te horen gekregen dat ik GBS heb.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door angiebaby, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Hallo verloskundigen.

Wat fijn dat wij hier dingen aan jullie kunnen vragen.
    Ik ben bezig met zwanger worden en heb 1 miskraam achter de rug.

Ik heb vandaag via de dokters assistent te horen gekregen dat ik gbs heb en maandag kan ik pas terecht bij de dokter om meer info te krijgen.
    Nu had ik al meerdere sites doorgelezen en er staat voornamelijk bij dat t gevaarlijk is bij baby's als je gaat bevallen?
    Ik heb dus erg last van blaasontsteking en nu snap ik waarom.
    Maar mijn vraag is:
    Heb ik daardoor meer kans op miskramen.
    En als ik dan zwanger ben heb ik dan veel meer kans op het verliezen van mn kindje.
    en er stond ook op een site dat een kindje tot de eerste 3 maanden er vatbaar voor is en dat het via de handen ook besmet kan worden maar als ik nou een baby van een ander vasthoud kan ik die dan ook besmetten?

Misschien dat jullie mij dus al wat meer info willen geven zodat ik wat gerustgesteld ben voor t weekend door te komen en dan hoor ik maandag wel uitgebreid wat t inhoud.

Alvast bedankt!!

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik neem aan dat u snapt dat ik drager ben van gbs sorry vergeten te vermelden

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

maak je geen zorgen. Het is waarschijnlijk niet de oorzaak van de miskraam, die is meestal gelegen in een aanlegstoornis van het kindje. Daar kun je dus helemaal niets aan doen.
    GBS kan eventueel gevaarlijk zijn tijdens de bevalling als je vliezen gebroken zijn en de weeën laten op zich wachten. Dan kan er eventueel een infectie ontstaan. Omdat bij jou bekend is dat je drager bent houden we daar rekening mee. Bij langdurig gebroken vliezen zul je een antibiotica-infuus krijgen.
    Je kunt gerust andere kinderen vasthouden.

Mirjam

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    oooh super heel erg bedankt erg fijn dat u me een beetje gerust gesteld hebt!!!

Deel Deze Pagina