In het begin was ik diegene met de grootste twijvels en was ik meerendeels bang voor wat er nou allemaal ging komen. Vriendinnen die je zeggen je bent te jong je omgeving die je niet direct zegt dat je jong ben maar je hits geeft maar nu ik erover nadenk zwanger tegenhouden kan je niet ja je kan voorbehoedsmiddelen gebruiken natuurlijk. Maar zwanger zijn is niet erg het is niet erg het is echt een wonder en er voor klaar zijn zal je toch denk ik nooit zijn tis en blijft een verandering in je leven Hij is er reuze blij mee en heeft nu zijn periode dat alles doorgaat dringen en afstand neemt, erom stressen hmm maakte me er zorgen om omdat ik dacht ik ben 19 hij 20 tuurlijk word hij bang. Het is een grote verandering in beide levens en vooral in onze relatie Nu ga ik me steeds meer realiseren dat ik mama word hoe oud of nja hoe jong ik ook mag zijn ik vind het een wonder en ben er SUPER TROTS op.. Ik ben 19 jaar jong en word MOEDER.. Het is wonderbaarlijk dat er in jou eigen buik een klein mensje groeit het ontwikkeld zich volledig in jou buik en dat vind ik zo mooi, ik sotnd er niet bij stil maar het is echt een wonder, iedereen die denkt om ook ooit een baby weg te halen doe het niet je mag trots zijn dat je zo een wonder mee mag maken Is toch ongelooflijk hoe zoiets in je eigen buik kan groeien is het mooiste geschenk wat er bestaat Dat wilde ik even kwijt ZWANGER ZIJN IS SUPERRRRRRRRRRRRRRR...!
Hallo, Ik ben ook 19 en mijn vriend is 26. En wij wonen nu bijna drie jaar samen. Ik ben bijna klaar met school maar wij voelde en iets veranderen en willen nu ook heel graag bewust een kindje, Ik denk dat je kalender leeftijd in dit verhaal niet meespeelt maar je leeftijd in hoe je je gedraagt en wat je allemaal in je rugzakje hebt zitten. Helaas lukt het zwanger worden niet helemaal en zitten we nu in het ziekenhuis. Mar heit heb ik een verdediging preek moeten houden waarom zo jong?!?! Ik wil je een hele fijne zwangerschap toewensen EN voor mij ben je echt niet te jong. groetjes Ylona
hoi meid gefelciteerd met je zwangerschap en idd het zwanger zijn is super . Ik vind het ook een wonder wat je niet kan weg laten halen het is toch een leventje. Ik heb zelf een dochtertje van 1 jaar en het is super leuk om jong moeder te zijn , ik was zelf ongepland zwanger heb een vriend van 27, we waren super blij met de zwangerschap ik zelf blijf er wel bij dat je eerst je opleiding afmaakt hoe klaar je er ook voor bent als je er zelf voor kiest om zwanger te willen worden, ik zou ook me opleiding meteen af gaan maken zodra ik weer fit was na de bevalling, maar ik koos er toch voor om anderhalf jaar bij de kleine te blijven en dat kon ik ook doen omdat mijn vriend een baan hjeeft en dan ook 27 is dan verdien je toch meer dan als je bijv 18-19 bent, in september ga ik de kappers opleiding doen hjeb er veel zin in maar zal mijn dochtertje wel gaan missen,maar ze gaat naar opa en oma toen 5 dagen en mijn vriend heeft elke dinsdagmiddag ouderschapsverlof en krijgt zo nu en dan vrij zomaar en elke laatste vrijdag van de maand is hij vrij en dat allemaal doorbetaald , En in de laatste 4 maanden van me opleiding gaan wij voor een 2e dan heb ik me opleiding af en ook nog is een keer werk. Maar denk er goed over na voordat je zo jong bewust er voor gaat kiezen. Maar 1 ding jong moeder zijn voelt heerlijk en daar zit voor de rest geen leeftijd aan gebonden je word toch geestelijk volwassener naarmate het einde van de zwangerschap tegemoet komt.En wij jonge moeders hebben meer energie. En ylona wat leuk dat je zwanger wilt worden ik duim voor je dat het allemaal mag lukken . liefst gina
Als jullie er gelukkig mee zijn, wie zijn andere mensen om er wat te zeggen. Ik heb in het begin het erg moeilijk gehad met de "dorps-mensen" die mij met grote ogen aankeken toen ik met een dikke buik rond liep. Het valt mij nu niet eens meer op, vriendinnen die naast me lopen merken het wel maar ik ben trots op ons wat we allemaal hebben berreikt en een heerlijke kleine meid hebben. Geniet ervan zou ik zeggen! Leeftijd zegt (soms) hélémaal niks.
