Te hoog HCG?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door brosa87, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Zou iemand misschien met mij mee kunnen denken?
    Ik zit nu op cyclusdag 22 en op 12 dpo (heb ovulatietesten gedaan deze cyclus). Op 11 dpo (gisteren) heb ik een zwangerschapstest gedaan en er was echt al een overduidelijke streep op de KV2v5-test. Nu heb ik 12 dpo (vandaag) een digitale CB gedaan met indicator en die gaf aan dat de bevruchting 2-3 weken geleden heeft plaatsgevonden (en dus nu 4-5 weken zwanger). Ik natuurlijk helemaal blij, want ZWANGER! :) Maar ik vroeg me gelijk af of mijn HCG niet te hoog is voor het feit dat ik nog maar op cyclusdag 22 zit met 12 dpo.

Daarnaast heb ik begin van de avond getest en niet 's ochtends. Ik heb vrij veel drinken gehad overdag en voor mijn gevoel zou het nog hoger zijn geweest als ik 's ochtends had getest.

Er schoten mij gelijk dingen te binnen waarbij je een 'te hoog' HCG hebt, zoals tweelingzwangerschap en molazwangerschap.

Denken jullie dat ik gerust kan zijn met deze testen of dat er meer aan de hand is?

Alvast bedankt!

2. MrsP

MrsP Actief lid

14 okt 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    De een maakt gewoon meer HCG aan dan de ander. Lijkt me niks om je zorgen over te maken!

3. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Ja, daar dacht ik ook aan! Maar lees zulke wisselende verhalen, vandaar!

4. Memvan4

Memvan4 Actief lid

14 okt 2013
    212
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Echt geen zorgen om maken, is helemaal niet raar.

5. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Bedankt! :)

6. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

7. 79winniepooh

22 jul 2011
    23
    0
    0
    Utrecht
    Gefeliciteerd met je positieve test.

Ik ben zwanger en mijn hcg waarde is 2 keer bepaald door een bloedtest. Daaruit bleek dat mijn hcg te hard steeg. Normaal verdubbeld hcg 1 keer in de 48 uur, bij mijn was het 2 keer verdubbeld in 48 uur. Er werd gedacht aan een molazwangerschap of aan een meerling zwangerschap. Afgelopen maandag heb ik een vroege echo gehad (met 5 weken en 5 dagen) om een molazwangerschap uit te sluiten. Al snel werd duidelijk dat ik zwanger ben van een tweeling we zagen zelfs de hartjes al kloppen (wat zeer uniek is voor deze termijn) Kennelijk maak ik gewoon snel hcg aan en zijn het sterke kindjes.

Het zou dus zomaar kunnen dat jij ook iemand bent die sneller hcg aan maakt of het is een tweeling. Tuurlijk zou het ook een mola zwangerschap kunnen zijn, maar daar zou ik in eerste instantie niet vanuit gaan.

Succes met deze spannende periode.

8. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik had destijds bij mijn zoontje een heel hoog HCG, 12 dagen na de terugplaatsing al 675. Zelfs voor een tweeling zwangerschap zou dit erg hoog zijn voor die termijn. Uiteindelijk bleek dat ik toch echt zwanger was van 1 kindje. Hij had zich gewoon al heel vroeg ingenesteld :)

Maar als je twijfelt kan je altijd contact opnemen met je ha om wellicht bloed te prikken. Dit moet dan wel minstens 2x, anders ben je nog niets wijzer.

9. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ohja, en gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    hCG waarden gedurende de zwangerschap

Als je de tabel bekijkt in de link, kan je zien dat de hcg waarden nogal kunnen verschillen.
    Het kan dus gewoon zo zijn dat je veel hcg aanmaakt en er niks bijzonders aan de hand is.

11. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Wisselende verhalen dus.. :)
    Ik ga het gewoon maar afwachten, meer kan ik niet doen denk ik!

Deel Deze Pagina