Zoals ik het lees vind je het erg jammer om tijdelijk te stoppen. Dus denk ik, ondanks dat je je lekker kunt voorbereiden op alles wat met trouwen te maken heeft, dat je deze gedachte niet uit je hoofd zet en er toch voortdurend mee bezig bent. Je ziet overal zwangere vrouwen en zal echt nog wel af en toe op dit forum komen (denk ik) en dan voel je toch een leegte. Dus zou je wel wachten. En idd kan best even duren voordat je zwanger bent. Je had de stap al gezet omdat jij en je vriend erachter stonden dus ga er gewoon voor. Tuurlijk is het niet leuk als je misselijk bent op je trouwdag maar dat weet je niet, misschien heb je wel geen kwaaltjes. En net wat Neeltje zegt, door al die voorbereidingen denk je er vanzelf wel minder aan dus dat gaat best samen. Succes met je beslissing meid en volg gewoon je hart. Silly
Hoi Hoi Ik was ook 6 maanden zwanger toen ik ging trouwen hihi en met 6 maanden ja dan heb je echt al ee buikje Ik ben ook niet in een jurk getrouwd hoor niks voor mijn zo'n jurk hihi nee meid je moet doen wat je zelf wil, onze ouders vonden het ook raar dat we zo snel gingen trouwen en een kindje namen pffff Maar wie zijn ze dan En je heb niet gelijk een hele dikke buik hoor Succes Liefs Manon.
Dit is een beslissing die jullie helemaal zelf moeten maken. Maar je vraagt om een mening dus hier is die van mij Ik denk dat je moeder gelijk heeft. Die paar maanden extra wachten maakt ook niet zoveel uit denk ik. En stel dat je direct zwanger raakt, mischien heb je dan inderdaad helemaal geen last van kwaaltjes. Maar misschien ook wel! En om dan het zekere voor het onzekere te nemen zodat je ZEKER weet dat je voor 100% kunt genieten van jullie trouwdag...Lijkt mij een goed plan Ik ben zelf ook niet getrouwd en wij hebben nu bewust voor deze volgorde gekozen, omdat het mij niet zoveel uitmaakte, eerst trouwen of eerst kinderen. Ik heb alleen gezegd dat ik liever niet wilde trouwen als ik zwanger ben. Wil namelijk ook een lekker glaasje kunnen drinken op mijn bruiloft
Meid je moet doen waar jij je goed bij voelt!! mijn moeder was ook 19 toen ze mij kreeg!! en dat is best lagge zo'n jonge moeder!! want zo ken ik er ook een en die is 44 en heeft 2 kinderen 1 van 8 en 1 van 4 Tja dat vind ik dan niet egt super!! maar de 1 wil al kinderen op zijn 20 en de ander pas op zijn 35 het is maar net of diegene er klaar voor is! en het egt goed voelt!! maar als jij er goed bij voelt en zeker weet dat je het wil moet je je door niemand tegen laten houden het is jou leven en niet die van een ander!! maar denk er goed overna! Er komen zoveel verantwoordelijkheid bij kijken!! want zoals lekker rustig op vakantie gaan en lekker de wereld bekijken zit er dan niet meer in!! ik ben ook pas 21 en mijn vriend en ik zijn nu 6jaar bij elkaar en wonen sinds 3jaar samen!! We hebben samen de hele wereld afgereisd omdat dat onze grote droom was!! kijk wat jou dromen zijn en vervuldie!! heel veel succes en sorry van dit lange verhaal... groetjes charlotte
het maakt mij ook niet zoveel uit hoe oud je bent . mijn moeder was ook 19 en mijn vader 23 heel veel liefs smantha
Ja silly, Ik vind het inderdaad heel erg jammer om de pil weer te nemen, omdat we het eigenlijk al helemaal in ons hoofd hadden en natuurlijk ben je er dan al helemaal opgewonden over. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van: als ik twijfel vind ik niet dat ik het moet doen.. Maar ja die wens is echt zo groot en het is ook eigenlijk het enige waar ik op dit moment aan kan denken. Deze strip maak ik in ieder geval af en wat er daarna gebeurd zal ik jullie zeker vertellen. Liefs Saskia
hoi hoi mijn moeder is met zeven maanden zwangerschap getrouwd zo was ik er ook nog een beetje bij hihihihihi heel veel liefs samantha
