Hallo, Ik ben zelf ook 19 jaar, nou ja laten we zeggen 20 (17 april jarig), ik ben nu 14,2 weken zwanger en heel gelukkig, mijn ouders waren inderdaad wel een beetje verbaasd maar wel dolgelukkig, mijn vriend is 27, wij waren er allebei gewoon aan toe aan een kindje.Verder is leeftijd helemaal niet belangrijk, niemand zal er ooit klaar voor zijn voor een kindje het is iets waar je je eigen niet klaar voor kan maken omdat je immers niet precies weet wat je te wachten staat, maar als jij denkt dat je er aan toe bent, zou ik dat geluk je niet door iemand in de weg laten staan hoor meid! Succes met zwanger worden, Liefs, misspuma
Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal! Er is vandaag eigenlijk wel weer heel veel veranderd. Aangezien ik het er gewoon eens even met mijn moeder over wou hebben heb ik haar vanmiddag verteld dat we dit jaar willen trouwen en dat we graag een kindje zouden willen... Gelukkig reageerde ze hartstikke positief over het trouwen. Ze gaf me wel een advies over de zwangerschap.. Over een paar maand gaan we trouwen dus waarom niet nog even een paar (4) maandjes wachten en daarna beginnen met zwanger raken. Hierdoor heb je lekker de tijd om je voor te bereiden op je huwelijk en kun je je aandacht helemaal daar op focussen en daarbij komt dat je dan natuurlijk helemaal van je bruiloft kunt genieten. Hiermee wou ze absoluut niet zeggen dat dat niet zou kunnen als je zwanger bent, maar je hebt natuurlijk een grote kans op misselijkheid en misschien ook wel moeheid. En dat zou gewoon heel erg jammer zijn voor je trouwdag. Hier moest ik haar dan ook wel gelijk in geven. Ik heb het er met mijn mannetje over gehad en we hebben, met aan de ene kant een teleurstellend gevoel, besloten om nog te wachten tot we getrouwd zijn. We gaan in augustus trouwen. Nou dit was een heel verhaal, maar ik denk toch dat dit het beste is.. He bah, als ik dan weer op deze site ben, bij de heerlijk zwangerende vrouwen krijg ik toch weer een naar gevoel.. zucht.. Ik vind het echt heel moeilijk. Ik wil het echt heel graag zwanger worden, maar ook heel graag een mooie trouwdag hebben en ook heel graag dat mijn ouders het er mee zijn... Zou ik dan toch 3 maandjes moeten wachten? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen. Heel erg veel liefs, Saskia
ik denk dat dat niemand anders voor jullie kan invullen dan jullie zelf , ondanks alle goedbedoelde adviezen ...volg je hart en gevoel dat is meestal de juiste beslissing liefs en suc6 asjuh
Hoi, Het is natuurlijk niet gezegd dat je direct zwanger raakt, maar als dat zo is, wie zegt dat je dan last hebt van kwalen. Ik heb helemaal geen kwaaltjes gehad in mijn zwangerschap, dus dat kan ook. Jullie moeten gewoon doen wat jullie harten je ingeven, als je toch besluit zwanger te willen worden dan ga je er toch gewoon voor! Tis goed bedoeld advies van je moeder maar tis jullie beslissing. En trouwens met een lief klein buikje heeft ook wel wat Succes meis! Liefs Nies
de bedoeling was dat ik zou stoppen met de pil als we getrouwd waren (06-06-06) maar we (ik ) hebben niet kunnen wachten en ik ben in feb gestopt. slik je nu de pil niet meer?...anders is het een idee om met de pil te stoppen en voorlopig met condoom te vrijen? maar je bent volgens mij al met de pil gestopt...denk er zelf nog eve goed over en wat zijn 3 maanden? makkelijk gezegt want ik kon ook niet wachten
Jullie moeten het helemaal zelf weten maar je vraagt een mening. Ik zou wachten, echt dat trouwen is al bijzonder genoeg en je moet ook genoeg regelen. Verder vind ik dat het een dag van jullie 2 en niet van een baby erbij, ik vind dat ook niet leuk voor evt. volgende kinderen, alsof die dan minder speciaal zijn. Oei wel lastig uit te leggen wat ik precies bedoel, ik hoop dat je het begrijpt. Toen ik zwanger werd kreeg ik al snel veel grotere borsten en veranderde mijn figuur, dan zit je weer met de trouwjurk die je zou moeten vermaken. En als je wel kwaaltjes krijgt dan kan je een hele vervelende dag hebben. En tot slot, je bent 19! Wat maken die 4 maanden dan uit? Geniet van je trouwdag, van elkaar en zwanger worden komt dan ook wel. Succes met je beslissing.
