Wat verstaan jullie onder tienermoeders?

Discussion in 'Jonge moeders' started by Deborah 22, Apr 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik zat het topic een beetje door te lezen en ik zie veel meisjes van 22 die ook hier schrijven! Ik vraga me af vanaf welke leeftijd jullie de meisjes als tienermoeders zien :rolleyes: Ik ben nu pas 23 maar ik zie mezelf echt niet meer als een tiener :confused:Ik vind tienermeisjes meer tussen de 13 en 18 jaar.

2. sanex

sanex Actief lid

Aug 15, 2006
    191
    0
    0
    Ik hoorde laatst dat je officieel een tienermoeder bent tot je 23e ofzo?
    Voor mij zijn moeders moeders, welke leeftijd ze ook hebben. ^^

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja vaag begrip van 10ers.
    Lijkt mij dat als je de 10 nog in je leeftijd hebt je dan een tienermoeder bent.. zodra je in de 20 gaat ben je een twintiger..

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik zie het zoals Natas het ziet.

5. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    ja wat je zegt het begrip TIEN zegt misschien al wat!

Nou voel mezelf echt geen tiener moeder, heb gestudeerd heb een leuke en goede baan! En wilde graag jong moeder worden en dat is gelukkig gelukt tot nu toe (heb namelijk pco)

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik vind niet dat de leeftijd iets zegt.Ik ben 18 en vind mezelf echt geen tienermoeder , zo voel ik me ook helemaal niet.
    Op tienermoeder word altijd z'n vervelende nadruk gelegd.
    Voor mij zijn ook moeders gewoon moeders

7. Niet meer actief

Ik vind inderdaad ook dat wanneer de leeftijd nog in de '10 zone' zit het woord tienermoeder van toepassing is. Dus .. 16,17,18,19.
    En na de 19 ben je (naar mijn mening) gewoon een 'jonge moeder'.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Vind ik ook ja! Ik vind mezelf dus geen tienermoeder (ben 21), maar wel een jonge moeder. Ik schrijf en lees hier zelf wel soms mee, maar dat is dan meer omdat ik wel een beetje in dezelfde situatie zit als veel tienermoeders (zit nog op school, woonde ook nog niet samen toen ik zwanger raakte).

9. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben 19 zie mezelf ook niet als een tienermoeder vind ik beetje raar, je bent gewoon een moeder zoals elke moeder dat is .

10. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    een moeder is een moeder natuurlijk.
    maarja ik blijf een tienermoeder in andermans ogen, ik zit er niet mee hor. alleen jammer dat velen het als een 'slecht' iets zien.

ik vind dat je tienermoeder tot 18 jaar bent.
    vind het flauwekul om je op je 22e nog een tienermoeder te noemen.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tot 20 jaar ben je volgens mij Tienermoeder.
    Je kan het zo negatief of positief zien als je zelf wilt denk ik.
    Je bent zo oud als je je voelt volgens mij.
    De ene 18 jarige is echt de andere niet maar dat geldt ook voor mensen in de 30 ;)

Zolang iemand in staat is om zelfstandig en vooral met bergen liefde voor een kindje te zorgen vind ik het goed :-D

12. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    ik vindt het niet erg als er 20 jarigen nog hier zitten maar alleen is het zo dat als je een topic hier zet de 20 jarigen ook komen reageren en nogal veel meisjes reageren op je onderwerp alsof je een typische tiener cliché bent en ze doen dan precies of ze het beter weten
    (geld niet voor alle 20 jarigen )
    en op mij topic heb ik veel racties van deze 20 jarigen en ik heb dan mijn verhaal gedaan en nogal veel van die meisjes zeggen dingen waarvan ik me slecht voel en geketst en daarom dat ik ook bij sommigen die hebben gereageerd bij mij,kwaad wordt op hun en nogal fel terug reageer.

ik zet mijn verhaal daar neer om geholpen te worden maar ik wordt alleen maar met de vinger gewezen en sommigen beginnen onderling met elkaar op je topic te babbelen hoe dom je bent enzo....leuk hoor

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Anais: Als je op een forum schrijft kun je zowel negatieve als positieve reacties verwachten. Ik denk dat het netter is, om je frustraties in je eigen topic te zetten (op een nette manier), dan om het in allerlei topics te zetten.

Dit topic gaat over: Wat verstaan jullie onder tienermoeders? En niet over mogen twintigers reageren op mijn topic. Ook in het topic tienermoeders, mogen alle forumleden reageren.

14. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik was 19 toen ik zwanger werd van Demy
    en was ook 19 toen ik beviel.
    dus ja was/ of ben ene tienermoeder.
    ondanks dat ik net een maandje 20 ben.
    maa voel me geen tienermoeder :)
    ben gewoon een JOnge mama :)

15. Niet meer actief

Een 10ermoeder is een moeder met een 10 in haar leeftijd. Anders heette het wel een twintigermoeder of een dertigermoeder, haha!

16. luuus

luuus Niet meer actief

ik ben zelf 20 zie mezelf ook als een jonge moeder! bewust voor gekozen ik heb een hele goede relatie waarin we same heel gelukkig zijn een leuk huisie lieve hond en beide een goede baan.. huisie boompie beesie dus haha... ik werk in de kinderdagopvang en merkte wel dat veel ouders verbaasd reageerde en vroegen maar je bent nog zo jong en opmerkingen zou je niet nog eerst genieten van je leven.. genieten doe ik nu dubbel met me mooie meissie..:D in hetbegin kreeg ik soms aparte reacties van mensen maar nu ik eenmaal moeder ben merk ik dat iedereen het echt super vind ze moesten gewoon even wennen aan het idee denk ik.. ik ken ook veel jonge moeders en ik denk dat het tegenwoordig wat minder abnormaal gevonden word als je jong moeder bent of hebben jullie daar andere ervaringen mee?

17. vlademira

vlademira Niet meer actief

onder tiener moeders versta ik meisjes onder de 15 je bent dan vaak zelf nog een kind vanaf 16 kun je vaak al goed volwassen redaneren en weet je denk ik ook tenminste de meesten ook wel wat je doet (uitzonderingen na gelaten )

Share This Page