Advies gevraagd: Zwanger worden maar last van schimmelinfecties

Discussion in 'Zwanger worden' started by skye81, Feb 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    De laatste tijd veel last van een schraal gevoel down under en na de menstruatie weer jeuk en een branderig gevoel wat uiteindelijk een schimmelinfectie wordt of misschien wel bv, ik weet t niet.

Wat ik allemaal heb gedaan de laatste tijd:
    Fluconazol tablet geslikt
    Canesten Gyno creme
    Canesten tablet ingebracht
    Met appel cider azijn gespoeld
    Bio garde yoghurt tampon ingebracht
    Pau dárco tabletten geslikt

En vandaag maar de 4 zware metronidazol (flagyl) genomen

NOG STEEDS last van een vervelend gevoel. Overal op getest, maar niets bijzonders.
    Hebben jullie nog tips? En wat doe je tijdens de zwangerschap of het zwanger willen worden? Durf bijna niet meer met mn vent naar bed omdat ik het rustig wil houden daar beneden.

Ik hoor graag tips!

2. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Ehm word je partner ook behandeld? , mocht het namelijk een schimmel infectie zijn (ervaring mee) kan je partner dat ook hebben zonder symptomen te hebben , hij geeft het dan dus iedere keer terug!

3. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Heeft manlief ook al gesmeerd, want hij kan jou de schimmel weer terug geven. Een man kan de schimmel ook hebben, maar heeft daar geen last van!

Succes!

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    You read my mind ;)

5. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Yep! Hij is behandeld en iedere keer als ik zelf weer iets smeer, smeer ik die jongen ook helemaal in. Hij heeft zelf 3 weken antibiotica moet slikken voor een ontsteking in een gewricht dus geen ping pong effect volgens mij.

We hebben de laatste tijd ook heel weinig sex gehad..Een dan krijg ik er weer last van na d emenstruatie en dan weet ik dus dat het van mj komt. Ws iets hormonaals denk ik...Maar het ligt echt bij mij.

6. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Zijn er trouwens verlichtende zalfjes of cremes die je daar kunt smeren? (los vd schimmelinfectie cremes)

Ben bereid alles te proberen...En zijn die anti schimmelproducten schadelijk als je zwanger wilt worden?

7. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Probeer misschien eens Molkosan , het schijnt te helpen , en wat ook wel werkt , is je suikers minderen in voedsel , daarvan is het bij mij een tijdje weggebleven ( nu weer terug kamp er momenteel ook mee )

8. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Sommige zoals de tablet voor geschreven door de arts niet ,
    Maar die je vrij kunt halen bij de apotheek is een twijfel geval.

ik zou je iig goed inlezen voordat je daar iets smeert , men schoonmoeder die heeft het altijd maar over Zilverwater, of aloe

9. moesje1

moesje1 Bekend lid

Dec 18, 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ipv de canesten gyno toch eens zo'n ei en creme via de huisars vragen.
    de voorgeschreven recepten schijnen vaak toch een net wat effectievere werking te hebben. En als je in verwachting bent en je hebt een schimmelinfectie mag je die ook gebruiken, dus dan lijkt het me ook veilig als je zwanger wilt worden.

10. YoungMama

YoungMama Bekend lid

Jul 20, 2012
    583
    0
    0
    Die canesten gyno werkt voor mij totaal niet, heb altijd een tube miconazolnitraat op voorraad. Werkt super:) hb het tijdens mijn zwangerschap ook gebruikt.

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Een schimmelinfectie zit van binnen en kun je beter ook van binnenuit bestrijden, daarna verdwijnen de klachten buiten de vagina ook.

Ik kan me ook niet redden met canesten gyno. Deze pil of creme bevat veel te weinig concentraat medicijn en is daardoor niet krachtig genoeg. De pil loste bij mij ook niet goed op en brokkelde af.

Ik kan me beter redden met de daktarin vaginale schimmel capsule, die je via de huisarts krijgt. Deze lost veel beter op en is erg krachtig, na een paar dagen voel je verlichting.

Je partner dient idd ook behandeld te worden.

Is er al via de huisarts vast gesteld of het wel een schimmel is? En zo ja welke schimmel? Erg belangrijk ivm met de medicatie.