Ik ben het wel met Moniekje eens hoor. Tuurlijk is zwanger zijn en een kind geweldig maar het is echt niet alleen maar leuk hoor. Het is een ontzettende verantwoording die je hele leven blijft. Ik zou zeggen doe de komende 5 jaar wat je wilt doen en denk daarna eens aan zwanger worden. Niet dat dat egoistisch is of zo. Zelf kreeg ik mijn 1e toen ik 36 was, dat was ook geen keuze maar rond de 30 lijkt mij ideaal. Maar zo te zien ben ik bijna de enige hier die dat vindt
Het komt echt wel goed hoor! Ga lekker naar je bruiloft toe leven en daarna knallen voor een kleine haha
hoi hoi wij hadden bij mijn oom en tante een spandoek neergezet: eerst trouwen en daarna een kindje bouwen en dat vond ik wel een beetje toepasselijk heel veel liefs samantha
ten 1e moet je altijd datgene doen wat jou goeddunkt, en waarvan jijzelf denkt dat je het goed doen (samen met je menneke). leeftijd zegt idd niet veel, al kan ik wel denken dat je mischien beter nog ff een paar jaar "lol"kunt hebben maar de keerzijde is weer wat versta jij onder lol (ik versta daaronder lekker de beest uithangen bwv spreken). maar ook daar staat weer tegenover dat het vroeger ook heel normaal was dat als je tussen de 17-19 was je al minimaal 1-2x moeder was. het grote voordeel is dat je (als het je gegund is en andersom) lekker lang van je kind kan genieten en je kind zeker heel veel van jou. ik vindt het juist van sommige mensen (al mag je - lees ik- dat eigenlijk niet zeggen) heel egïstisch om pas aan kinderen te (willen) beginnen als ze tegen de 40 lopen, en eerst zogenaamd carriere hebben willen maken. maar ook dat is weer voor iedereen anders. ook dit een heel verhaal waar ik eigenlijk maar in het kort mee wil zeggen doe wat je zelf wilt of je nou wilt trouwen of je het is je gevoel (en je verstand natuurlijk) die je het beste advies geeft. ik leerde in oktober mijn man kennen , in januari woonde we samen, en in maart stopte ik met de pil en gelijk april al raak, en we zijn pas in 2001 getrouwd (toen we er al 2 hadden, nu voor de 3e aan het proberen) dus ja het zegt helemaal niks. je kan nog zo lang bij elkaar zijn om dan pas denken ja nu mogen we, maar het is je gevoel die je aanstuurd, ga ervoor zou ik zeggen. je trouwt dan mischein wel over een kleine 3 maanden maar het is nog niet gezegd dat als jullie nu ook voor een kleine zouden gaan het dan al raak is, en zou dat wel zo zijn dan hebben jullie toch dubbel wat te vieren, tenslotte ga je pas echt aan de gang voor de kleine tegen de tijd dat je een dikke 5 mnd zwanger bent. heel heel veel succes gewenst!!
dat bedoelde ik dus, je kan het wel willen maar wie zegt dat je dan al zwanger bent, heb je het geluk gelijk zwanger te mogen raken, dan heb je 1- dubbel iets te vieren, 2- je buik of wat dan ook zit je echt nog niet in de weg, dat komt pas tegen de tijd dat je een maand of 5 zwanger bent(en heb je er als het je gegund is nog weinig last van ) dus ja als ji wilt stoppen met de pil en je vriend is het ermee eens wat let je...
