Hallo dames, Heb de laatste tijd zo snel het gevoel enorm moe te zijn. Alsof ik echt heel veel gedaan heb terwijl dat niet zo is. Ook soms na het eten heb ik daar last van. Alles aan m'n lichaam is dan ook zwaar en moet dan echt liggen gaan. Klinkt als horende bij de kwaaltjes van de laatste weken. Maar vind het toch erger dan normaal..... Iemand ervaring oid? Liefs Hilse
Ik ben ook erg moe . Vaak een heel zwaar gevoel in mijn armen/benen als ik iets doe, bijna een verzuurd, alsof ik de hele dag hard gewerkt hebt, terwijl ik dan net uit mijn bed kom na een nacht van 9 uur... Het voelt zoals de laatste paar dagen van een griep, koorts en pijn wel weg, maar nog erg slap en slechte conditie. Tja, bij een griepje is dat normaal na 1-2 dagen weer over, maar nu in zwangerschap blijft dat gevoel dus gewoon. Ik weet overigens niet beter van vorige zwangerschappen, toen had ik er ook last van. Bij mijn eerste sliep ik 10 uur per nacht, maar moest in laatste trimester ook nog minstens 2 uur in de middag gaan slapen omdat ik anders (letterlijk! misselijk, spugen, buikpijn...) ziek werd van oververmoeidheid. Toen ook 2 keer een nachtje ter observatie moeten blijven, omdat men niet goed begreep waarom ik ziek was. Maar slapen was 'de' oplossing... Het is hard werken, zo'n baby groot krijgen. Ik zou vooral luisteren naar je lichaam en rusten wanneer je voelt dat het moet. Mijn ervaring is dat het na bevalling snel overgaat. Dan ben je vaak nog wel moe (gebroken nachten e.d.), maar met die vermoeidheid kun je toch beter vooruit.
Ik zie overigens dat je zwangerschapsdiabetes hebt, dat kan ook een rol spelen. Vermoeidheid is een zeer vaak voorkomende klacht bij diabetes, je kunt toch minder efficient omgaan met je glucose (= energie).
Ik ben heel mijn zwangerschap ook extreem moe. Er zitten dagen bij dat ik echt niets kan doen van de moeheid. Het liefst zou ik de hele dag slapen. Snachts maak ik toch vaak 9-10 uur. Is het minder merk ik dat de gehele dag erna. Ik heb ook veel last van hartkloppingen waardoor ik moe ben (hartslag is dan minstens 120 voor een lange tijd achter elkaar, soms de hele dag). Als het een weekje (heel sporadisch) beter gaat ben ik weer helemaal blij en zie ik het weer zitten.
Kan ook gebrek aan ijzer zijn. Even naar je huisarts daar krijg een prikje in je vinger en dan kan hij/zij zien of je ijzer gebrek hebt. Komt namelijk veel voor bij zwangeren.
Ja ik heb dat ook, dagen gaat het goed en andere dagen voel ik me echt uitgeput alsof ik weet ik niet wat allemaal gedaan heb... Hier was ijzer goed maar kan je idd ff laten testen
M'n ijzer is net nog geprikt en was ruim voldoende dus dat is het niet.. Het schommelt idd ook heel erg. Gister niet zo'n last gehad en vandaag weer wel.. Nou ging het aan het eind van de avond weer wat beter.. Misschien hoort het er idd wel gewoon bij!