Ik vind Sjors wel schattig voor een meisje. Ik zie dan ook echt zo'n pittig en eigenwijs meisje voor me. Beetje een pipi langkous meisje hahaha. Ik vind het wel wat hebben. Gewoon doen.
Mijn dochter heeft ook een unisex naam (ik trouwens ook) en wij kregen ook van iemand te horen dat ze dachten dat we met één naam klaar wilden zijn voor als het een jongen of meisje zou zijn, omdat we het geslacht niet wisten. Ook zoiets, nee, als het een jongen was geweest, had ze anders geheten en ik geef ook geen unisexnaam, omdat ik liever een jongen had gehad, komt niet eens bij me op, wat sommige mensen al niet voor je invullen .
Daar heb je ook gelijk in. Maar ik weet nog van vroeger dat je z'n show had volgens mij Dawson's creek... Daar speelde Katie Holmes een meisje die Joey heete omdat haar vader liever een zoon had gehad. Ik denk dat heel veel mensen nog aan ''Sjors'' voor een meisje moeten wennen. Ik vind hem leuk voor een roepnaam maar zou hem zelf niet mee geven als volledige naam omdat het mij niet leuk lijkt om hem te dragen. Moet je altijd uitleggen en aankondigen dat je een meisje bent in bepaalde situaties.
Ja joh, wat verkoop jij voor onzin. Ga jij je zoon lekker Janna noemen of Janine, want dat komt van Jan, en Jan is een jongensnaam... Of je dochter Stef, want dat komt van Stephanie,(jouw redenering)en Stephanie is volgens jou dus niet de vrouwelijke vorm van Stephanus, wat het dus wel is) dus is Stef een meisjesnaam!? Alle namen zijn afgeleid en er zijn vrouwelijke en mannelijke vormen/verbasteringen. Sjors is de Nederlandse mannelijke vorm van de Engelse naam George Betekenis: Landbouwer Vrouwelijke vormen van die naam zijn Georgina of Georgette, Jorine Andere mannelijk vormen: Joris, Joeri Er zijn een aantal namen die voor beide geslachten kunnen. Sam is daar één van, of Robin of Imre. Maar Sam blijft overwegend mannelijk. Wordt veel meer gegeven aan jongens. Zelfde geldt voor Sjors. Die nog meer en overduidelijk een naam bestemd is voor jongens. Ik kijk nooit naar GTST, denk dat mensen daardoor beïnvloedt zijn om hun dochter zo'n jongensnaam te geven. Jammer. Ik hoop dat het personage gewoon Georgina heette o.i.d en vaak afgekort werd in de serie. Dan is het nog enigszins te begrijpen.
Ik vind het heel leuk juist! Vind het wel meevallen qua Jut en Jul gehalte. Vind het twee totaal verschillende namen. De opmerking dat het jongensnamen zijn en dat het nu net is alsof je niet blij bent met je meiden door ze jongensnamen te geven, vind ik echt be-lach-e-lijk. Vind deze namen veel en veel leuker voor meisjes dan voor jongens. Ik zeg: doen