Ik vind dat ook een goede raad van je moeder. Bij het voorbereiden komt al zoveel kijken, en ook de dag zelf is wel heel leuk maar ook vermoeiend. Je weet dan wel niet of je zwanger zal zijn en of je kwaaltjes zal hebben, maar als het dan toch zo is, kan je niet volledig van die heel speciale dag genieten. Je wordt dan trouwens verwend met een glaasje champagne en allerlei lekkers en zou toch jammer zijn om dat te moeten laten staan! Wij hebben zelfs besloten te wachten tot we terug waren van onze huwelijksreis 4 weken later omdat we toen ook geen risico op kwaaltjes wilden en zodat we nog eventjes nergens op moesten letten. We vonden dat dat een periode speciaal voor ons 2 was, waar we volledig van moesten kunnen genieten. Tijd genoeg nog om aan kindjes te denken, en genieten van de daagjes met zijn 2tjes nog! Groetjes!
ik vind nog steeds, ga op je gevoel af, wat hier boven ook al gezegd is, wie zegt dat je binnen 4 maanden zwanger raakt, dit is jammer genoeg niet te plannen, wij zijn nu onderhand al 8 maanden bezig. het is een geschenk om zwanger te raken. dat wil niet zeggen dat dat voor jou natuurlijk lang hoeft te duren, je moet gewoon op je gevoel afgaan en als je vriend dat ook heeft... welke adviezen wij dat ook geven mag natuurlijk niet de doorslag geven..jullie weten zelf wat het beste is.. heel veel geluk!!
Die keuze moeten jullie zelf maken. Wij gaan ook in augustus trouwen maar ik hoop dan toch al zwanger te zijn..... als het allemaal mee zit willen we het nieuws op de bruiloft dan bekend maken Maar goed.....kan snel gaan of nog maanden duren, we zullen zien.
Jeetje meid, je ben nog hartstikke jong hoor. Die eitjes kunnen best wel een paar maandjes wachten. En anders beginnen jullie toch gewoon in juli Misschien ben je dan net bevrucht als jullie trouwen Je hebt nog de tijd van de wereld hoor. Maar goed je moet het inderdaad zelf beslissen. En niet uit gaan van de meningen van anderen De een zegt dit de ander dat ............Nee je moet het zelf beslissen En die kwaaltjes vallen volgens mij wel een beetje mee in het prille begin. Maar ja dat weet je dus niet he. Doe wat je gevoel zegt meid heb je al een trouwjurk :
weetje ik kan het allemaal zo goed begrijpen mijn vriendje is ook 28 en ik ben ook 10 jaar jonger.wij willen samen ook graag een kindje. maar de vraagis is natuurlijk het wel of niet doen nu om dat de trouwerij er aan komt... Ja ik begrijp je je mams ook..maar ook jullie verlangens..wie weet vallen de kwaaltjes mee, en met die dag ben je mischien wel dubbel gelukkig..trouwen jullie met je drieen.. veel succes met het zwanger worden, en in augustus een hele mooie fijne dag.
ik was 8 weken zwanger toen wij gingen trouwen, ik heb net zo goed enorm van die dag genoten!! de voorbereidingen maakte het voor mij makkelijker om er niet zoveel mee bezig te zijn (zwanger worden)en op de dag zelf ben ik wel misselijk geweest maar dat kon bij mij de pret echt niet drukken. ik zou zeggen luister naar je eigen gevoel!!!! als jullie kinderwens er zo duidelijk is dan zou ik niet wachten!! je weet nooit hoe lang het kan duren!!