Spruw en irritant medicijn!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Mijn kleine meid heeft t goed te pakken! Zondag hele dag 40 graden koorts gehad, maandag bleek dat ze een schimmeltje tussen haar beentjes heeft (candida) en op dinsdag zag ik ineens allemaal bultjes in haar handpalmpjes en op haar tong zaten blaasjes/blaren/pukkeltjes en een dikke witte laag. Spruw dus..

Nu heb ik een medicijn gekregen wat ik met zo'n klein spuitje in haar mond moet spuiten (4 ml) en dit moet t liefst zo lang mogelijk op de tong blijven liggen...Maar hoe? Ze slikt t weg, draait met haar hoofd, houdt haar mond dicht, slaat met haar handen, huilt...etc...etc. Ze drinkt gewoon t hele goedje op (niet omdat ze t zo lekker vindt ofzo hoor..) maar helpt dit dan wel?

Iemand ervaring hiermee?

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Is het die soort creme die je moet geven? in een wit groene tube? Mijn oudste dochter heeft nl ook spruw gehad en ik deed dan dat spul op mijn vinger en dan liet ik haar met mijn vinger spelen terwijl ik voorzichtig haar tong insmeerde.
    Moest het wel aantal keren hebben gedaan voordat ze het zonder moeite aannam

3. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Ik heb ook dat spuitje gekregen...En inderdaad.. het is een rotwerk om het erin te spuiten..
    Maar mijn dochtertje was toen nog maar 2 maanden oud en bleef gelukkig aardig stil liggen..Kan me voorstellen dat jou kleine van 8 maanden het minder toelaat..
    Ze kunnen niet verwachten dat die kleinetjes er hun mond mee gaan spoelen hoor..Hier heeft Mandy het ook gewoon doorgeslikt en was na een kleine week gewoon weg..

Sterkte!

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als j bv geeft wat op je tepel smeren voordat je gaat voeden, zo blijft het het langst op de tong ed liggen. En na de voeding de rest.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    nee het is geen creme, ja ze heeft wel creme maar die is dus voor op haar plassertje. En voor in haar mondje heb ik een 'drankje'...het is geel en gewoon waterdun..

Nou ik hoop maar dat t snel overgaat dan en dat t uberhaupt helpt! Vind t een vreemd idee dat ze t opdrinkt/doorslikt..het is natuurlijk wel een medicijn...

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Drankje hmmnn misschien dat het met de leefdtijd te maken heeft dan, want maricha was toen net 1 mnd. Zag wel dat ze bij de kruidvat dezelfde creme verkopen. Misschien met je huisarts overleggen of dat een optie is voor je kleintje? drankje lijkt me ook erg moeilijk om te geven en dan te verwachten dat ze het in haar mondje houd en niet doorslikt

7. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Nou er is opzich ook niet gezegd dat ze t niet door mag slikken maar er werd gezegd dat ze t zo lang mogelijk op haar tong en in haar mondje moet houden...maar dat kan toch niet? een kind slikt toch automatisch?

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    lijkt mij wel dat een kindje gelijk slikt, staat er niets daarover in de bijsluiter dan?

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je hebt nystantine zeker.

Nogmaals: als je bv geeft wat op je tepel smeren en dan laten drinken. Als ze uitgedronken is de rest geven.

Doorslikken is ook de bedoeling van nystantine en uiteraard kun je van een kleintje niet verwachten dat ze het even binnenhoudt voor ze het doorslikt ;)

Als je geen bv geeft gewoon in het mondje doen en proberen op de plekjes te krijgen waar het zit. Je kunt dan het beste wat op je vinger doen en door het mondje gaan.

10. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    als ze op haar handpalmen en mond bultjes heeft moetje eens googlen op hand,voet,mondziekte want zo klinkt het wel een beetje.
    Dat is de menselijke variant van mond en klauwzeer.
    Mijn mannetje heeft het vorige week ook gehad, soort van bultjes met een rode rand eromheen.
    Via google kun je t vinden en er zijn ook wel fotootjes van op t net.
    Als dat het is....dan is er verder niets aan te doen...wel balen dat ze dat dan gelijk krijgt met de spruw.
    Het voelt in je mond alsof je een schaafwondje hebt dus als eten/drinken moeilijk gaat dan weet je waardoor dat kan komen eventueel.
    succes

11. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nee ik ben met 6 maanden gestopt met bv. Ja anders had ik t ook kunnen hebben :(

Hopelijk is t bij haar ook snel over!

12. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ja daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken ja maar volgens ha is dat t niet. Hij zegt dat t op die handjes ook gewoon een uitwerking is van de schimmel...een bijverschijnsel zeg maar. Maar het geeft geen last op haar handjes dat scheelt!

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Wij hebben daktarin voorgeschreven gekregen destijds...Gewoon een zalfje met een sinaasappelsmaakje...Lekker zoet, en was dus geen probleem om toe te dienen :D En de spruw was met 2 dagen verdwenen

14. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Wij moesten van de huisarts gewoon met sinaasappelsap in het mondje smeren. Op een gaasje doen en dan smeren maar. Is een stuk minder geklooi dan met medicijnen. En vaak ook wat minder onprettig voor die kleintjes.
    Tenminste, onze dochter vond het niet zo'n groot probleem.

Deel Deze Pagina