Goedenmorgen lieve verloskundige. Ik wou vragen of jullie mij misschien iets over de uitslag van een GTT kunnen vertellen. Ik moest vandaag voor de 2e keer, en dit keer hebben ze hem niet mogen doen, aangezien mijn nuchtere suiker 7.4 is. Wat zou dit eventueel voor de laatste 6 weken in mijn zwangerschap kunnen inhouden ? Het kindje is niet extreem zwaar, waren de vorige 2 ook niet, 3540(41weken) en 3450 gram(39weken) Ik moet pas volgende week donderdag weer naar de gynea, maar ben toch wel benieuwd hoe of wat het nu verder gaat. Alvast bedankt!
hoi waarschijnlijk een dieet en nog eens prikken, als het hoog blijft of hoger wordt eventueel nog insuline. Mirjam
Dank je wel voor je antwoord. Ondertussen heeft de gynea nog gebelt vanmiddag, en hij wil dat ik een dag curve ga laten maken, en zou deze week een oproep van de diabetes verpleegkundige krijgen. De gynea gaat er vanuit dat er niks aan de hand is, maar hij wil het zekere voor het onzekere nemen, en het even netjes na laten kijken. Vindt het allemaal nogal wat, maar het is niet anders.