Na geld overhouden topic.s

Discussion in 'De lounge' started by pnirmal, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Leef al zo lang als ik me herinner rond het miniem, Van af zeker 2004.

En de meeste dingen hier in huis zijn eigenlijk toe aan vervanging. En toch ben ik wel gelukkig met de spullen die ik hebt.

Als ik dan bijvoorbeeld hier leest van mensen die zo 1600 per maand over hebben en gewoon kunnen kopen wat ze willen.
    Bekruipt mij een soort jaloers gevoel. wil al tijden een andere bank een lekkere hoekbank. Of een andere eettafel of een ander fornuis.
    Sparen lukt me echt niet.

Ach weet je ik ben al blij als ik lees dat andere het wel kunnen doen dan droom ik wel even lekker verder.
    Zo lang we te eten hebben. Mijn kinderen nette kleding dichte schoenen.

En toch hé! Geld maakt niet gelukkig maar misschien maakt het wel eens dingen een stukje makkelijker.

( ps. geen vraag of wil wat hebben topic zo ben ik niet ben echt te vrede met wat ik heb en die hoekbank komt over een paar jaar echt wel. Alles op zijn tijd en komt hij er niet dan heb ik nog wat te dromen)

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Niet kijken naar wat een ander wel heeft...maar trots zijn op wat je wel hebt.
    Dat je met het minimum rond kunt komen!!!te eten hebt en je kinderen kleding!!
    Het kan altijd slechter.

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    En daarnaast, het gras lijkt altijd groener bij de buren ;)

Misschien doe je het al, maar kijk ook eens op MP. Vrienden van ons hebben daar laatst een prachtige bank gekocht, was echt als nieuw en dat voor iets van €300.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begrijp je wel hoor. Geld maakt niet gelukkig maar het maakt het leven soms wel wat makkelijker. Maar ik vind dat je echt een pluim verdient dat je ondanks je situatie het toch zo goed voor elkaar hebt!

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat is waar.

Maar soms heel soms hihi dat gevoel van niet verstandig doen of wat of blijven na denken wat je koopt ook eens mijn pinpas kunnen pakken en kopen wat ik leuk vind haha.

Maar ik besef zeker dat het minder kan.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Eens met consider! Maar ik heb het ook hoor, wij hebben een huis gekocht bijna vier jaar geleden.. En het is nog niet naar onze zin af. Genoeg vrienden die een huis kopen en zo alles neer zetten en nog kunnen leven ook..
    Ach, zo heeft iedereen wel wat om jaloers op te zijn. Zo ook op jou :)

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Geld maakt niet gelukkig nee, maar het is zoveel makkelijker als je het wel hebt, haha.

8. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Ik houd heel veel geld over ... maar met dit geld kan ik niet kopen wat ik het liefst zou willen ..... zie onderschrift

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Kijk naar wat je wel hebt :). Je hebt 2 prachtige kinderen! Ik voel mij zo veel rijker dan mensen die 10 duizenden euro’s op hun rekening hebben maar geen kinderen hebben.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja idd en dan maakt het klagen van mij weer zo onbelangrijk.

Knuffel.

11. OneMillion

OneMillion Actief lid

May 3, 2013
    243
    63
    28
    Female
    Mooi bericht Katja, hoewel het natuurlijk voor jou allesbehalve mooi is, zijn dit inderdaad dingen die je met al het geld van de wereld niet kunt kopen en die je geluk waarschijnlijk erg beinvloeden. Ik begrijp best dat mensen soms erg balen van het feit dat ze altijd op de kleintjes moeten letten, maar bovenstaand bericht geeft alleen maar aan dat je niet per se altijd jaloers hoeft te zijn op mensen die het financieel beter hebben, je kunt namelijk niet aan iemand zien wat er verder speelt in iemands leven.
    De rijkdom van het hebben van kinderen is nu het voorbeeld maar zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.

Zo ken ik iemand die het financieel gezien al zijn hele leven voor de wind gaat. Soms heb ik weleens gedacht; wow ik wou dat ik dat allemaal kon kopen. 5x per jaar naar mooie vakantielanden, in de zomer bijna dagelijks op het terras, uit eten,dure autos, dure kleding, super huis, noem maar op. Nu is deze man in twee jaar tijd zijn beide ouders onverwachts kwijtgeraakt en heeft hij te horen gekregen dat zijn kindje van 2 kanker heeft. Tsja, als je zulke dingen dan hoort relativeert dat wel.

Tuurlijk is geld makkelijk om te hebben en ik geloof erin dat ondanks dat men zegt dat geld niet gelukkig maakt, het gebrek aan geld zeker wel ongelukkig kan maken. Maar hoe cliche het ook is; er zijn echt zoveel belangrijkere dingen op de wereld die je niet kunt kopen. Probeer daar aan te denken als je baalt van geld, het helpt om de waarde van het hebben van geld te relativeren.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Je hebt 2 prachtige kids die je biedt wat je ze bieden kan met alle liefde. Dat is veel meer waard dan een gevulde bankrekening of andere materiële zaken.

Share This Page