Heel veel succes

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Eet je veel suiker? Dat kan schimmels ook stimuleren tot uiting te komen, net als een slecht afweersysteem of ziekte. Als ik teveel suiker eet, kan ik erop wachten.
    Hier overigens standaard jeuk voor de menstruatie.

13. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hoi,

Mijn moeder is rolstoelgebonden en heeft door haar ziekte (MS) veel last van een brandend gevoel daaronder, zonder dat er een schimmel zit. Zij gebruikt Multigyn van de drogist voor verlichting. Het gaat niet over, maar het blust zeg maar de boel.

Misschien heb je daar iets aan, sterkte ermee!!

Groetjes Patricia

14. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oke, nou dan ga ik vlgde week in ieder geval even naar de huisarts voor zo'n ei en een creme. Want die je op recept kunt krijgen is toch een stuk sterker idd. En het stelt me gerust dat je dat gewoon kunt smeren tijdens een evt. zwangerschap.
    Ik vraag dan meteen of hij kan zien wat voor schimmel oid het is.

Vind het wel erg hoor van dat canesten, het is hartstikke duur maar het werkt echt niet goed..Die tablet brokkelde ook af en lostte helemaal niet op. Die creme werkt alleen een beetje als onderhoud lijkt het.

En ik schrijf alle tips even op die ik hier gelezen heb. Maak wel ff een lijstje en probeer alles uit ;)
    Molkosan heb ik trouwens een tijdje gebruikt, dat ga ik wel weer even halen.
    En dat multigyn werkte altijd vrij goed bij mij, maar wat ik de afgelopen dagen had daar kon even niets tegenop leek het wel.

Ben ook met teveel aan suiker gestopt en sindsdien lijkt het op te vlammen. Alsof de schimmel nu probeert te overleven of zo..En vanavond maar iets eten met knoflook.

Hebben jullie trouwens weleens natusan babyzalf gesmeerd?, dat raadde een vriendin mij aan tegen de irritatie, maar ik smeer liever iets wat een anti schimmel werking heeft.

Dankjewel voor de tips!

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ik heb wel eens sudocreme gebruikt maar dat helpt ook niet!

Ik heb een tijdje terug een klacht gestuurd naar canesten.
    Toen kon ik gratis een nieuwe pil krijgen....die mogen ze liever houden!

Het is idd duur terwijl het recept vd huisarts gewoon vergoed wordt en veel beter werkt.

16. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Haha, ja laten ze die pil lekker zelf houden ja!

Nee hoor, ik ga gewoon naar de huisarts, daar is die voor...

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ps je kan wel medicijnen gebruiken tijdens de zwangerschap, maar als je zwanger wilt worden maken ze de zaadjes dood. Het beste kun je het dus na de eisprong gebruiken.

18. Mamske

Mamske Bekend lid

Feb 5, 2014
    757
    20
    18
    Female
    Draagconsulente
    Let je ook al op het ondergoed dat je draagt? Het zal niet HET verschil maken, maar toch...

Ik heb in het verleden een aantal keer achter elkaar vergelijkbare klachten gehad en als ik mijn ondergoed niet aanpaste dan kon ik smeren tot ik een ons woog.

Het beste is een katoenen onderbroek. GEEN strings en GEEN gladde stofjes en al helemáál geen kant. Dat hield ik dan vaak tot enkele weken nadat het over was vol, voor de zekerheid.

Nogmaals, op zichzelfstaand zal dit je waarschijnlijk niet helpen, maar het is wel een aanvullende maatregel die mij heel erg geholpen heeft.

19. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    @Beepje Dat vind ik wel even goed advies! Dat wist ik niet...Ok, na mijn eisprong dan..Ik moet ook utrogestan capules inbrengen na de eisprong, ik vraag me af of dat ook effect gaat hebben of het erger maakt..Ik zal de vraag eens stellen op het forum.

@Mamske, helemaal mee eens. Ik draag alleen maar katoenen slipjes van bijv. de Hema. Nooit strings en geen kant. Doe ik al jaren niet meer. Een vriendin van me zei dat ze parfumvrij wasmiddel gebruikt en zelf haar slipjes strijkt. Haar helpt het.

20. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Trouwens Mamske, je schrijft geen gladde stofjes, ik draag soms wel gladde stofjes. Wat is de reden dat die slecht zijn?

Share This Page