Ik zit met hetzelfde. Ik word deze zomer 19 en mijn vriend is 23. We zijn pas een klein jaartje samen maar wonen wel al samen. Ik ben ongepland zwanger geweest en heb toen echt moedergevoelens gekregen, wij waren er ontzettend blij mee, mijn ouders schrokken heel erg maar waren later wel blij voor ons, zijn ouders waren gelijk blij voor ons. Helaas liep deze zwangerschap uit op een miskraam maar ik voelde me zo erg mama dat ik zo graag een kindje wilde. Toch hadden we besloten er nog even mee te wachten maar we zagen beide overal waar we komen babies en zwangere vrouwen, ik droomde geregeld over ons kindje etc. Ik wil het gewoon ontzettend graag, dus wij hebben besloten er voor te gaan. Het is ons leven en niet die van een ander. Zijn familie en vrienden zullen geen commentaar hebben (hij is Turks dus cultuurverschil) maar bij mij zit dat wat anders. Maargoed het zal op het begin even hard aankomen bij mijn ouders maar ik weet dat ze daarna wel blij voor ons kunnen zijn. Soms denk ik ook wel eens ben ik niet te jong. Maar wij voelen ons er klaar voor, we willen het gewoon heel graag. Dus we gaan er voor! Heb de codes even uit je bericht gehaald, dat leest wat makkelijker Groetjes, Wendy
Ik zag het, heb het al verandert. Idd is het een İ. Voorheen kwamen er geen rare codes maar nu dus wel. Jammer dat het nu 2 x aangepast is want had nog wat dingetjes toegevoegd, maar zo is het ook goed. Bedankt Wendy!
hoi,ik zelf ben ook 19 en mijn vriend is een stukje ouder.Toen onze ouders hoorden dat we een kindje wilden schrokken ze eerst wel een beetje,maar nu vinden ze het heel leuk!Mijn beste vriendin vind het ook alleen maar leuk.Van sommige iets minder goede vrienden hebben we wel wat slechte reacties gehad,maar dat trekken wij ons niet aan want het voelt gewoon GOED.Het is ook niet gezegd dat je binnen nu en 3 maanden zwanger wordt he,en las je nu direct zwanger zou worden zit je buik enzo in elk geval nog niet in de weg op je huwelijk Het lijkt me wel iets hebben,trouwen met een baby'tje in je buik Je moet volledig je eigen gevoel volgen en jezelf de vraag stellen wat JIJ (en je vriend natuurlijk)wilt. Veel succes met een keuze maken! Grts Lucia xxxxxxxxxx
heey ik ben 18 mn man is 34 we zijn al paar jaren bijelkaar 3 jaar verloofd toen gingen we trouwen 4 weken naar het trouwen na de 2 poging was ik zwanger twas gepland we hebben alle twee dezelfde gedachten dus we wilden alle 2 kindere
Super super super bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik heb er gelukkig met mijn moeder heel goed over kunnen praten en ze laat me helemaal vrij in de keuze die ik maak. Mijn vriend en ik hebben besloten om nog 3 maandjes te wachten tot we gaan trouwen. Mijn moeder heeft ons namelijk wel aan het denken gezet en op deze manier kan ik zeker weten optimaal genieten van de bruiloft én van de zwangerschap.. Nogmaals super bedankt voor jullie reacties, hierdoor heb ik alles even goed op een rijtje kunnen zetten! Succes allemaal met zwanger worden, meiden! Natuurlijk zal ik nog vaak op dit forum ff gedag komen zeggen hihi... ik hou jullie op de hoogte over de bruiloft Heel veel liefs Saskia
Fijn dat je een beslissing hebt genomen waar jullie allebei achter staan. Dat is toch het belangrijkste. Geniet van de voorbereidingen (en succes daarmee kan nogal eens chaotisch zijn) en ik wens je een hele mooie dag en een gelukkig huwelijk toe. En voor daarna (maar dan zien we je hier vast wel weer): veel succes!
Selaam Ik zelf was ook 19 jaar toen ik voor de eerste keer zwanger werd. Ik vind zelf dat als je een kind alles heb wat een kind nodig heeft: Een goede relatie met je partner Een goede omgeving Een huis waar het kind kan opgroeien En goede verzorging. Ik zou zeggen ga er voor meid en luister naar je hart!!