Lekker dan, ik heb woensdag mijn autootje (Daihatsu Cuore, 2003) opgehaald. Helemaal top, erg leuk bakkie. Vandaag reed mijn man er even in en hij kwam thuis melden dat er een lampje brandt: staat voor een defect in de brandstoftoevoer. Helaas was de garage vandaag niet bereikbaar, maandag maar bellen. Balen, want nu al gedoe. Weet iemand of ik nog door kan rijden? Handige mannen in de zaal?
Oranje staat voor je kunt nog doorrijden maar het is verstandig eens bij de garage te kijken. Rood is STOPPEN en niet meer dan noodzakelijk rijden... cq ... alleen nog naar de garage toe rijden. Het hoeft niet direct iets te betekenen hoor, voor hetzelfde geld zit er gewoon wat vuiligheid in de leidingen en reageert het daarop.
Ik had dit laatst ook bij peugeot 206. Wad onderweg met de kids dud garage gebeld. Zij zeiden je kan nog dit rijden maar wel meteen langs de garage. Deze man zei wel, zet hem eerst even uit en start hem na 5 min weer het kan nl ook een vuiltje zijn. En dit bleek ik zo.
Als het lampje gaat branden dan heeft het altijd met motormanagement te maken, kan betekend dat een cilinder bijv een ontsteking heeft. Hij slaat de fout code altijd op dus echt even uit laten lezen Als het lampje uitgaat is dit vaak tijdelijk en het komt dus weer Dus maandag even lang de garage zegt manlief de auto monteur
Ik zou toch even wachten met rijden, het is vervelend maar je wilt natuurlijk niet dat er nog meer beschadiging word veroorzaakt tijdens het rijden en dat ze dan zullen zeggen dat je de schade zelf veroorzaakt hebt. Zodra ze weer open zijn naar de garage en ook al zit er misschien geen garantie op, ze moeten de auto wel in een normale staat aan de klant leveren
Waarschijnlijk het lampje van het motormanagement dus er is een foutmelding en dan gaat de computer automatisch in het back-up programma en schakelde het de helft van de sensoren uit, dat je toch kunt rijden naar de dichtstbijzijnde garage. Ik zou naar een Bovag of kwikfit gaan en niet naar een dealer, want dan loopt je portemonnee gelijk leeg. Ik heb het 3 weken terug ook gehad, nog 2 dagen gereden omdat ik niet eerder naar de garage kon, en ben toen naar de dealer geweest. Half uurtje werk ze hadden iets schoongemaakt en ik was EUR 65 kwijt. Paar dagen later ging het lampje weer aan, toen ben ik naar de Bovag geweest en dat koste EUR 19 diagnose uitlezen en een nieuwe bougie EUR 25(ik heb ze allemaal laten vervangen) dus dat was een stuk goedkoper en het probleem was opgelost.