Hoi! Heeft er iemand ervaring met een te hoog prolactine gehalte? Augustus vorig jaar bevallen van ons zoontje en omdat ik pcos heb stonden we weer op de wachtlijst voor het OI traject. Nu tijdens de onderzoeken is er uitgekomen dat ik een te hoog prolactine gehalte heb (2x geprikt en 2x te hoog). Ik krijg eind deze maand een mri. Hoe is het bij jullie verlopen? En kon je alsnog gelijk starten met het traject?
Hi! Ik heb een te hoog prolactinegehalte (sinds mijn 16e) en daarvoor eerst in behandeling geweest. In ZH 1 wilde ze eerst dat de waardes weer normaal waren voor ik de MMM in mocht voor mijn pcos. Mijn waardes waren niet onder controle te krijgen dus na aandringen doorverwezen naar een academisch ziekenhuis. Daar wilde ze wel starten met het traject en toen was ik bij ronde 3 zwanger. Het was wel even zoeken naar de juiste dosis medicatie i.v.m. de prolactine, maar ondanks de veel te hoge waarde heb ik een prachtige dochter gekregen
sorry voor mijn late reactie! Wat fijn dat het ondanks te hoge waarde wel gelukt is, wel vervelend dat ze overal ander beleid hebben he. Hier valt de waarde best mee denk ik, maar wel 2x te hoog. Gynaecoloog heeft nu telefonisch verteld dat het er vanaf hangt wat uit de mri komt en de medicatie en of uit de echo nog blijkt of ik pcos heb ja of nee. Dus we wachten het allemaal maar af