hallo allemaal, Volgens mij eigen berekening ben ik nu 6+3 zwanger. Morgen ga ik de VK bellen voor een afspraak. Wanneer hebben jullie je eerste echo gehad? Wat was hier op te zien? Klopte het hartje? En was het inwendig of uitwendig? Vind het zoooo spannend allemaal.. Weinig klachten behalve wat meer moe en af en toe menstruatieachtige krampen.. Hopelijk is dit normaal..
Ik had met 8w5d de eerste echo, die was helaas inwendig maar dat deden ze altijd onder de 10 weken Alles was wel super goed te zien en het was een hele mooie echo, erg bijzonder om het hartje van je kindje voor de eerste keer te zien en te horen kloppen
Ik hou er ook echt niet van maar ja als het moet dan moet het.. We hebben het ook nog helemaal niemand verteld.. Ben zo bang dat als ik het vertel dat ik daarna moet vertellen dat het niet goed is.. Gek he, toch voelt het wel goed.. pijnlijke borsten beginnen nu te komen.. licht.. moe.. maar die ongesteldheidskrampjes........ heb ik al vanaf het begin.. maar of dt goed is.. ik weet niet..
Hoihoi! Ik heb mij laatst ook aangemeld voor de vk. en mijn eerste echo is met 10 weken.. Nog even wachten dus..helaas..
Hier met 8 weken de eerste echo gehad, maar dat kwam omdat we de termijn niet zeker wisten. Normaal is 10 weken. Deze waren bij mij allebei inwendig. Ja leuk is anders, maar ik was het gênante ervan heeeeel snel vergeten toen ik onze kleine spruit op het scherm zag Eigenlijk maakte het me op dat moment niets uit, ook al zouden er 10 echoscopistes in de kamer staan Bij 8 weken zagen we een prachtig kloppend hartje, deze kun je waarschijnlijk dan nog niet horen. Horen deden wij met 13 weken bij de reguliere controle. Wij hadden het intakegesprek en de eerste echo meteen achter elkaar, omdat onze verloskundige zelf een echo praktijk heeft. Als dat niet is, heb je vaak eerst een intake gesprek en daarna een echo op andere locatie/tijdstip.
Oh en hier aan naaste familie verteld na de eerste echo met 8 weken (ouders en broers/zussen), vrienden na 10 weken en met 13 weken de wijde wereld! Maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, wij vonden ons kleine geheimpje wel erg mooi en bijzonder
Hier met 10+3 een uitwendige eerste echo gehad. Ik wist niet hoe lang ik al zwanger was, hield zelf ongeveer 8 weken aan, maar was een gok.. VK wilde het (ondanks m'n overgewicht) eerst uitwendig proberen; volgens haar konden we altijd nog een inwendige doen. Dit bleek dus echter niet nodig. Had een paar maanden daarvoor trouwens een inwendige echo gehad bij de gyn wegens uitblijvende menstruatie. Prettig is anders, ik heb het ook niet voor m'n lol gedaan en denk dat het voor niemand een hobby is.. Maar aan de andere kant, het is afgezaagd, maar waar: echoscopisten zien niet anders en kijken echt niet raar op van jouw onderkantje! Enne.. Je kindje zal er aan het einde van de rit toch ook een keertje weer uit moeten Probeer er vooral van te genieten, het is zooo bijzonder!
Hier met 8 weken een eerste echo gehad ivm bloedverlies. Hebben ze uitwendig gedaan, maar daarna toch even inwendig om het beter te kunnen bekijken en de groei gelijk te meten. Volgende echo was met 12 weken, toen gewoon uitwendig. Ik zag ook op tegen het inwendige, maar het was niets om me druk om te maken. Moest alles wat meer laten zakken en mn voeten tegen mn bovenbenen zetten, zij had al een doek eroverheen gelegd en voor mijn gevoel is zij ook op gevoel naar binnen gegaan overigens gaat er maar zo'n klein stukje naar binnen dat je dat niet eens voelt. Ik heb na de ks van de eerste ook nog een inwendige gehad, dat was erger! Ik moest me van onder uitkleden en vervolgens met mn benen in de beugels gaan liggen. Vreselijk! Maar dat was bij de echopraktijk niet nodig
Ik met 6+3 eerste echo inwendig, hier was hartje op te zien. Inmiddels nog 6 echo's gehad maar dat is omdat ik een medische indicatie heb, ik loop dus bij gynaecoloog in streek ziekenhuis en academisch ziekenhuis.
