Te hoog??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse86, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Hallo dames, vraagje voor de experts onder jullie.. Ik ben opzoek naar het eerste schoentje voor mijn dochter. Ze is net een jaar geworden en naast kruipen loopt ze langs meubels en achter haar karretje. Nu heb ik van Shoesme onderstaand babyproof schoentje gezien welke ik super leuk vind, en hij lijkt me lekker warm. Maar nu lees ik ook hier en daar dat je beter een laag schoentje kan hebben voor de eerste maanden. Wat is jullie ervaring/mening?

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje draagt eigenlijk al heel lang schoentjes omdat ik het schattig vind staan en ze eigenlijk alleen maar buiten worden gedragen dus het ook niet belastend is voor de voetjes. Heb dus al verschillende ervaringen haha.
    Hij heeft tot nu toe 1x schoenen gehad met klittenband, 1x lage met elastiek als veter en nu heeft hij hoge met elastiek als veter.
    Van de hoge heb ik onwijs veel spijt! Het aantrekken is echt een drama, zeker omdat mijn zoontje zijn voetje bol gaat trekken waardoor het nog moeilijker gaat. Als het een echte veter is dan word het denk ik wel makkelijker omdat je die helemaal los kan trekken zodat de flap goed naar voren kan.
    De makkelijkste schoenen vond ik zelf de lage schoenen met klittenband.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Loopt ze buiten al wel, of nog niet? Zoniet, dan zou ik voor lekker warme slofjes gaan, want dan zijn schoenen gewoon onnodig duur. Ik zou pas echt schoenen kopen als ze ook echt los loopt en dan ook echt buiten loopt.
    En ja, ik zou voor laag gaan: fijner voor je kindje bij het lopen en trekt veel gemakkelijker aan.
    Bij schoenen is het wel erg raadzaam trouwens om ze NIET online te kopen, maar gewoon in de winkel te gaan passen. Het komt namelijk best nauw of en wanneer ze goed zitten.

4. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Wij hebben lage shoesme Babyproof schoentjes en die bevallen erg goed. Ik zou persoonlijk geen hoge nemen, lijkt me nog niet prettig. Denk overigens niet dat het echt kwaad kan.

5. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Bedankt, ik ben ook echt nog een leek wat dat betreft ;) Was ook wel van plan om met haar naar de winkel te gaan hoor. Had deze puur als plaatje toegevoegd. Ze loopt buiten ook achter haar karretje, samen met mij of langs de tuinmeubels. En omdat de babyproof schoentjes ook wel geschikt zijn bij kruipen dacht ik dat schoentjes wel makkelijk zouden zijn. Binnen natuurlijk slofjes om blote voeten maar voor buiten, op de fiets of als we ergens heen gaan. Shoesme heeft ook wel leuke lage schoentjes dus kan daar ook voor kijken hoor. Vond deze alleen zo stoer :D.Veranderen ze snel van schoenmaat?

6. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb van bunnies schattige schoentjes waarbij de rits onder de zool doorloopt en je de voetjes er dus zo inschuift, echt super handig!

7. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ooohhh die zijn echt stoer, die wil ik ook:D

De eerste maanden dat ze los liep heeft dochter hier alleen echt lage schoenen gehad met flexibele zool. Nu heeft ze wel hoge gympen.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb ook shoesme schoentjes. Werd in de winkel waar ik was echt heel serieus naar gekeken (pasvorm, flexibiliteit enz.)
    Mijn zoon loopt nu een paar stapjes los (maar kan nog niet "echt" lopen zeg maar:)
    maar met die schoenen is het een ramp! Hij kan er niet mee omgaan en vindt het maar lastig. Met als gevolg dat hij toch maar weer gaat kruipen en ook dat lukt dan moeilijker.

Een arts zei een keer tegen mij: de beste schoen om op de leren lopen, is de blote voet!

De schoentjes van shoesme (behoooooorlijk duur trouwens) zijn bij deze dus (nog) puur voor de sier:):)

9. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Zo lang ze kruipt zou ik geen hoge schoenen kopen, moet je zelf maar eens proberen met ene hoge wandelschoen op je knieën te gaan zitten of te gaan zitten in kleermakerszit om te spelen. Ik zou dus voor lage gaan. Hoe schattig deze ook zijn...

10. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wij hebben vorige week schoentjes gekocht. Ons dochtertje begint nu net een paar stapjes alleen te zetten maar nog niet genoeg om schoentjes voor lopende kindjes te kopen.
    We hadden advies gevraagd in een schoenenwinkel waar ze aangaven dat we een schoentje met zachte zool moesten kopen omdat ze nog niet echt loopt en veel kruipt. Is dus misschien iets om rekening mee te houden.

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben deze ook in de jongensversie, zo hoog zijn ze niet hoor! Onze uk loopt er prima op.

12. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik had ook hoge schoentjes gekocht, en krijg ze met geen mogelijkheid aan. Heb nu lage schoentjes met semiflexibele orthopedische zool, ze zijn van het merk NAO, echt ideaal. Echter niet in Nederland te koop, tenminste ik kan ze nergens vinden haha..
    Maar lagere schoentjes zijn wel makkelijker aan te trekken, zeker met veters..

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Lage schoen en liefst nog met een flexibele zool. Dat zijn de beste om op te lopen, zeker als ze het nog moeten leren. De schoenen moeten ook licht zijn, niet te zwaar.
    Op de leeftijd van een jaar had mijn zoontje maat 20 en daar heeft hij een 4-tal maanden mee gedaan.

Deel Deze Pagina