Ergens is het toch een mannending. Alle vrouwen die reageren zeggen dat hun mannen niet uit zichzelf opruimen, goed opruimen en schoonmaken, het niet zien etc. Mijn vriend ziet het ook niet. Afwassen snapt 'ie wel. Maar afstoffen? huh, welk stof? de badkamer? Moet 'ie schoon dan? je douched 'm toch al schoon? Begrijp me niet verkeerd, ik vind zeker dat je man moet meehelpen, je bent niet zijn schoonmaker! Succes!
Ik zou lekker alles laten zoals het was. Als hij dan terug komt van zijn voetbal en lekker wil gaan zitten confronteer je hem met zijn 'opdrachten'.
Het is GEEN mannending, het is een kwestie van NIET WILLEN zien. Daar ben ik van overtuigd. Mijn ex heeft jaren op zichzelf gewoond, zelfs nog in de schoonmaak gewerkt toen ik hem leerde kennen was zijn huis keurig aan kant. Zodra we getrouwd waren, kon hij het ineens niet meer :x Mijn man nu ook: toen we samen fulltime werkten (wel op andere tijden) maakte hij wanneer ik aan het werk was schoon, hij zoog, vouwde de was, hij ruimde op UIT ZICHZELF! Nu ben ik veel meer thuis, en doet hij uit zichzelf niets meer, ik moet het wel altijd zeggen, en dan doet hij het ook wel, daar niet van, maar ineens kan hij het niet meer zelf bedenken :x
Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Toen mijn een maand zonder werk zat een paar jaarn geleden was het elke dag netjes als ik thuis kwam. Waarom maak je niet ee lijstje met wat je minimaal graag gedaan wil hebben, dat maakt het voor hem toch wat concreter.
Soms is het niet willen zien inderdaad. Ik denk dat jou man een laks is geworden. Maar mijn vriend ziet het niet (of vind het niet belangrijk?), ook toen hij op zichzelf woonde maakte hij niet echt schoon. Wel regelmatig opruimen en af en toe een doekje voor de stof. Maar verder dan dat kwam hij niet. ik moet zeggen dat hij ook uit een andere cultuur komt. Ik bedoelde het niet om je aan te vallen , ik probeer alleen een reden te vinden. Ik merk op van veel meiden dat hun man niets of nauwelijks iets doet. Veel van die mannen zien de troep niet, of vinden het niet belangrijk als je de badkamer niet elke week schoonmaakt. .. MAAR! sommige mannen zijn gewoon lui en verwachten dat de partner het wel doet. En dat is natuurlijk niet acceptabel.
Ik ben verwend! Ik heb een huisman! Mijn vriend is volledig thuis en ik werk 32 uur. Hij doet vrijwel de hele huishouding, behalve strijken en de bloemen "bewateren". Maar dat was onderdeel van de "onderhandelingen" toen we gingen samenwonen Zo nu en dan vraag ik hem ook echt om bijv te gaan ramenzemen of de badkamer uitgebreid te doen... maar hij is juist degene die vindt dat het hier rommelig is... dus hij ruimt meestal wel op. maar zoals gezegd... de echt grote dingen moet ik vaak wel even aangeven. Anders worden de ramen maar eens per jaar gezeemd denk ik.
Wat een gelul dat mannen dat niet zouden zien. Zegt de mijne ook, maar als ik zelf een keer iets niet doe ziet hij het wel meteen...
Dat is helemaal geen gelul In jouw geval is het gelul, maar dat betekent niet dat elke man (of vrouw) op deze aardbol hetzelfde naar rommel en viezigheid kijkt.
Een schema zie je... ik zou om de tafel zitten en een schema ophangen wat er per dag moet gebeuren. Duidelijkheid, eerlijk verdeeld.
Idd zo' weekbord aanschaffen en daar iedere dag zijn klusjes opschrijven.. En wat hij niet gedaan heeft ook niet zelf gaan doen... En blijv. Als hij dan wel gaat voetballen dan niet zijn sprotkleding uitwassen ofzo.. Thja hij doet niet zijn klusjes dan doe jij niet de jouwe, kijken of op deze manier het kwartje valt... Samen wonen doe je SAMEN! En ben je niet zijn schoonmaakster, kokkin, etc
Mijn man heeft er ook moeite mee. Ik werk 4 dagen, hij doet een parttime studie. Op de dag dat ik thuis ben verwacht ik dus niets van hem en ik snap echt wel dat hij 1 slaapje per dag gebruikt om te studeren. Maar als ik thuis ben doe ik de hele was, stofzuigen, boodschappen, opruimen, kind naar school en gym en baby verzorgen. En hij zou dan op zijn dagen geen tijd hebben om te zuigen, kranten weg te gooien en op tijd te koken. Kom nou. Helaas heb ik ook geen oplossing, ik denk dat ik ook maar met briefjes ga werken. Het is alleen zo jammer dat het niet iets efficiënter kan. Waarom 3 keer boodschappen doen. Kost veel meer tijd dan in 1 keer veel meer halen. Doe in 1 keer de hele beneden ipv elke keer een klein stukje, dan ben je veel sneller klaar. Maar hij is meteen weer afgeleid en dan duurt alles een eeuwigheid.
Daar zou ik dus echt vreselijk kwaad om worden:x Jij de hele dag aan t werk en hij lekker niks doen.. nee dat zou ik niet pikken. Hier is het zo dat ik weinig werk en mijn man lange dagen maakt. Ik doe dus het huishouden en zorg ervoor dat mijn man in een schoon en netjes huis thuis komt. Lijkt me wel zo eerlijk. Hij doet zelf ook wel eens wat, zoals de vaatwasser in of uit ruimen en hij kookt ook wel eens maar het meeste doe ik. Ik ga niet van mijn man vragen als hij moe thuis komt om ook nog eens te gaan stofzuigen of opruimen. Ts, wees duidelijk en maak desnoods een lijstje voor hem wat hij kan doen. Hij hoeft echt niet de hele dag schoon te maken of andere klusjes te doen maar het moet niet zo zijn dat jij als je thuis komt alles nog moet doen.
Ik ben/was de man in jouw verhaal.. Enige verschil is dat ik niet weg ging en nadat hij thuis kwam wel aan de slag ging, maarja, waarom dan pas.. Inmiddels ben ik juist weer wel enorm poetserig, als ik de dweil niet kan vinden, zit ik rustig met een sponsje de hele vloer te schrobben, want die MOET op dat moment schoon van mezelf.. Maar m'n vriend is nog altijd de schonere en ziet veel dingen die ik niet zie..
Ik snap je frustratie, ik zou denk ik na 15x koken van woede. Des ondanks zou ik nooit briefjes maken voor mijn vriend. Of hij doet iets uit zichzelf omdat hij het netjes wilt hebben en geen ontploft huis, of onder het mom van; Manyana heeft al de hele dag gewerkt zou fijn zijn als ze niks meer hoeft te doen. Maar als hij het echt niet in ziet en niet zou doen, dan niet, dan maar de hele week puinzooi en zou ik het in het weekend maar doen. Niet leuk maar ik ga niet heel dominant een briefje schrijven hij is mijn kind niet.
Mijn man is ook zo slim, die zet de wasmachine aan, om hem vervolgens pas 2! dagen later leeg te halen en de was op te hangen, want ach de kleding is nu toch schoon? Maar eerlijk gezegd doet hij vaak wel de rotklusjes in huis zoals de vuilniszakken wegbrengen en de frituurpan schoonmaken.