Hallo meiden, Even een vraagje, ben een beetje bezorgd om mijn pa. Hij heeft bloed laten prikken omdat hij de laatste tijd moe is. Nu kwam eruit dat de witte bloedcellen waarde wat verhoogd is. Ik weet niet hoe hoog. Hij moet over 3 weken zijn bloed nogmaals laten controleren. Ik weet dat dit kan duiden op een ontsteking. Dat zei hij zelf ook. Maar ik maak me toch zorgen. Is dat terecht? Is er iemand die hier verstand van heeft? Bedankt alvast
Ik zelf heb heel vaak teveel witte bloedcellen en bij mij wijst het dan ook meestal uit op een ontsteking. Heb vaak blaas en nierbekkenonsteking. Ligt er natuurlijk aan hoe hoog de waarde is.
Hangt er ook wel een beetje vanaf of het een lichte verhoging is van het aantal of een forse verhoging. Ik had heel lang een licht verhoogde waarde, dat werdt veroorzaakt door de hevige pijn die toen had. (bleek na een goed jaar dat er een zenuw klem zat in mijn buik)
Tja ik vind het raar die witte bloedcellen. Als kind zeiden ze dat het bij mij op allergie duidde, nu gebruiken ze het als maat voor reumatische ontsteking. Heel vaag allemaal. Ik denk dat het maar afwachten is wat de dokters uiteindelijk voor conclusies trekken en dat je in de tussentijd niet veel kan doen. Maar een ontsteking is niet per se heel ernstig/bedreigend toch?
verhoogde witte cellen kunnen op van alles duiden en het hangt er inderdaad vanaf hoe veel verhoogd ze zijn. Het is inderdaad het best dat ze kijken wat de waardes in tussentijd doen. Stijgen, dalen- en met hoeveel? Bij een fikse verkoudheid gaan de cellen al omhoog, maar dan moet het over 3 weken dus wel weer gezakt zijn.
Niet iets om je direct zorgen om te maken, mijn man had het ook, paar weken later was het weer goed, Eerst gewoon even over 3 weken afwachten wat er uit komt.
Mijn witte bloedcellen waren verhoogd doordat ik ontstoken amandelen had en mijn lymfeklieren in de hals wat opgezwollen waren, dus het kan van alles zijn.