Hallo. Ik heb een vraagje over doorslapen en voeding. Gisteren avond heb ik mijn baby rond 23.30 gevoed. Vanmorgen om 6.30 schrok ik wakker. Hij is de hele nacht niet gekomen voor een voeding. Hij is vandaag 10 dagen oud. Is dit niet veel te jong om door te slapen? En moet ik hem wakker maken voor een voeding als hij dan niet komt. Hij krijgt borstvoeding en drinkt totaal zo'n half uur tot 3 kwartier per keer voordat hij zelf stopt of in slaap valt. Hij heeft gisteren wel meer voedingen gevraagd dan de dagen daar voor. Hij kwam een aantal keren na 2 uur weer. Ik hoor graag van u. Groetjes Wishbone
Zet voor jezelf de wekker zo'n 6 uur na de laatste voeding dan weet je zeker dat het niet te lang duurt. Verder kan ik daar niet zo veel zinnigs over zeggen omdat ik niet weet of je kindje a terme is geboren, hoe zwaar het woog bij geboorte en of het veel was afgevallen, hoe goed je kindje drinkt, hoe vaak etc. Komt hij altijd zelf voor een voeding of moet je hem iedere keer activeren? Wanneer plassen en poepen voldoende is en je kindje wanneer het wakker is actief en alert is, wanneer je aan minimaal 8 voedingen (beide borsten) per 24 uur komt, zal het wel goed gaan. Bij twijfel vraag bij het CB! Geniet van je mannetje!