Te jong? Onzin!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elena, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh..gewoon pas vertellen als je zwanger bent!
    Heb je ook dat gezeur vooraf niet ;)
    Succes!

2. Elena

Elena Actief lid

1 sep 2007
    241
    0
    0
    Het lieft zou ik nu al testen, alleen omdat ik dus al eerder heb getest (de laatste 5 dagen voor mijn NOD) en die negatief was ben ik erg bang dat ik wordt teleurgesteld. Dus vol moed en met nog maar een klein sprankeltje hoop wacht ik zoiezo nog een paar dagen en als ik dan nog niet ongi ben doe ik nog een test.

Beastie@ Wil er eigenlijk niet aan denken, maar heb het idd wel gedaan en weet dat als er wat gebeurd dat mijn kindje in goede handen terecht komt daar ben ik van overtuigd :D ;)

Elmo@ Idd pas vertellen als je het bent. ;) Was zooo entousiast dat ik het graag wilde delen met mijn beste vriendin en mijn moeder, maar achteraf gezien had ik mijn mond moeten houden. ;)

3. Shiva1985

Shiva1985 Lid

11 jul 2007
    50
    0
    0
    verkoopster bij etos
    Utrecht
    nou meid je bent niet de enige die zulke reacties kreeg

me beste vriendin(ook 21) had ook verteld dat ze samen voor een kindje gingen en ook zei kreeg negatieve reacties van vrienden en kennissen.
    maar nu ze eenmaal er echt voor gaan hoort ze daar ook niet meer veel over.

ik heb zoiets je neemt samen een kindje en niet met de hele wereld
    ok er komt wat bij kijken maar dat gaan vanzelf wel goed komen.
    zolang je maar gelukkig bent met je keuze zal ik er gewoon voor gaan..

en ja inderdaad er staat 1 dag overtijd?

ben benieuwt

xxx samantha

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Toen ik m'n ouders op mijn 24ste vertelde dat ik zwanger was, was de reactie nou niet bepaald heeel positief...ik had het idee dat ik opeens nog maar 12 was of zo! Ze zeiden niet dat ze het verkeerd vonden, maar waren ook niet laaiend enthousiast. En dat terwijl ik op dat moment al bijna 9 jaar samen was met m'n vriend en we al 5 jaar samenwoonden! Toen ze over de eerste 'shock' heen waren, werden ze al iets enthousiaster. Ze waren ook eigenlijk gewoon heel bezorgd om me, of ik de zwangerschap wel aan zou kunnen met m'n slechte rug en alle kwaaltjes die ik altijd heb gehad... . Toendertijd was m'n vader leerkracht op een basisschool en toen ik was bevallen heeft hij alle kinderen en vrienden en kennissen getracteerd! Hij was zooooo blij! 21 vind ik wel vroeg, maar als jij je net zo voelt als ik op m'n 16de al voelde (toen wou ik die eerste eigenlijk al!), komt het allemaal helemaal goed! Mijn ouders zagen ook al heel snel in dat ik zielsgelukkig was met het hele gebeuren! Zelfs al hebben we na de 'bekentmaking' pas een huis gekocht en toen ook pas getrouwd.
    Komt helemaal voor mekaar hoor! En als je wat jonger bent, kun je inderdaad ook veel meer. Ik kan m'n dochter leren hoe je rondjes moet draaien op de stangen, m'n buurvrouw (van inmiddels 44) kan dat niet aan haar zoon laten zien!

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Nee het is niet leuk om daar aan te denken...tuurlijk niet! Maar wel heel gezond om er over nagedacht te hebben...je weet maar nooit! Je bent goed bezig! ;)

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey meid
    ik ben ook 21 en k was 20 toen ik zwanger was me moeder zei wel je bent nog jong en kunt nog zoveel meer doen voor je eraan begint maar ze vond het daarna wel leuk en zei ook het is je eigen beslissing... was helaas mk...
    maar we zijn nu gewoon bezig maar dat weet niemand ik vertel het wel als ik zwanger ben ku7nnen ze ook niet zijken haha

grtjess

7. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik krijg die reacties gelukkig niet. Ik zou het op een gegeven moment wel zat zijn hoor. Ik zou echt zeggen dat het onze eigen keus is en we weten waar we aan beginnen. Maar laat het je niet beinvloeden. Het is jullie eigen keus toch?

