26 weken en veel harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caadje1989, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Woensdag ben ik 26weken zwanger van onze tweede gup.
    Voel me super goed (alleen eerste 14wkn enorm beroerd geweest van 24/7 misselijkheid en overgeven) Daarna was t heeerlijk om weer zwanger te zijn.

Nu heb k vanaf 16weken al enkele keer een harde buik gehad maar laatste 2 weken met regelmaat steeds vaker.
    Globaal gezegd; aantal keer per uur.
    Heb het van vanavond even bijgehouden, dat zag er zo uit:
    Harde buiken sinds 19.30uur
    19.33uur, 19.55uur, 20.09uur, 20.15uur, 20.25uur, 20.40uur (met licht pijnlijk krampgevoel), 20.48uur (met licht pijnlijk krampgevoel), 21.00uur (lichtjes pijnlijk), 21.25uur
    Ze zakken op zich wel redelijk maar keren ook snel weer terug. Een enkele keer is t wat pijnlijk maar niet extreem.
    Herkennen jullie dit en zo ja, wat deed je ermee?
    Deze harde buiken gaan dus ook gewoon door terwijl k rustig paar uur op de bank zit/lig/hang en niet eens inspanning verricht.

Ben heel benieuwd wie dit ook bekend voorkomt en wat t dan was...ik hoor het graag ;)

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik neem aan dat je het tijdens de controle al weleens hebt aangegeven? Wat zegt de verloskundige ervan?
    Ik moet zeggen dat ik het wel erg veel vind. Ik zou voor de zekerheid even bellen. Zoals hier en door de verloskundige vaker wordt gezegd: liever 10x voor niks bellen......

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik zou even je vk bellen.. vooral harde buiken in rust is iet zo goed..

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou even bellen. Mijn verloskundige zei dat harde buiken niet erg zijn, maar dat ik moet bellen als ze pijnlijk zijn en als ze vaak terugkeren.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Van mij hetzelfde antwoord, even je verloskundige bellen. Echt hoor. Het hoeft niets te zijn, maar je wilt geen risico lopen.
    Vorig weekend had ik continue harde buiken, ziekenhuis geweest en de gyn adviseerde me een weekend echt totale rust. Dat heeft écht goed geholpen want normaal heb ik buikpijn maar ga ik toch nog "even" om boodschappen of de kinderen douchen en op bed leggen. Nu doe ik dat in principe niet, eerst rust, dan de rest.

Enneh even je urine op blaas ontsteking laten controleren.

Bel je morgen je verloskundige even voor overleg?

6. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal dankjewel. Ik ga zo gelijk even bellen. Urine is 2 weken geleden nog gecheckt op blaasontsteking dat was t in elk geval niet. Ik hou jullie op de hoogte als k meer weet

7. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist even contact gehad met vk.
    Het schijnt dat er "gewoon" aantal vrouwen zijn die hele zwangerschap uitzitten met regelmatig harde buiken.
    Ze kan er voor nu geen verklaring voor geven maar moet alleen opletten dat de frequentie niet richting weeën frequentie gaat en dat de harde buiken niet vaker pijnlijk worden. Als dit nog wel paar dagen aanhoudt dan evt inwendig onderzoek maar t kan ook zomaar door groeispurt van de baby komen.

Kortom, een hoop onschuldige dingen tot nu toe dus t valt vast mee ;)

8. Logan

Logan Niet meer actief

Gelukkig! :)

Deel Deze Pagina