Thanks voor jullie berichtjes Idd ben het met jullie eens t was gewoon een stukje dat ik ff kwijt wilde mensen zullen altijd wel kritiek hebben denk ik omdat hun denken dat ze beter weten nou mooi niet.. T gaat erom ja wat je in je rugzakje heb Ik wens je veel succes ylona
Volgens mij zijn die mensen die zo kijken gewoon jaloers! Omdat wij al een kindje hebben terwijl we nog jong zijn en er leuk uitzien enzo... Zij zullen zich wel heel erg oud voelen door ons! En wij hbben langer om van het kindje te genieten!
viirginia , laat de mensen om je heen lekker kletsen, als je er klaar voor bent voor het moederschap waarom niet. oke je bent 19 maar wie zegt dat dat te jong is. ik ben zelf 31 en pas moeder voor mij is het allemaal net zo nieuw als dat jij 19 bent en mama word. ik had graag ook eerder kinderen willen hebben,maar ja je moet wel de juiste man tegen komen waar je graag kinderen mee wilt (dat had ik wel tenminste) je word vast een hele lieve moeder. ben je nou 15/16 jaar zou ik zeggen ja dat is erg jong, maar 19 kom op zeg je bent volwassen je weet donders goed wat je doet, en mensen hebben al snel en oordeel. jou vinden ze te jong en mij vinden ze alweer oud, ik heb al vaak gehoord van jeetje je bent al 31 ,net of ik stok oud ben. genniet maar van je zwangerschap , het gaat al snel genoeg
hoi meid van harte gefeliciteerd en inderdaad laat men maar lekker praten mijn oudste dochter is 10 jaar geworden vorige week en ik zal je zeggen dat onze band super is ze kan met mij over alles praten jongens noem maar op zelf vind ze het ook erg leuk want ja niet iedereen heeft een moeder die ook jumpstyled en schommeld en met vriendinnen mee gaat stappen, samen hororfilms kijken met een grote bak chips op schoot geweldig heb ook nog 2 jonge zusjes waarvan de jongste 2 maanden jonger is als mijn oudste dochter en heel vaak zijn die weekenden hier om mee te kijken en gewoon een feestje te bouwen ook zij vinden zo een grote zus geweldig ben nu zwanger van de 5e en hoewel ik nu niet echt een tiener meer ben hebben ook mensen nu weer een vooroordeel helaas zul je die altijd blijven houden dus ik zou zeggen lekker laten praten en genieten voor je het weet zijn ze groot (echt dat gaat zooo snel) groetjes nathalie
Wanneer je er klaar voor bent, ben je nooit te jong! En ik wens je veel geluk met je zwangerschap en over een tijdje je kindje.
geniet gewoon lekker van je zwangerschap en laat die mensen praten, want ze kunnen je kindje tog geen pijn doen, Sommige mensen zijn gewoon jaloers omdat ze geen kids kunnen krijgen ! Enjoy your pregnancy chick ...
nee hoor , als je jezelf er klaar voor voelt moet je ervoor gaan geniet ervan , want ik mis het zwanger zijn en mijn bolle buik ongelooflijk hard !
Helemaal mee eens waarom denken mensen altijd dat wij jonge ouders het niet kunnen? wat zouden andere moeder,vaders die ouder zijn het beter doen? wie zegt dat? wij kunnen een kindje net zo veel liefde bieden daar gaat het toch om?.. ik heb er z`n hekel aan als mensen je meteen een stempel toedienen.. TIENERMOEDER> is toch niet meteen een slechte moeder ?
Ik ben het daar helemaal met je eens ! Wat is het verschil tussen iemand van 18/19 die zwanger is en iemand van boven de 30? helemaal GEEN !
Dan is het tijd dat haar moeder eens met haar gaat praten? Helemaal los van welke discussie dan ook, zijn er nogal wat praktische belemmeringen als je minderjarig bent.
Ik denk wel dat er veel verschillen zijn. Je zit in een hele andere levensfase (althans, zo ervaar ik het). Maar het een is niet slechter of beter dan het ander, wel anders. Waar volgens mij leeftijd helemaal niks mee te maken heeft is met hoeveel je van je kind houdt, en dat is het allerbelangrijkste.
huh ik lees zomaar even snel... 13 jaar.. en zwnager willen raken :s sorry maar dan begint je pubertijd net... dan spreek je toch echt wel van een kind met een kind! vind ik