Mijn zusje was net 18 geworden en is toen begonnen met zwanger worden. Mijn ouders waren het er natuurlijk niet mee eens. Ik steun haar door dik en dun, ook al ben ik het er niet mee eens. Ze wordt nu bijna 19 en is nog niet zwanger. Ze gaat nu wachten tot ze groter woont. Tegen die tijd is ze weer een aantal jaartjes ouder. ;)

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik krijg gelukkig ook geen nare reacties, alleen maar positief.

Denk ook dat het per situatie verschillend is, ik werk fulltime, ben 4 jaar samenwonend met me vriend, me vriend werkt ook fulltime. Iedereen zat dus eigenlijk al op de volgende stap te wachten!

Kan je alleen maar sterkte wensen :D

En hopen dat de test positief is!

9. Preciosa

Preciosa Lid

5 aug 2007
    95
    0
    0

Hoi Elena,

ik was 17 toen ik zwanger werd en 18 toen ik beviel van mijn eerste kind. Mijn vrienden en familie stonden wel achter me, maar mijn schoonmoeder......! Ze vroeg meteen wanneer ik abortus ga plegen :confused: Echt vreselijk! Toen mijn dochtertje er was kwam ze wel haar verontschuldigingen bieden, want wij deden het heeeel goed!

Ik zou zeggen, laat mensen maar praten. Jij weet wanneer je klaar bent ervoor. En in jou geval zou ik ervoor gaan. Succes meid en hopelijk is het dit keer al raak ;)

Kus

10. Kim85

Kim85 Lid

30 jul 2007
    92
    0
    0
    In het mooie Twente
    He hallo,

Ik ben nu 22 en wij gaan ook voor een kindje. Ik ben nu 7 jaar met mijn vriend en we vinden dat we er nu klaar voor zijn. Tot nu heb ik alleen nog maar positieve reacties gehad, op een paar uitzonderingen nagelaten. Mijn moeder kan niet wachten tot ze opnieuw oma wordt. Het is fijn als er mensen achter je staan en je serieus nemen in je dromen en plannen.

Ik wens je veel succes met het zwanger worden!

11. madeliefie

11 sep 2007
    27
    0
    0
    Ik ben 22 en niemand weet nog dat wij proberen zwanger te worden. Onze vrienden zitten er nu wel een beetje op te wachten en vragen er ook steeds of het niet eens tijd wordt. Ook onze ouders zijn er hoogstwaarschijnlijk heel blij mee.
    Hetgene waar ik mij aan stoor is dat het idd lijkt alsof er geen goede leeftijd is, of je bent te jong, of je bent te oud grrrr!
    Je hebt het gewoon niet altijd voor het zeggen qua factoren als vriend, huis, geld enz. of je er aan kan en wil beginnen.

Ik zou zeggen: klus ze (voor als je niet zwanger bent)! :)

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Lekker ervoor gaan hoor meid! Ik was 23 toen ik mama werd. De omgeving reageerde gelukkig heel blij en hadden het ook wel verwacht. Verder heb ik wel vaak de vraag gehad van mensen die iets verder weg staan, of het toch wel gepland was...grrrr Ook heel vervelend. Maar laat ze maar kletsen. Als jullie weten dat het kan en zeker zijn van elkaar zou ik niet weten waarom!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben 21 en zie mijn banner kan elke moment moeder worden. ik vind dat neimand voor jou kan beslissen ogf je te jong bent of voor sommige te oud. ik heb hier bewust voor gekozen en heb er 1 jaar overgedaan. ik heb tussendoor een mk gekregen met 11 wk en heb van iemand de opmerking gekregen dat het misschien wel beter was zo want ik was nog zo jong. nou die kon ik echt schieten. ik woon samen en heb al 5.5 jaar een vaste relatie en hebben in onze ogen alles prima voor elkaar.

14. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik kan maar een antwoord bedenken: een ander kan niet jouw wensen en gevoel zien, en er dus niet over oordelen

15. saro

saro Lid

26 sep 2006
    63
    0
    0
    hoi hoi

ik ben ook 21 en wij willen ook graag kinderen ook dat mijn vriend wel iets ouder is dan mij en al een vriendin heeft gehad die 2 kinderen had dus hij was er al snel aan toe eerder dan ik maarnu heb ik ook zoiets van ons huisje is bijna helemaal af en we willen er nu voor gaan
    we hebben het eigenlijk niemand vertelt dat we gestopt zijn met de pil op 2 uitzonderingen na dan maar iedereen in mijn omgeving is nu zwanger of is er mee bezig en dan vragen ze of wij ook bezig zijn en dan zeg ik gewoon van nee want wij willen niet dat iedereen het al weet pas als ik alles zeker weet vertellen we het de omgeving
    maar dat mensen negetief kunnen reageren is wel heel vervelend ja

nou ik hoop dat je snel zwanger mag zijn of het al bent haha

groetjes saro

16. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ken het. Ben al wat ouder dan jij maar er zijn een hoop mensen die er niets van snappen. Ouders zijn gelukkig positief maar mensen van mijn leeftijd niet. Ik moet studeren carrière maken en vooral veel feesten en van het leven genieten.
    Kreeg al dezelfde reacties toen ik 3 jaar geleden mijn 20 jaar oudere vriend leerde kennen. Veel te jong voor een serieuze relatie zei iedereen en hij was ook veel te oud voor me.
    Hij had hetzelfde probleem. Hij had veel relaties gehad en stond bekend als player. Hij zou het met mij niet lang vol houden en mijn leeftijd paste goed in een midlife crisis!
    Nu we een kindje willen zijn mensen bang dat onze relatie niet stand houd en het kindje daar de dupe van wordt. Doet zo veel pijn om dat te horen. Hij is nooit getrouwd geweest en heeft geen kinderen omdat hij dat niet wilde. Met mij wil hij het wel omdat hij nog nooit zoveel van iemand gehouden heeft en de rest van z'n leven met mij wil zijn en andersom. Als we ook maar een moment zouden twijfelen aan 'ons' zouden we nooit aan kinderen beginnen.
    Nou de relatie wordt straks nog serieuzer en ik wil niets liever. Als je bewust voor een bepaald leven kiest doe je het met heel je hard. Laat je niet beïnvloeden door mensen die denken het beter te weten en in hokjes denken. Die leven een leven zoals van hun verwacht wordt. Misschien ook heel gelukkig maar ik kies lever voor een leven zoals ik dat wil! Ben blij te horen dat ik niet de enige ben!

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt! (trouwens zie dat je overtijd bent, al getest?)

18. Elena

Elena Actief lid

1 sep 2007
    241
    0
    0
    hahaha nee ik heb nog niet getest, durf eigenlijk niet :oops:
    Heb 5 dagen voor mijn nod negatief getest en ben zo bang voor teleurstelling. Hoop te kunnen w8 tot vrijdag.

Liefs Elena..

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Das een week geleden! Komop testen! Weet je meteen waar je aan toe bent!

20. Elena

Elena Actief lid

1 sep 2007
    241
    0
    0
    hahahahaha ik heb er 1tje liggen, tis wel erg verleidelijk ;) Maar als ik nu nega test voel ik me gelijk van wolkje gegooid ;) En denk ik weer dat het te vroeg is geweest en dan zit ik alsnog in de onzekerheid en vrijdag kan ik denk ik beter van het resultaat uitgaan, hoop ik dan:phahah

Liefssss...

Deel Deze Pagina