Het kan na verloop van tijd de functie van een hartspier verminderen en ook heeft het een risico tot bloedporp vorming. Ip wordt AF altijd behandeld met medicatie om de bovenstaande risico te verminderen en evt een ablatie
Ik heb Floradix gehaald en mijn nieuwe bloeduitslagen opgehaald vanochtend; HB- 7,9 TSH- 1,8 T4- 15,5 Alleen mn Lumfocyten zijn verhoogd, klein beetje maar. 40 is max en ik had op t moment van prikken 46,5. Voorderest is er op heeeeel veel dingen geprikt en alles is perfect.
Ik heb hier ook last van. Een hartslag van boven de 100 slagen per minuut in rust wordt als te hoog geacht. Je spreekt dan van tachycardie (een ritmestoornis). Je moet hier maar eens op googlen, ik denk dat dan veel duidelijk wordt. Als dit zo is, kun je dit tegen gaan door een beta-blokker te slikken (bijv. Metoprolol die slik ik).
Atriumfibrillatie met klachten is zeker wel indicatie voor medicatie. In veel gevallen ook voor bloedverdunners. Ik zou je HA een schop onder zn hol geven...en daarna een verwijzing uit zn strot trekken... whoops...ik frustratie naar lakse HA...neuh...
Welke waarden heb je? Ik had na de miskramen last van klachten die allemaal te linken waren aan een trage schildklier, maar m'n waarden waren OK volgens de arts. Ja, ze vielen binnen de marges, maar toen ik me weer goed voelde en alles nog eens geprikt werd, waren m'n waarden wel normaler en bleek dus dat ik gewoon al vrij snel klachten heb. Dat kan: de een reageert gevoeliger op hormonale schommelingen dan de ander. Mogelijk dat een natuurarts of orthomoleculair therapeut je hiermee nog verder kan helpen? Of info inwinnen via de schildklierstichting?
Een kennis van mij had ook opeens giga hartkloppingen en bleek het WPW syndroom te hebben zonder het te weten. Wil je niet bang maken hoor. Diegene is geopereerd en heeft nu nergens meer last van. Je hebt een extra spiertje waar je hartslag op gaat zitten zeg maar..beetje moeilijk uit te leggen..Ik wil je niet bang maken hoor, maar dat zou ook nog kunnen.
Hartkloppingen hoeven meestal niet behandeld te worden, kun je ook op de site van de hartstichting lezen. Alleen bij bepaalde oorzaken of als het teveel voorkomt, wordt het behandeld, maar lang niet altijd met medicatie die op het hart inwerkt, omdat stress, vermoeidheid en hormonale schommelingen ook oorzaak kunnen zijn en behandeling dan daarop gericht moet zijn. Ik vind het dus nogal wat dat een aantal mensen hier direct al met diagnoses komen en stellen dat het niet onschuldig is. De cardioloog heeft destijds aangegeven dat rust belangrijk was en geen verdere behandeling gestart. Het lijkt me wel goed die nogmaals te contacteren, als de klachten nu weer terug zijn, maar als toen geen oorzaak gevonden is voor de klachten, ligt wel voor de hand dat ook nu vermoeidheid of stress de meest waarschijnlijke oorzaak is en verder behandeling dus niet nodig, enkel rust. Onze jongste heeft een hartritmestoornis die wel behandeld wordt, maar alleen omdat die bij haar om de paar dagen leidde tot een tachycardie waar ze zelf niet meer uitkwam. Veel patienten hebben maar af en toe klachten en worden daarvoor dan dus ook verder niet behandeld. Zelfs bij een echte hartritmestoornis is medicamenteuze behandeling dus lang niet altijd nodig.
