Ben hartstikke verkouden.. nou valt het overdag's nog wel mee, maar 's nachts kan ik gewoon niet slapen van de benauwdheid... Heb al zoutoplossing geprobeert maar dat help echt niet bij mij, nu vroeg ik me af, mag je gewoon neusspray tijdens je zwschap of mag dat echt niet ?
Volgens mij mag het met mate en maar 5 dagen wel. Zeker als je de eerste 3 maanden voorbij bent. Heb het zelf ook gehad. Heb toen wel de kinderversie gepakt, toch de helft minder medicijn.
Ah dat had ik eerder moeten lezen! ben net naar de apotheek geweest en die meid zei dat het echt niet mag... dus maar weer zoutoplossing gepakt...
je mag alleen de zout oplossingen, baby spray of natuurlijke neus sprays zoals die van vsm e.d. De normale neussprays zoals otrivin e.d. bevatten een stofje dat afwijkingen bij de vrucht kan veroorzaken. Nou geldt dit geloof ik alleen in de eerste 12 weken oid, hoe het in de verdere zwangerschap zit weet ik niet. Maar op de bijsluiter staat dat je dan altijd contact op moet nemen met je arts.
Toevallig heb ik het vandaag nog gevraagd aan de gyn, en die zei: geen Otrivin voor volwassenen! Alleen de babyversie, en verder inderdaad alle zoutoplossingen. Ik ken het probleem, ben ook herstellende van weer een verkoudheid, maar ik neem de gok toch maar niet, hoe irritant zo'n verstopte neus ook is.... Sterkte!
Ik ben op het moment snipverkouden en gebruik neusspray van Otrivin. In de gebruiksaanwijzing staat dat je het tijdens zwangerschap gewoon mag gebruiken tenzij je een hoge bloeddruk hebt of verminderde doorbloeding van de placenta.
Mijn verloskundige zegt dat je Otrivin voor volwassenen gewoon mag gebruiken, dat het niet schadelijk voor het kindje is. De bijsluiter zegt trouwens ook dat het kan. Otrivin baby en andere zoutoplossingen helpen bij mij echt he-le-maal niet.
ik ben destijds naar de huisarts geweest en die heeft me een neusspray voorgeschreven, geen kinderversie, maar een spray voor volwassenen die ik wel mocht gebruiken. ik was doen wel al verder dan 12 weken. bel anders even met je huisarts, die kan je wellicht zo helpen.
Hallo allemaal, mijn huisarts vertelde mij dat ik gewone otrivin mag gebruiken, heb ook in de bijsluiter gelezen en kan niets vinden dat het kwaad kan tijdens de zwangerschap ! Alleen moet je je aan de dosering houden en niet langer als een week gebruiken ! -x-
hoi, sinds ik zwanger ben heb ik ook vaak een verstopte neus. voornamelijk smorgens als ik wakker wordt. als je zwanger bent gaan je slijmvliezen opzetten met als gevolg- een verstopte neus. je mag gewoon neusspray gebruiken, maar met mate! maar dat is altijd zo, want je neus went er zo aan dat hij niet meer zonder kan.
Ik heb gemerkt toen ik verkouden was, dat iedereen er een andere mening over heeft. Als ik heel erg verkouden ben, moet ik mijn neus in ieder geval s nachts vrij hebben, anders word ik zo benauwd! Zoutoplossingen en neusspray voor kids helpen dan echt niet! Ik heb de verloskundige van hier gemaild en die zei dat het geen kwaad kon. Ik denk ook dat het wel mee valt, mits je het met mate gebruikt en neit te lang en te veel!
Ik ben nu ook verkouden, en spoel elke avond mijn neus met een speciale spuitachtig ding,met gewoon een zoutoplossing. Ik doe het 's avonds, en dan is mijn neus lekker vrij met slapen. Het is ca. 100 ml. per neusgat, je laat het je ene neusgat in lopen, en de andere uit. (Ik weet het, klinkt eng , maar valt mee hoor ). Daarna ga je je neus snuiten. Door het zoute water, lost het slijm op, en kan je goed snuiten. Verder gebruik ik wel een neusspray voor allergische rhinitis, maar da's alleen op recept.
Hier nog een snipverkouden a.s. mama Ben gisteren naar de apotheek geweest en heb * staat op en loopt naar de tafel om de spray te pakken* Xylometazoline van PCH. Volgens mij hetzelfde als Otrivin. In de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan bij een zwangerschap maar dat je het niet langer dan een week mag gebruiken. Ik heb snel last van voorhoofd- en bijholtesontstekingen dus ik moet toch wat!
Het gevaar van Otrivin is dat het verslavend is, omdat het zooo goed werkt. En je dus na 5 dagen nog niet wilt/kunt stoppen. Ik ben er tijdens de zwangerschap van Sam eindelijk vanaf gekomen, heb ook van de huisarts speciale neusspray gehad, die hielp eigenlijk voor geen meter. En ook zoutoplossing doet hier niet zoveel. Momenteel elke nacht last van verstopte neus (zw. kwaaltje) maar ik kan mezelf bedwingen om geen otrivin te kopen. (Had ik voorheen al lang en breed gedaan).
Nou ik gebruik het echt alleen als ik zoals nu vreselijk verkouden ben en dan met name om ontstekingen te voorkomen. Mijn mams is er verslaafd aan geweest dus verder zal ik het niet snel gebruiken! Voel me nu trouwens al schuldig dat ik het nu ik zo verkouden ben gebruik. Ergens zit het verhaal dat het niet goed zou zijn voor het kindje toch in mijn achterhoofd... Maar ja, zoals ik al zei, ik heb heel erg snel last van ontstekingen dus ik moet toch wat!
Ik vind dit onderwerp zo verwarrend. Ik ben ook heel erg verkouden op dit moment en als ik ergens een hekel aan heb, is het een neus waardoor ik niet meer door kan ademen. Ik krijg het dan altijd spaansbenauwd. Ik was bij de apotheek en daar werd mij babyneusspray aangeraden of zoutoplossing. De zoutoplossing helpt voor geen meter. Nu heb ik ook nog Otrivin staan en twijfel echt of ik het kan nemen. Hier lees ik dat het geen probleem moet zijn mits je je houdt aan de voorschriften en het aantal dagen. Maar bij de apotheek kreeg ik weer te horen dat het weer niet mag... Lastig hoor..
In de bijsluiter staat dat het kan dus daar ga ik maar vanuit! Anders vraag je dat bij de apotheek na..hoe kan het dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat het mag en jullie weer niet? Misschien bedoelen ze dat zolang je het niet hoeft te doen dat altijd beter is, maar zoals sweetvienna al zei soms is het noodzakelijk om onstekingen tegen te gaan! xx nina