Hier met 7,4 weken een echo gehad omdat ik niet wist hoelang ik zwanger zou zijn ivm hele omregelmatige cyclus. Ik had een inwendige echo omdat mijn baarmoeder heel erg naar achter lag dus met uitwendige echo had ze het nooit kunnen zien/vinden. Normaal krijg je vanaf 8 weken een echo. Volgende week donderdag krijg ik de termijnecho en dan kan het wel uitwendig als het goed is. Gelukkig heeft mijn vk zelf 2 echo apparaten in de praktijk, zelfs 20weken echo doen ze zelf.
Ik heb bij de vorige en huidige zwangerschap een vroege echo gehad rond 6-7 weken (ivm partiele mola en bbz) en dat is tot nu toe altijd inwendig geweest. Bij de gyn, dus benen in die beugels Eerste zwangerschap had ik de eerste echo rond 10 weken, bij de vk, eerst uitwendig maar daar kon ze niks op zien. Uiteindelijk dus toch een inwendige geworden.
Maak je maar niet druk om die inwendige echo. Ja, het wordt zeer waarschijnlijk inwendig. Ga daar gewoon vanuit. Maar ze doen echt niets anders. In mijn ervaring ging het zo snel en geroutineerd, je merkt niets genants of zo. Bovendien ben je maar met 1 ding bezig: je wilt je kindje zien. Je wilt weten of het hartje klopt. Je wilt dat alles goed is. Dus als je het nog sneller kon doen door het zelf inwendig erin te duwen zou je het doen (bij wijze van spreken). Bij mij was het een redelijk net formaat camera, met condooms n glijmiddel en het gaat niet heel diep (ze zoomen ook in) en je voelt het echt bijna niet! Ik hoop dat je een prachtige echo hebt!
Hee vandaag met 6 weken en 4 dagen echo gehad. Je zag het ook wel aardig goed hoor. Je zag al wel beetje de armpjes komen. Ook inwendig. En inderdaad ook schaamte maar zodra je het kindje zag was je bet alweer vergeten. En zoals je hieronder leest mooi hartslagje te zien ondanks jet 7.4 mm was haha Ook zo vroeg door niet weten hoever ik nou precies was
Bij ruim 7 weken 1e echo. Was uitwendig. Met 10 weken de termijnecho. Die was eerst uitwendig en daarna nog voor de zekerheid inwendig. Ik vond het helemaal niet zo erg als dat ik van te voren dacht. Kreeg netjes uitleg, doekje erover heen en dat ding ging echt maar mini stukje naar binnen. Ik voelde er niets van. Ook was ik alleen maar verliefd aan het kijken naar het scherm ♡
Hier met 8 wk uitwendig. Met volle blaas kon ze t prima zien. We zagen een kindje/kidneyboon en een knipperend hartje
Mijn eerste echo was met 6+3 (uitgaande van mn laatste menstruatie zou ik langer zwanger zijn, vandaar) en daar zag ik een mooi garnaaltje met een kloppend hartje Was inwendig trouwens, heb daar totaal geen moeite mee mits ik gewoon fris ben van onder zeg maar je went daar snel aan hoor je krijgt zometeen zo vaak inwendige onderzoeken, maakt je dan niks meer uit. Als je zwanger bent doe je alles voor je kindje! En bovendien zijn die mensen het gewend he, het is hun werk. Is niet veel anders dan in een keel kijken ofzo
Met 7 weken kreeg ik een inwendige echo. Van te voren is mij dit wel verteld. Ik vond de gedachte ook niet zo leuk maar toen ik daar lag had ik me drukgemaakt om niks. Het apperaatje zelf was best klein en het werd maar een heel klein stukje na binnen geschoven. En toen ik ons mannetje op het beeld zag met kloppend hartje had ik het niet eens meer door
Hoi hoi , bij mijn verloskundige is de eerste echo ook met 8 weken . Ik had mezelf voorbereid op inwendig maar tot mijn verrassing was hij uitwendig ze heeft zelf een nieuw apparaat staan die heel duidelijk is . De 12 weken echo kreeg ik op een andere locatie waar de kwaliteit helaas niet zo mooi was. Bij 8 weken zie je indd al een mooi hartje kloppen en de uitsteekseltjes wat later de armen en benen zullen worden. Heel veel plezier alvast !