Waarom doen artsen zo moeilijk over Utrogestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nina Sanders, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Help. Mijn zoontje is via OI ter wereld gekomen. Elke keer drama rondes. Menopur icm Pregnyl enzo. Lang spuiten en veel bloedverlies. Toen dacht ik: ‘ik wil utro proberen’. Gekregen en gebruikt. Gelijk zwanger en tot 12 weken gebruikt. Alles goed gegaan. Joepie. :)

Nu gaan we voor een tweede en gaan we eind deze maand starten met Menopur weer. Inmiddels verhuisd en de gyn hier liet weten dit niet te doen icm OI. Mijn mond viel open. :eek: WAT ZEG JE ME NOU? :evil: Ik vraag toch niet om een shot heroïne of wel? Ik wil dus echt weer tot 12 wk utro gebruiken. Het was voor mij toen dé oplossing en ik weet echt zeker dat het daardoor goed ging. :)

Hoe moet ik dit aanpakken? Ik wil het via de HA proberen maar die ken ik ook nog niet zo lang. Ik betwijfel dus of dit gaat lukken. :cry:

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En een andere arts vragen?
    Ik zou sowieso goed vragen waarom hun er zo moeilijk over doen, de vorige keer werkte het ineens wel, n je betaald het grootste deel zelf.

Anders gewoon naar de huisarts en uitleggen. Hopelijk zijn zij schappelijker.

En.anders zijn er nog meer manieren geloof ik. Al zou ik dat zelf nooit aandurven

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Utrogestan werkt in theorie alleen als je verminderd baarmoederslijmvlies aanmaak hebt. Daarom krijg je het na IVF als je decapeptyl hebt gebruikt, omdat decapeptyl de aanmaak van het baarmoederslijmvlies remt.

Als je "alleen" ovulatie inductie doet en een prima baarmoederslijmvlies hebt zou utrogestan niets extra's moeten doen. Ik denk dat dat de reden is. Dat het in theorie niet logisch bij elkaar is, maar blijkbaar doet het bij jou wel iets wat heeft gewerkt de vorige keer. Wellicht dat het je luteale fase verlengt (dat doet utro wel vaker, menstruatie tegenhouden).

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb heb ook altijd heel dun baarmoederslijmvlies, zo is altijd uit de echo’s gebleken. Ook een van de redenen waarom ik op Menopur ben gezet destijds. Omdat dit beter zou zijn voor de aanmaak ervan. Icm met korte LF en gewoon vaak en veel tussentijds bloedvlies heb ik toen om utro gevraagd. Wat dus prima heeft gewerkt.

Ik snap de oorspronkelijke reden. Maar bij mij werkte het dus om bovengenoemde redenen.

Fennec vindt dit leuk.
  5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Klinkt mij als een logische reden om utro te krijgen. Ik snap dan ook wel dat het werkt bij jou. Vreemd dat je arts niet wil meewerken dan.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Kun je dat.ook niet als reden opvoeren?

Als je baarmoederslijmvlies op het randje is, dan is het toch logisch dat je evt iets anders wil proberen.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja zo ver heb ik het nog niet ter sprake gebracht. We zijn immers nog niet gestart met Menopur. Maar ik ga dat idd wel als reden opgeven dan.
    Is het heel raar om een gesprek met en andere gyn aan te vragen mocht deze gyn bij zijn standpunt blijven?

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb vaker 3x pregnyl gespoten na eisprong ter ondersteuning en dat hielp niet. Utro dus wel. En laten we zeggen dat 80 van de 100 follikelmetingen begonnen met ‘Hmm.. je bms is aan de dunne kant’ :roflmao:
    Wie weet loop ik op de zaken vooruit maar ik vertrouw mijn lichaam op dat gebied niet zo haha! ;)

9. Wish1987

Wish1987 Lid

31 mei 2018
    25
    6
    3
    Vrouw
    Ik wil je het advies geven om je medisch dossier op te vragen bij het vorige ziekenhuis waar je onder behandeling bent geweest (en destijds zwanger bent geraakt). Je kunt deze gegevens voorleggen aan je huidige fertiliteitsarts.
    Wellicht dat je behandelend arts op basis van ervaring uit het verleden je wel utrogestan wil voorschrijven.
    Ik wens je veel succes, en duim dat het snel raak mag zijn.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die gegevens hebben ze reeds opgevraagd maar hebben we nog niet besproken. Thanks. Ik ga dit zeker meenemen. En thnx ook voor je woorden. Erg lief, dankjewel!

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je zoon is met hulp van OI gemaakt ;).

Artsen lezen dossiers amper, hebben ze ook geen tijd voor vind onze zorgverzekeraar. Doe gewoon je verhaal, helpt de arts ook meteen. Met jouw indicatie zie ik die utro echt wel voorgeschreven worden.

12. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocollen in hun behandelingen en medicatie voorschrijven moeten ze kunnen verklaren ivm de kosten die het met zich meebrengt en omdat ze dus niet zomaar van het protocol mogen afwijken. Heel frustrerend :mad:, maar inderdaad: zet door en wijs ze erop dat je er niet zomaar om vraagt, maar dat je weet dat het je eerder heeft geholpen. Doorzetten heeft bij mij geholpen om onderzocht te mogen worden op vitamine B12 tekort, maar dat ging ook niet heel makkelijk.

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Ik weet natuurlijk niet hoe ver wh je verhuisd bent, maar is het een idee om te vragen of je bij je ‘oude’ gynaecoloog onder behandeling kan?
    Geen idee hoe intensief jouw traject is, maar als je afkunt met een gesprek en voorschrift medicatie en bijv een of twee keer per maand een consult, dan zou ik de afstand nog wel overwegen.

14. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Of gewoon een recept van je oude gynaecoloog krijgen dan ben je er ook toch... maar het klinkt alsof het nog allemaal wat voorbarig is en je er nog een keer een goed gesprek over moet gaan hebben met je arts. Wel mooi dat het je zo geholpen heeft... ik heb al tig cycli met die troep achter de rug inmiddels en was eerst heel hoopvol maar helaas deed het voor mij niets.Ik heb ook eigenlijk altijd van mezelf al een mooi bms (en dan wordt het wél voorgeschreven, kun je nagaan).

tattoovrouwtje vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou idd. Ik ga idd eerst het gesprek aan. Oude zh is helaas geen optie ivm afstand. Volg wk vrijdag weet ik meer!

Deel Deze Pagina