Dat heeft mijn dochter ook en dat is niet heel accuut gevaarlijk, in die zin dat je niet heel ineens zomaar dood neervalt. Die hoge hartslag kan je hart een tijdje handelen en dus is er altijd tijd om er op in te grijpen. Bij onze dochter leidde dit tot uren achter elkaar een hartslag van 280-300 per minuut. Bij volwassenen wordt dit idd wel vaak operatief behandeld, (en als onze dochter er niet overeen groeit, zal zij ook een operatie gaan krijgen), maar als hiervan sprake zou zijn bij TS, zou dit op het hartfilmpje gezien moeten zijn toen zij hier de vorige keer last van had en onderzocht is. Dat is duidelijk niet het geval, dus het is zeer onwaarschijnlijk dat TS dit syndroom heeft. WPW-syndroom is trouwens dat je een extra zenuw in je hart hebt, die de functie van de AV-knoop overneemt en dus de regulatie van je hartslag. Waar de AV-knoop signalen vertraagd doorgeeft, zodat je een normaal hartritme houdt, doet die extra zenuw -de bundel van Kent- dat niet: die zendt de signalen in volle vaart door en zorgt zo voor een veel te hoge hartslag.
Ik stel geen diagnose, zij geeft zelf aan dat het toen der tijd AF was. En AF is beter om wel te behandelen als deze klachten aanhouden... Dus ik zou gewoon opnieuw contact opnemen met de ha en cardioloog. En helaas weet ik zelf wat het is om een hartritmestoornis te hebben ..dus ik weet hoe ellendig je er kan onder voelen
Maar de cardioloog vond dat destijds niet nodig. En aanhoudende klachten: ja tuurlijk. Maar een paar jaar terug klachten en nu pas weer, dat is nog niet bepaald aanhoudend te noemen. Wel verstandig om weer eens even te contacteren, wat ik al eerder zei, maar laat de cardioloog maar bepalen of behandeling wel of niet nodig is, dat is vanaf een forum wel erg lastig te bepalen.
Ik had destijds geen hoge hartslag maar gewoon normaal met af en toe een hartklopping, die avond was het wat erger. Na die week rust heb ik jaren geen last gehad, nergens van. Heb nu ook geen hartkloppingen ofzo maar puur hoge hartslag waar is me kut door voel. Er waren dus geen ernstige afwijkingen te zien in bloed of op filmpje en echo toendertijd.
Veel van de klachten die jij beschrijft had mijn moeder ook last van eind vorig jaar. Uiteindelijk ging ze zelfs vocht achter de longen vasthouden en kwam er Atrium Boezemfibrilleren uit. Nu slikt ze een half pilletje per dag en nergens meer last van! Heb jij mss ook eens een keer een hart-echo gehad? Mijn moeder mankeerde verder gelukkig niets (geen hartfalen ofzo) maar dus wel boezemfibrilleren. Ik zou toch eens aandringen op een verwijzing naar de cardioloog!
Zeker waar..maar er stond dat AF onschuldig is, en daar ben ik het niet mee eens 😉het kan van alles zijn ,daar ben ik me ook wel van bewust...bij sommige mensen is verandering van spijs al genoeg, koffie etc is bijv niet bepaald goed voor je hart. Ik had ook jaren aanvallen van ritmes rond de 250 , nooit bij stil gestaan, associeerde het altijd met roken etc. Totdat ik tijdens zo' n aanval totaal niet goed werd, en het op een ecg werd opgevangen..toen bleek ik een hartritme stoornis te hebben...had ik toch niet verwacht op mn 24e
Heb een echo en een filmpje gehad 3 jaar terug. Daar was een spiertrilling op te zien maar verder niets, daarna 3 jaar lang nergens meer last van gehad. Nu alleen hoge hartslag, geen hartkloppingen. Bloeddruk is perfect en mn zuurstofgehalte is 100.
Volgens mij als je de griep hebt / krijgt kan je lichaam ook zo reageren, je schreef dat je niet lekker was etc, ik merk soms als ik ziek ben dat m'n rikketik ook snel gaat ( buiten ziek worden ook wel maar dat is een ander verhaal)... Je schreef ook dat je lymfocyten verhoogd waren? Dat zou daar wel dan mee te maken kunnen hebben.... Of heb je verder helemaal geen griepachtige klachten???
Waarom heeft de ha niet gelijk een ecg laten maken? Dit doen we in onze praktijk altijd bij dit soort klachten, het ecg wordt direct doorgestuurd naar de cardioloog en binnen een paar uur heb je de uitslag. In 3 jaar kan er namelijk heel wat veranderen. Sterkte in elk geval, heb het in mijn zwangerschap gehad en net toen ze wilde overgaan op medicatie stopte het gelukkig.