laatste borstvoeding overzetten naar flesvoeding.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sterrentje, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    omdat mijn melkproductie hard terugloopt vanwege veel stres, weinig slaap en veel piekeren ben ik aan het overstappen op flesvoeding.
    ik heb vijf van de zes voedingen van mijn baby al overgedaan en nu moet ik binnenkort de laatste voeding overdoen... ik heb tot nu toe steeds een voeding laten vallen en vervangen door flesvoeding, dan een paar dagen tot een week wachten en weer een voeding laten vallen.
    alleen ik vraag me af of ik bij de laatste voeding overzetten iets speciaals moet doen? moet ik die nog langzamer overzetten of kan ik die ook gewoon laten vallen? en wat gebeurd er dan met de melk die nog in mijn borsten zit?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je hebt het afbouwen heel goed aangepakt en je lichaam de tijd gegund. Je kunt deze net zo benaderen zoals je de andere hebt gedaan. Wanneer je stuwing hebt kun je de spanning er af kolven om te zorgen dat de borsten wel beetje soepel blijven. (geen heel ernstige stuwing) Verder zal je lichaam het moeten oppakken.

Het kan zijn dat je nog relatief lang melk ziet wanneer je je tepel stimuleert. Dat is niet erg en zolang je dit blijft bekijken zul je ook die druppels houden.

Veel succes verder!

Deel Deze Pagina